• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack för stöd från er rara här på FL.

Ska våga mig på ett nytt gravtest för att se om det möjligtvis, kanske, förhoppningsvis finns något litet kvar därinne. Blödde ganska mycket i 2 dagar, men sen inget mer. Googlade lite och såg att man kan blöda en del under den första trimestern utan att det kan vara farligt. Visst kan det vara missfall, druvbörd och allt var det var. Men kanske, kanske, kanske finns det en liiiiiiten chans att det inte var missfall. Måste kolla, annars vet jag ju inte hur det ligger till.
    Ingen vidare tidig julklapp.... Det hjälper tydligen inte att vara snäll.

Kram på er

• linköping68

Tog nytt gravtest och fick det svar som jag befarat..... den lilla/e var inte kvar Gråter
    Egentligen visste jag att det var så då blödningen var ganska stor, men blev ändå ledsen. Nu var det liksom "sant" och verkligt.
    Ja, ja. Vi får fortsätta hemmaförsök och även bearbeta några kliniker så att de ger oss en chans till iaf 1 försök med IVF.
    Kram till er alla och god jul och gott nytt år!

• linköping68

Tack alla för stödet!!!!

Vad skönt att ni finns så man kan "prata" med andra som förstår vilken situation man befinner sig i. Inte såna som inte kan förstå att det är svårt att bli gravid och hur mycket det tär på känslorna. Känslomässig berg-och-dalbana hela tiden. Vare sig man är på gång med IVF, är gravid, försöker bli gravid, får missfall eller vad det nu är. Jobbigt är det och man kan och vill inte kliva av åkturen för tidigt heller. Det kan ju finnas lite hopp kvar att det går nästa gång, eller nästa gång, eller nästa.....

Mamma Gås: jag och min man måste bearbeta kliniker för att de tycker jag är för gammal, är 42, och för att jag är för tjock. 178 cm och 115 kg. De vill inte ens träffas och diskutera saken. Detta trots att min dotter på 2 år kom till naturligt, och jag hade samma vikt då som nu. Läkarna hävdar att mina chanser är näst intill lika med noll att bli gravid med IVF.

Kör på för fullt med lite Cambridge och GI för att gå ner i vikt för att ytterligare öka chanserna till graviditet. Men nu har jag lite mer att argumentera med som Innana68 skriver.

Kramar om er alla !!!!!!!

• linköping68
    turlid70 skrev 2010-12-24 08:40:37 följande:
    Det suger, mensen kom i morse. Julafton i repris, hur jag ska kunna vara glad idag när gästerna kommer har jag ingen som helst aning om, men på nåt sätt måste det gå.

Ha det gott och God Jul till er alla!
    Nej!!!! Skit och åter skit...
    Hoppas att du orkade genom julen. Kramar om!
  • linköping68

Grattis Turlid och Kryddan 71! Vad roligt!

Har inte gett upp hemmaförsöken utan fortsätter kämpa. Har inhandlat munkpeppar, rosenrot och bidrottninggelé. Dessa piller borde väl göra susen och låta en liten bygga bo i mig Hoppas iaf. Ska även börja ringa runt igen och "terrorisera" klinikerna ang IVF.

Kämpa på alla fina här!

• linköping68
    pp08 skrev 2011-02-11 07:07:17 följande:
    CB digital visade GRAVID 1-2veckor idag på RD13
    ÅH, vad roligt! Grattis så mycket. Jag blir så glad för er skull!!!!

Kram
  • linköping68

Hej alla!
    Oj, oj, oj vad mycket spännande det var att läsa igen då jag inte har varit inne här på ett tag. Har mest slitit på jobbet och varit sur på min chef (och en massa andra) för struligheter på jobbet

Har försökt få balans och ro i tillvaron och i själen för att på så sätt även öka chanserna till ett eventuellt syskon. Tyvärr funkar det inte riktigt fullt ut då jag småsurar över stelbenta kliniker som är stenhårda med reglerna ang IVF. Ska iaf kontakta St Göran och Carlanderska för att diskutera lite.
    Nog om det.

Grattis till alla ruvare och till er som är gravida. HURRA vad glad jag blir för er, och lite avundssjuk Men denna tråd blir mer och mer lovande så snart sitter vi alla här med stora, fina och runda gravidmagar.

Ska in och väga mitt lilla hjärta som nog inte ska sova mer..... 2,5 timmar räcker gott.
    Må så gott alla, ta hand om er och kämpa på!

Kramar

• linköping68
    Underverket06: det är pga en kombination av ålder, dåliga värden och för hög vikt som de säger nej, Utan att se till helheten enligt mig.... Väger samma som när dottern blev till på naturlig väg för nästan 3 år sedan. Men ska fortsätta "tjata" på dem om iaf 1 till försök. Kör på nu med olika naturpreparat och besök hos "min häxdoktor".

Fjällsippan: Hoppas på positivt svar från iaf någon klinik.

Innana68: du kommer ihåg alldeles rätt vilket superminne du måste ha

Säger hej till alla er andra också, hej, hej
  • linköping68
    Sunseed skrev 2011-02-19 15:17:04 följande:
    RD 5 och nu har det kommit bruna stänk. Mens på gång kanske...
    Har MF börjar så för er andra? 
    Lite bruna flytningar i någon dag och sen störtblödning i nästan 1 vecka
    Hade inte gått så långt över beräknad mens, ca 2 veckor så det blev MF tidigt.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?