• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vad ska man med vagitorier med? Vad gör dessa?
    Jag fick jätte många såna istället, 6-7 askar med 10 kapslar i, när ska jag använda dem och hur många?

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-08-26 19:24:20 följande:
    Jag tog mina tre gånger om dagen. De innehåller progesteron (gulkroppshormon) som stimulerar livmoderslemhinnan att bli mottaglig för embryot så att det kan implantera.  Gulkroppshormon bildas naturligt efter ägglossningen men vid IVF tar man ut äggen före ägglossningen så att detta hormon inte hinner bildas. Därför behövs vagitorierna för att "lura" kroppen att den är gravid så att embryot kan fästa och växa till sig i livmodern.

Det är en väldigt kladdig procedur så det är bra om man köper på sig ett lager trosskydd innan man börjar med vaggisarna.
    Jaha, okej, dessa fick jag så att de räcker till 20 dagar, är inte det konstigt? Vet inte ens hur jag ska ta dem, får mer info om dem under ÄP läste jag om i mina papper.

Tog första spruta nu, gubben fick sticka mig, lite bökigt att blanda 4 burkar med samma vatten, någon liten dröppe åkte väl ut ändå, men det tror jag inte gör något. Nu är det bara hålla tummarna att jag reagerar på stimuleringen.

Jag vill också vara i det andra forumet, tack för tipset tjejer, ska titta in där senare. Ha D!
  • turlid70
    sushikatten skrev 2010-08-27 20:51:40 följande:
      Idag var det insättning av en blastis och nu ska man ruv i 14 dagar vilken resa?
    Håller tummarna stenhårt att du lyckas den här gången. Kram!
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-08-28 20:22:26 följande:
    Kul att hitta denna tråd! Vi ska försöka oss på IVF så snart mitt TSH kommit ner till 2. Har en dotter som kom till väldigt enkelt men nummer 2 har vi försökt med i 1,5 år! Hann fylla 40 så det har väl del i det hela också, är jag rädd...
    Välkommen till tråden!

Jag har också förhöjd TSH, log på 3,5, men jag fick börja med IVF i alla fall. Har käkat levaxin i snart 2 månader och har lämnat blodprov på kontroll förra vecka, får svar imorgon.
  • turlid70

Fick svar på mitt blodprov, min sköldkörtel fungerar helt normalt nu! TSH och T4 är injusterade och ligger på 1,8 resp 12. Mycket fina värden sa läkare och det känns som ett rätt steg på vägen Glad

Har lämnat blodprov imorse för att kolla mina fertilitetshormoner?, väntar på att dem ringer med besked under dagen, hur jag ska fortsätta med sprutorna och vilken dag ska vi göra vul. Är lite nervös vad provet visar, men hoppas så gärna att allt är okej.

• turlid70

Fick svar på mitt blodprov som jag lämnade igår morse, det såg bra ut sa dem och jag ska fortsätta med sprutorna 2 dagar till med samma dos och på torsdag ska vi göra VUL och då bestäms det dag för ÄP nästa vecka om allt ser bra ut i verkligheten. Är nervör för imorgon, men förväntansfull.

Ha en bra dag!

• turlid70

Ja men då är du på G nu, härligt! Hoppas att det bra bra bra på UL den 7 så hinner du få en FET snarast i din egen cykeln.

• turlid70

Vår första besök på huddinge var kaotisk. Vi fastnade i trafiken (jag körde) och kom dit 15 minuter för sent, men de har ändå tagit emot oss och var mycket vänliga. Vi diskuterade inte korta metoden ens, den var inte aktuellt för oss som vi förstod. Vi pratade inte om flera försök heller, vi skulle lyckas på det första, var deras inställning. Sen gick vi igenom med barnmorska spray och sprutchema och hon visade hur man gör osv. Vi var mycket nöjda med besöket. Önskar er lycka till imorgon!

• turlid70

Bra AMH värde ligger över 2,2 tror jag, jag har 1,7 vilket är acceptabelt skrev läkare. Allt över 0,7 ger chans till IVF, vet dock inte vilka kliniker har vilka begränsningar. Bra FSH värde ska ligga under 9 och jag hade 6,8 tror jag. Vilka värden har du? Var ligger Carlanderska?

• turlid70

Har varit på VUL i dag på Huddinge. De har hittat några äggblåsor! 3 st skapligt stora på ena sidan och 4 st på andra sidan, den största var på 13 mm. Det fanns några till små som skulle ev växa till sig lagom till ÄP. Tänk att se sitt ev framtida barn i den formen, hur många gär det egentligen? Jag är ganska nöjd faktiskt, men läkaren ville göra ett extra VUL på måndag. ÅP planerar han på onsdag nästa vecka, det drar ihop sig!

Vi var mycket trevligt bemötta idag, mycket positivt!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?