-
Vilket jättebra resultat! Grattis Turlid!turlid70 skrev 2010-09-09 13:41:43 följande:Nu har jag pratat med kliniken och 10 av mina 12 ägg har blivit befruktade, jag är så lycklig just nu! Tydligen har min mans sperma förbättrats sedan sist (då hade han bara 1 milljon spermier med 2% dugliga och normalt ska det vara 200 milljoner) och de har delat upp befruktningen, hälften befruktats med mikroinjektion och hälften på naturlig väg och båda gick bra. De kunde inte säga något om celldelningen än men verkade positiva att det skulle gå bra. Jag är så lättad!
-
Välkommen hit pp08! Hoppas du får plus imorgon!
-
Turlid - kul att du är ruvare på två nu! Roligt att få en bild på embryona. Det har de inte erbjudit oss på vår privata klinik! Skulle gärna vilja ha en på min blastis när det blir dags men jag undrar om de ens gör detta.
Hoppas det blir tvillingar ! -
Carlanderska har ingen övre åldersgräns och IVF-kliniken i Göteborg tror jag tar emot nya patienter som inte fyllt 43.
-
Fahlvik - vagitorierna som du fått recept på ska du ta först efter äggplocket så det är långt fram i behandlingen! De innehåller progesteron som ska lura kroppen att du är gravid då du inte haft en normal ägglossning under IVF-behandlingen. Detta hormon stimulerar livmoderslemhinnan så att det blir möjligt för embryot att implantera och växa till sig.
-
Jag hade ömma bröst, svullen mage och lite yrsel/illamående.turlid70 skrev 2010-09-13 12:24:28 följande:Ni som har genomgått hela vegen en IVF-behandling, hade ni några biverkningar av vagitorerna? Vilka i så fall?
-
Jag blev illamående dagen efter äggplocket som var dag 2 med vagitorier. Illamåendet gick över på ett par dagar men svullnaden kom redan dagarna före äggplocket och har ännu inte försvunnit. Ömheten i brösten försvann ungefär ruvardag 9 och det var då jag började misstänka att det inte hade funkat. Min blödning kom ruvardag 12. Jag fortsatte ändå med vagitorierna ca en vecka efteråt på inrådan av kliniken men så här i efterhand förstod jag att det var onödigt då jag blödde jättemycket, mer än vanlig mens. Det fanns ju ingen chans att jag kunde vara gravid.turlid70 skrev 2010-09-13 12:50:47 följande:Hur tidigt efter ET fick du dessa symptom? Hur länge använde du vagitorerna, fram till testdag eller längre/kortare?
Svullnaden i magen (och låren) har ännu inte gått ner fastän jag äter hyfsat lite och nyttigt och försöker promenera lite varje dag. Jag har säkert gått upp närmare tio kilo (vågar ej väga mig) sen i maj/juni och det verkar hopplöst att gå ner i vikt. Om jag blivit gravid hade det inte stört mig lika mycket. Vet inte om det är sprutorna eller vagitorierna som är den största anledningen. Förmodligen sprutorna om jag får gissa ... -
Sex dagar efter glad gubbe på ÄL-stickan. Vågar bara testa med Clearblues dyra digitala 7-pack för att inte riskera att missa ägglossningen. Bara dag 13 ännu. Ingen sol i morse! Antar att det kommer dag 16-18. Jag har så sen ÄL.turlid70 skrev 2010-09-13 13:49:31 följande:Jag började känna illamående och lite yrsel på dag 2 med vagitorer precis som du, känner inte så mycket i brösten, men har mensvärk och magen är svullen. Har också gått upp i vikt under sommaren, men det kanske mest beror på god mat :))
Du börjar närma dig din FET. När kommer det ske? -
linköping68 - har du frågat Carlanderska sjukhuset i Göteborg? De har mig veterligen ingen åldersgräns utan tittar på individen och helheten. Om det inte var jättelänge sen du blev gravid sist borde du ju ha en chans. Tycker det verkar konstigt att du får nej från klinikerna innan du fått besked på AMH-testet.
Jag har hört att Köpenhamn har åldersgränser på 45 och är mer välvilliga att ta emot äldre kvinnor.
Jag förstår att du är ledsen. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om mina kommande försök inte fungerar. Vill inte se mig som barnlös resten av min liv.
Hoppas du finner en lösning! -
Om man inte har manlig faktor med i problematiken så ska man ju inte ge upp med hemmaförsöken. Jättefiffigt Turlid med egentillverkad inseminationsspruta.