• Skruttefia

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hittade listan, var inte så långt bak som jag befarade (inlägg 601, onsdag 20 oktober). Uppdaterar min status:

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    Fjällsippan, syskonförsök nr 4 (FET), Falun IVF-klinik, bor i Stockholm

***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP v43, bor i Göteborg

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Sushi IVF 4 ET 13/10 TD 27/10

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Inanna, IVF nr 1, FET försök 1, 42 år, bor i Göteborg, BF 110616

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

>pp08 - vad hade du för AMH-värde?

Jag hade 1,1 i ng/mL, vilket ju också klassas som "lågt" men ändå OK (de flesta kliniker drar tydligen gränsen vid 0,7) och hade också 6 antrala folliklar vid VUL i ostimulerad cykel. 

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    pp08 skrev 2010-10-27 10:33:08 följande:
    jag kommer inte ihåg om det var 3  eller 0,3 eller 1,3 (inte heller vilken enhet) ska fråga när jag ringer (när mensen kommer för att bestämma tid för VUL nästa vecka, då jag ska börja spruta på fredag).

Jag hade även 4 folliklar vid VUL vid utredningen som gjordes på Sophiahemmet för 2.5 år sedan.

kan berätta att jag enbart hade 3 antrala folliklar vid utredningen på Sophiahemmet för 2,5 år sedan, så av någon anledning hade jag alltså dubbelt så många nu Misstänker att det kan variera något över tiden beroende på om det är en bra el dålig cykel.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

> turlid, Weekendresa till Mallorca låter underbart avkopplande Solig

Jag fick också svaret när jag gick på Sophiahemmet att akupunktur var OK, men allt annat var nono (i alla fall under behandling)

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    turlid70 skrev 2010-10-27 14:29:01 följande:
    jag menar att jag började spraya så klart på mensdag 21 :))
    Förstår vad du menar  och hoppas samtidigt att du inte hade mens i 21 dagar
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Grattis till fint resultat, Fahlvik! Så härligt att läsa - och du som var nära att behöva avbryta försöket, vilket tur att du valde att köra Solig

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Apropå chansen att lyckas per cykel på "naturlig väg", så är den ca 25% i genomsnitt men inte för oss äldre tyvärr. Det går att googla fram statistik, men det finns också mycket statistik samlad i en 40+ tråd (lite längre bak).

Så här ser statistiken ut:
    Genomsnittlig chans att bli gravid per enskild cykel för olika åldrar:
    25 - 25-30%
    30 - 25-30%
    35 - 18%
    40 - 5%
    45 - 1%

mer info (inkl statistik för IVF o MF) hänvisar jag till en statistiktråd: www.familjeliv.se/Forum-7-124/m36720353.html eller att googla på samma info (tabellen ovan ser ungefär likadan ut oavsett var man googlar fram infon).

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

turlid70, så skönt att sova gott, få uppskattning för sitt arbete och dessutom veta att man har en solig weekendresa framför sig Solig

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

underverket - instämmer med de övriga! För det första ska du absolut inte hänga upp dig på ett enda utlåtande. För det andra är 5-6 äggblåsor "OK", inte totalkatastrof. Det är visserligen i det lägre intervallet, men det är få 40-åringar förunnat att ha 15 antrala folliklar (synliga äggblåsor)!!!! Antal antrala folliklar är en av flera paramterar!

Som kuriosa kan jag nämna att jag vid VUL som 41-åring hade 3 antrala folliklar och som 43.5-åring hade jag 6. Vad hände???  De antrala folliklar som syns och alltså ligger "startklara" har tagit ca 3 månader på sig att "växa fram" ur "djupet" från äggstockarna. Förmodligen är det också så att det kan se olika ut från menscykel till menscykel

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    oceanney skrev 2010-11-01 15:31:01 följande:
    Underbart att ni fick en bra resa! Blev det någon sjukskrivning? :) Du väntar på att göra FET, eller hur? En dum fråga, men varför måste man ha ägglossning för att göra FET? Embryot blir ju istället för den månadens ägg, eller?
    Man måste veta när ÄL är så att man för tillbaks äggen i rätt tid (2-5 dagar senare beroende på hur gamla embryona var när de frystes ner)
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?