• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Med i leken igen! Ökat till 2 sprutor idag, 3 imorrn....

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). 14/1 IVF - korta metoden. Bor i Skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, VUL 14/1, ÄP?

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm) 

• Zinfandel

Tack vänner! ÄP planeras till 21:e eller 24:e, sen är förhoppningen att långtidsodla ett gäng, frysa ett annat gäng och fixa ett gäng bebisar Skrattande (fast 1 räcker Skäms)

Turild: du har väl fest idag? Ja, den fäster ju idag..?! Flört 

• Zinfandel

Det där med autoimmuna sjukdomar har jag snöat in på och fördjupat mina hjärnceller i men det går tyvärr inte att förankra bland läkare, som inte har något som helst intresse för att det med stor sannolikhet påverkar fertiliteten. Många har haft en autoimmun sjukdom i sin barndom, en del dras tom med två olika men det tas det inte hänsyn till.

Att värdena dessutom kan krocka med hormonerna, att värdena svajar så pass att man de facto hamnar utanför referensramen för graviditet under ruvning och att man kan ha samtliga symtom trots optimala värden intresserar sig inte svenska fertilitetsläkare heller för ("det finns det inga belägg för") vilket är högst anmärkningsvärt! Glöm inte T3, T4 & binjurar som tom kan vara viktigare än TSH. 

Ja, vad tråkigt detta blev ;) men tyvärr är det så........ 

• Zinfandel

Evigväntan: ja, här sprutas det för fullt.... lite mindre snygga blåmärken men ger det bara resultat så sprutar jag glatt på!! Har 2:a VUL på onsdag och då bestäms det om det blir ÄP på fredagen eller måndagen. Ja, tyvärr vet man ju hur kroppen försämras bara på ett halvår vid denna aktningsvärda ålder... Obestämd

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-01-15 18:53:29 följande:

Hoppas att det inte går så snabbt som ett halvår för kroppen att försämras Rynkar på näsan men du har rätt i att man måste vara realistisk runt 40.

Därför kanske jag bestämmer mig för en ny ICSI direkt om jag skulle misslyckas med nästa FET och sparar den blastocyst jag då skulle ha kvar i frysen till senare.

Tyvärr är det så... Och jag hade gjort likadant! Min förhoppning är att fylla frysen nu.
  • Zinfandel

Hoppar ner lite ;)

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). 14/1 IVF - korta metoden. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm) 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?