• Mamma gås

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan & Inanna - Tack för era snabba svar :) Enl kliniken där de gjorde utredningen har hon bra värden för sin ålder. Det är ju kanon om det finns flera kliniker som inte är så stenhårda på ålderskravet utan på kvinnans möjligheter. Jag kan väl rent spontant känna oxå att det skulle väl vara mer rättvist att kanske ha en åldersgräns det året man fyller ex 43, att man får HELA året på sig och inte tills då man fyller som en del är stenhårda på.. Man kan ju liksom inte rå för om man fyller i jan el dec :))

Å Fjällsippan, jag måste gå in o kolla dina embryon - spännande!!
  • Mamma gås

Välkomna Glenda Glad och Thuleslapper Glad

Vilken härlig känsla pp08 att få flytta ner sig till gravida Solig

Hönan - Jag har inte sprayat suprecur utan synarela, men misstänker att biverkningarna liknar varandra då syftet är samma. Hur som helst så har jag upplevt ungefär samma sak som Fjällsippan beskriver, men även haft grym ledvärk, migrän och varit andfådd plus att mitt immunförsvar rasade totalt. Hoppas det inte håller i sig alltför länge i ditt fall. Denna vända slapp jag nässprayen och fick köra den korta metoden :)

• Mamma gås
    Sunseed skrev 2011-02-17 14:48:09 följande:
    Jag vet att jag kanske får äta upp det här om 1.5 vecka då jag kanske sitter och gråter... men det känns som att jag är gravid.. Jag kan inte ta på det, det är bara en känsla. Sedan kan det ju försvinna ändå... men det känns så, just nu.
    Säger som Zinfandel - Lita på din känsla!! Solig
    Snösport skrev 2011-02-17 14:22:23 följande:
    Sunseed: nä det kan man inte men det skulle ju vara underbart om det blev en bebis och den kom ut med ett plakat att "det var jag som ni skrapade lite på som 8-cellig "
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • Mamma gås

Jag har TJUVTESTAT.... både igår kväll å nu på morgonen.. Det visar Plus!!!!
    Har ju riktiga TD på månd så jag hoppas det håller i sig! Å så har jag bm imorn lörd, det är 31 dgr sen sista mensen då... 
    Då finns det ju en förklaring till varför magen helt plötsligt fick för sig av svullna till igen å börja värka utav h-vete (så som kliniken förklarade)

Ska köpa ett digitalt test till imorn oxå för å vara säker, det har lixom inte riktigt landat i hjärnan.. Tungan ute

• Mamma gås

Å tack Sunseed å pp08!! Solig

pp08 - Jag hoppas verkligen att det bara är lite mörkt blod pga av dina överansträngda slemhinnor!! Förstår din oro! Ja de kan vara skönt att en läkare tittar på dig å kanske kan lugna din oro, det kan ju vara helt naturliga flytningar så här i början, ja en del har ju det vid varje menstillfälle under nästan hela graviditeten t.o.m
    Håller tummarna att allt är bra!!!!! Att gravtestet varit starkare för varje dag ser jag som något positivt!! Sen vet jag att det är jäkligt svårt att vara positiv i den sits du befinner dig i nu..
    Skickar massor med varma styrkekramar till dig !!!

• Mamma gås

Tack tjejer!! Ja, vi får hoppas att den lille mår bra å vill stanna kvar hela vägen Glad När har du TD Snösport?

• Mamma gås
    Tack alla goa tjejer!! Ni är guld värda!!! Hjärta Jag hoppas verkligen att 2011 är vårt år å att alla ska få plussa!!

Mary73 - Ja man är lite knäpp ibland för man vill så mkt.. Flört Detta minus behöver ju verkligen inte betyda att det är ett minus på riktigt eftersom det ganska tidigt. Håller tummarna att det visar plus nästa du du testar!! Solig 

Vet du Sunseed, man får skrika ut all skit här!!! Det är det vi är här för, vi finns för varandra!!! Vill du inte skriva det här så får du gärna inboxa mig, skriva av dig å få ur dig skiten!!! Kraaam Solig
  • Mamma gås
    pp08 - Det låter ju jättebra utifrån vad läkaren kunde se :) Va skönt att du fick tid tidigare  för ett ul :) Då ligger du en vecka precis före mig :))

Sunseed - Säger som pp08, tycker faktiskt det låter väldigt lovande då hormonerna gör en helknäpp emellanåt :) 
  • Mamma gås

pp08 - Galet va jobbigt att du blöder samtidigt som det visar plus.., ovissheten gör ju att man blir galen.. :/

Inanna - Tråkigt med minus även om du misstänkte det innan.. Håller tummarna att det gå kanon denna behandling!!

Sunseed - Jag har inte varit inne på ett tag så jag har inte hängt med sen i lördags, därför undrar jag hur du mår??

Snösport - Det låter ju toppenbra!! Det har varit lite likadant för mig denna gång, har ju mått skit de två första gångerna å inte känt så mkt denna gång förutom överstimuleringen. Jag fick ju plus så då håller jag tummarna att det är så för dig oxå. Läkaren sa till mig en gång att det är väldigt positivt att kroppen mår bra under behandlingen, han menade att det oxå kan vara avgörande. Åhh, håller tummarna så hårt att det ska visa plus på stickan för dig!!! Känns verkligen som det är din tur nu!! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?