• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag tror jag hittade den senaste listan, rätta till den annars :))

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.

***SPRUTAR***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA
    Hönan 38 år, långa metoden, sprutstart 3/3, planerad IVF1 (ICSI) vecka 11
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken

***ET***

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA,  FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• turlid70

Tack kära kära vänner för alla kramar och varma ord, det är verkligen ovärderligt att ha er här.

Zinfander, jag undrar också, vad år det med just oss, eländes elände, vi är 30 på listan och bara 3 gravida, 10% alltså! Några har kanske fallit bort, men ändå, skrämmande.

Den här gången var jag verkligen en renhets människa, inget vin eller kaffe under ruvningen och flera veckor innan. Har sovit bra och inte stressat, promenerat och ätit mycket frukt. Vad hjälpte det? Nada.

Nu undrar jag hur är det att sitta nära dator med trådlöst internet, ha en mobil eller bärbar telefon i fickan? Kan det ha påverkat? Någon med kunskap och erfarenhet?

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-16 21:47:37 följande:
    turlid - Kram på dig! Skönt att du har nästa IVF i tankarna Hjärta!
    Tack Inanna! Glad för dina blåsor att de växt till sig och blivit fler. Jag håller tummarna för dig nu, hoppas och ber för dig.

En sak vill jag att du tänker på. Problem med chefen är fruktansvärt stressande, defensivt och depressivt. Jag vet det, tro mig, jag har varit där. Man känner sig orättvist behandlad, ouppskattad, förbisedd mm mm mm, man ältar om och om samma tankar, sover dåligt och vaknar mitt i natten. Att gå till HR är bra, men du kommer att återuppleva dina känslor på nytt, det är inte nyttigt! Speciellt inte direkt efter ÄP! Sjukskriv dig hela nästa vecka eller två, be din läkare om intyget och försök att ta bort chefen från dina tankar! Snälla lova mig det, att slås från underläget är oerhört påfrestande och det kan du bara inte göra direkt efter ÄP. Jag vet precis hur du känner och att du vill eliminera orättvis behandling. Det är inte rätt tid för det just nu för dig. HR kommer inte göra många knopp, tro mig, och du kommer känna ännu mer frustration. Försök att glömma det här på ett tag och tänk på dig själv istället och ta hand om dig. Det kommer en annan tid för att kämpa mot orättvisan.

Nu vet jag inte om jag fick ur mig det jag ville för att du skulle förstå, men din situation är oerhört stessande och jag tror att stress är det största hindret till framgång med att bli gravid. Stresshormoner som bildas i kroppen är direkt skadliga för fostret. Jag tror att det är det främsta fel hos mig, tyvärr.
  • turlid70

Hönan, grattis till ÄP och håller tummarna för hög befruktningsgrad av dina ägg. Må de vara guldägg allihopa.

Dallas, lycka till på ÄP imorgon! Håppas du värper många ägg Glad

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-03-16 13:10:57 följande:
    Inget ÄL-omslag idag heller (CD 15), men jag har en föraning att den är på g. Hur som haver så blir det ett nytt VUL imorgon för att kolla status.  
    Hoppas din ÄL inte krånglar allt för mycket, annars är det nästan värt att vänta till nästa månad. Bra att du kollar upp statusen det med VUL imorgon.
  • turlid70

Chichisita, hoppas verkligen att du testar för tidigt och ÄL-stickorna är inte det bästa som finns att testa med. Håller tummarna så hård jag kan att du får snart ett annat resultat. Att ditt TSH ökade så kraftigt kan ju vara något positivt, TSH ökar med graviditeten sägs det, men det är alldeles för högt. Du borde ha fått medicinering innan också, för att TSH bör ligga under 2 för optimala förutsättningar för graviditeten. Jag hade 3,5 innan behandlingen och fick ta levaxsin för att få ner det. Sist låg det 1,4 och var optimalt enligt läkaren, men det hjälpte tyvärr inte mig.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-16 21:47:37 följande:
    turlid - Kram på dig! Skönt att du har nästa IVF i tankarna Hjärta!
    Ringde till kliniken och försökte få snabbare tid än 5 april som vi har bokat, men det fanns ingen. Imorgon ska jag lämna nya blodprover och faxa våra journaler till dem. Vill gärna påbörja en ny behandling redan på denna mens om det är långa protokollet. I så fall ska jag börja just 5 april. Om det blir korta metoden så blir det med start på nästa mens. ÄP blir det ungefär samma dag ändå.
  • turlid70
    Riita skrev 2011-03-17 18:24:48 följande:
    Turlid,

Nej va tråkigt. Gick igenom samma sak förra veckan, dessa förbannade minus varenda gång. Hade mensen från helvetet också, sååå ont och öm i magen hela helgen, jag tror min endometrios har kommit tillbaka. :(

Jag och mannen har bestämt att vänta med en ny behandling tills efter sommaren. Jag orkar inte med mer hormoner just nu. Vill vara mig själv över sommaren.

Känns som att jag kanske får nöja mig med tonårsbarnet jag har (och det är fullt upp kan jag säga - mest elände just nu) och lilla vovven.
    Beklagar också, så obeskrivligt sorgligt och så jobbigt med endometrios. Hoppas att det är tillfäligt bara. Har också reelt ont i magen och mensen flöder. Kanske vore klokt att göra uppehål, vem vet. Lycka till med nästa steg i vilket fall.

Visst ska man vara nöjd med de barn man har, men vi har bara en tonåring kvar hemma, varannan dag dessvärre. Känner lätt panik att hon också kanske flyttar snart, vad gör man då?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-17 09:39:30 följande:
    Tack för ditt stöd! Du har helt rätt i att jag ska koppla ifrån problemet med mitt jobb ett tag framåt. Jag tänkte på det senast igår kväll. Det är inte bra för kroppen med all denna stress. När jag väl lyckats bli gravid och allt känns bättre kan jag kämpa för mig själv igen. Jag har ju i alla fall kvar mitt jobb. De har ingen anledning att sparka mig då jag inte misskött mig. Chefen tycker bara att jag varit tröttare än vanligt och lite oengagerad emellanåt men jag mår ju inte så bra just nu. Därför har hon gett mig mindre ansvar, tvingat mig att ge upp kvalificerade uppgifter etc. Jag hoppas ju inte precis på en stor löneförhöjning när den nya lönen kommer i maj. Men jag tänker att min tur kommer senare. När jag mår bättre ska jag göra "karriär". 

Jag har lite ont i magen men tror det beror på att blåsorna växer och att jag har så mycket flytningar (ÄL-värk upphöjt till tio) och kanske också pga stress.  Jag tror jag ska sjukskriva mig imorgon och en bit in på nästa vecka då jag framför allt behöver lugn och ro nu.

Kram Hjärta!
    Det suger att cheferna inte uppmuntrar istället utan känns som att man blir straffat så fort man intte presterar till 100%. De fattar inte att alla behöver återhämtning ibland. Rätt tänkt att lägga allt sånt åt sidan ett tag och det är klart att din tur kommer för eller senare, men nu är det annan prio, glöm inte det. Kram.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-03-18 14:40:41 följande:
    Zinfandel och Snösport; märkligt att vi alla 3 har ÄL-omslag på samma dag. Undrar om vi "umgås" så mycket här i tråden att vi har synkroniserat våra menscykler ? För det sägs ju att nunnor som lever tillsammans ofta har synkroniserade menscykler.
    Hahaha, nunnor som kämpar för att få barn tillsammans. Tillsammans är man stark!
    Sunseed skrev 2011-03-18 16:53:08 följande:
    Jahapp, då vet man vad Zinfandel och Snösport pysslar med idag... Kyss
    Inget hindrar Fjällsippan pyssla med detsamma. Kör hårt alla tre, plötsligt händer detSolig.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?