-
Men, vad 17, nej inte igen. Såååååååå ledsen för din skull. Många många tröstkramar, vännen.Fjällsippan skrev 2011-03-21 10:39:53 följande:Deppigt; det blir ingen FET idag. Embryot dog.
-
Vissa kan få utslag tidigt andra måste vänta efter BIM. Så länge mensen är borta så hoppas vi för dig! Kram.chichisita skrev 2011-03-20 23:55:28 följande:
Testade negativt imorse igen. Det fanns inte en tillstymmelse till streck. Så nu finns det iget hopp alls kvar inför TD imorgon. Det har ju gått 15 dagar sen ÄP nu så min BIM borde ju ha varit igår. Här i Guatemala ger de beskedet personligen (gör de det i Sverige också?) vilket ju bara känns jobbigt nu. Ser inte alls fram emot min tidigare så efterlängtade TD längre.
-
Ja, det är riktigt riktigt jobbigt. Man krymper liksom till ingenting. Att ruva är också jobbigt, men ditt vill man ju i alla fall och hoppas, man vill få den chansen oavsett.Fjällsippan skrev 2011-03-21 11:18:16 följande:Tack för er omtanke, Zinfandel och turlid. Det är så hemskt när telefoner ringer på förmiddagen innan FET och man ser att det är från kliniken. För då vet man att det är kört . Och vi vet inte riktigt hur vi ska gå vidare. Jag fyller 43 i maj; och vi vet inte om det blir fler försök.
Så länge ni får fina embryon så är det ju försvarsbart att fortsätta med IVF, men ekonomiskt kan det vara tufft att göra det. Läste i din historia att ni gjorde 2 landstingsförsök. Varför gjorde ni inte det 3-e på Huddinge? -
Det finns ju hopp kvar tycker jag, man kan få lite mens runt BIM dagen men ändå vara gravid. Har din mens kommit fullt igång? Håller tummarna för annat jag.Eviglängtan skrev 2011-03-20 20:00:20 följande:Statusen är: mkt mkt mkt mkt och åter mkt svagt +, såldes kört för min del, mens är på väg, men något hände, ägget fäste men vill inte mer.
-
Vi får inte göra fler försök på Huddinge, för att jag har fyllt 40 som är deras åldersgräns. Vi ska göra ett nytt försök på CvL och se vad det leder till. Tror inte jag pallar fler försök rent psykiskt.underverket 06 skrev 2011-03-21 07:22:42 följande:chisisita: Va tråkigt! Tänker på dig.
Turlid: Såg att du bytt tll CvL? Trodde du gjort fler IVF än ett, för de står att du gör ditt andra på CvL. Gjorde inte du ditt första på Huddinge? Hur många gratisförsök har man? Har du gjort alla dina gratisförsök? -
Trist att det inte blev bättre utfall på tipset. Önskar er bättre tur nästa gång.Fjällsippan skrev 2011-03-21 13:35:35 följande:Jo, jag förmodar att vi får göra fler försök. Vi fick 3 embryos som bedömdes som 10-poängare på senaste behandlingen, så den synliga kvaliteten på embryona är, som läkarna säger, "perfekta". Men en annan aspekt som min läkare har börjat ta upp är "hur mycket min kropp ska orka". Hittills har det blivit 8 fulla försök och 6 frysförsök, men fysiskt och psykiskt känner jag mig fortfarande stark.turlid70 skrev 2011-03-21 13:06:46 följande:Ja, det är riktigt riktigt jobbigt. Man krymper liksom till ingenting. Att ruva är också jobbigt, men ditt vill man ju i alla fall och hoppas, man vill få den chansen oavsett.
Så länge ni får fina embryon så är det ju försvarsbart att fortsätta med IVF, men ekonomiskt kan det vara tufft att göra det. Läste i din historia att ni gjorde 2 landstingsförsök. Varför gjorde ni inte det 3-e på Huddinge?
Men ekonomin är helt urholkad nu efter alla försök; så tyvärr finns det inga pengar. Sambon hade 12 rätt på tipset i helgen; 13 rätt hade gett oss över 100.000 kr vilket hade gett oss ekonomisk möjlighet till fler försök. Nu blev det "ynka" 2 000 kr istället. Men många bäckar små...
turlid, på vår tid så fick man bara 2 landstingsförsök på Huddinge, däremot ingick alla frysförsöken. Så det blev ändå sammanlagt 8 återföringar på Huddinge...men ingen bebis.
Var gjorde du din senaste behandling? Var det korta eller långa metoden ni körde? -
Inanna, grattis till dina ägg. Förstår att du är besviken, men 7 ägg är det fortfarande bra resultat. Att de är färre betyder det ju inte att de är sämre, tvärtom de borde väl ha bättre kvalite istället. Det är jag hoppas på i vilket fall. Jätte lycka till imorgon!Inanna Li skrev 2011-03-22 11:04:49 följande:Tack! Jag litar på vad du säger för att du har stenkoll och lång erfarenhet i IVF-branschen! Det är väl så att det kan variera mellan månader hur många antrala folliklar som dyker upp och ibland kan några blåsor ta täten och förhindra de mindre från att växa sig större och mogna. Det känns bara så konstigt att exakt samma dos 225 Gonal-F och exakt samma antal sprutdagar (10) kan ge en sådan variation (om det inte är åldersdip) men inget är förstås omöjligt. Hoppas jag inte nått den där dippen som jag tidigare skrivit om och som statistiskt sker vid 37-38 års ålder när man blir av med hälften av sina äggblåsor i ett nafs! Men jag måste antagligen göra en behandling till för att få svaret på det!
Hoppas att detta är min sista och att jag får två bra enbryon återförda imrgon!
Det som är lite konstigt tycker jag är att du borde ha fått större dos eller spruta längre, men man vill ju lita på läkaren. Får du veta redan idag hur det går eller väntar du? -
Stort grattis!dallas skrev 2011-03-22 18:38:11 följande:HEJ!
Ruvar nu på en "perfekt" blasto Den såg precis ut som när man ser dom på bild-det var fantastiskt att få se detta! TD 2/4...Hur det har gått för dom andra tre blastisarna vet dom imorgon och jag får ett brev om ett par dar om det gick att frysa något av dom. Så nu skall man försöka "glömma" att man ruvar.... -
Skrämmande ang TNF-alfa som stimuleras i kroppen pga olika bakterier och återställs när dessa bakterier är besegrade.
"Men så går något snett i regleringen av systemet. Vissa personer får ett ständigt påslag av makrofagerna och en kronisk syntes och frisättning av TNF-alfa vilket leder till att alldeles för mycket TNF-alfa finns i kroppen.
– Varför detta sker är det idag ingen som begriper, säger Ulf Andersson, men en teori går ut på att kroppen misslyckas med att förgöra inkräktaren och därför för ett ständigt krig emot den. Detta kan man se vid t ex cancer och hiv-infektion som i båda fallen resulterar i en utmärgling av patienterna som är typisk för kroniskt förhöjda TNF-alfa-nivåer."
Hittade ovanstående i en artikel. Hur kollar man sin TNF-alfa nivå då? -
Inte? Man kan ju lida av någon kronisk sjukdom, jag vill veta det! Hur och vart i så fall?Fjällsippan skrev 2011-03-23 13:30:54 följande:Turlid; läste just på CvL's hemsida att de inte har någon större tro på TNF-alfa-värdets inverkan på möjlighet till lyckad graviditet. Så det är nog ingen idé att fråga dem för ett prov.
Förra året var jag hos tandläkaren strax efter jag fick veta att jag var gravid. Jat tror jag lagade en tand då. Den graviditeten blev en MA senare. Kan det finnas ett samband?
Nu måste jag laga samma tand, men nej tänker vänta med det minns 6 månader!