• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe - jag håller med Skytten! Bry dig inte. Vi här gläds med dig och får ut massor med bra information från dina inlägg. Jag håller tummarna för dina embryon. MEd så bra resultat skulle jag nog prova att blastocystodla.
    Kram {#emotions_dlg.flower} 

Ego-update: Igår på RD7 kom den riktiga molvärken i magen och idag på RD8 kan jag kassera in illamående och huvudvärk. Precis som under de senaste ruvningarna alltså. Lustigt hur kroppen reagerar lika från gång till gång... 

• Enya70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-09-03 14:58:41 följande:
    Fråga från mig igen:

Proggisar??????? vad är det och får man dem via IVF-kliniken eller är det något (som så mycket annat verkar det som) man får fixa själv.. Vad är dem bra för.

jag har fattat att det rör sig om progesteron i af... så helt korkad är jag inte *S*
    Kort för Progesteron vagitorier. De får du på recept från din IVF läkare.
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-09-03 16:26:07 följande:
    Enya - intressant att din kropp reagerar lika varje gång. Är det positivt eller negativt? Jobbigt med illamående.
    Nja  vet inte riktigt. Senaste 3 ruvningarna har varit såhär varav jag verkligen blev gravid 1 gång (MA i v.8) och nada två ggr. Så mina "symptom" säger verkligen ingenting trots att det molvärker till tusen.

Det verkar ju rulla på med din ruvning också så nu håller vi tummarna till tusen för oss båda Glad 
  • Enya70
    Sunseed skrev 2011-09-03 20:59:06 följande:
    I söndags fick vi till det på pricken i samband med ÄL och såg till att "fortsätta sprida" dagarna ikring... Vi har båda gått på akupunktur hela våren och har eskimåer sparade som vi väntar lite med....
    I dagarna har jag känt stickande och småmolande i tjejmagen, något jag inte känner igen... KAN det möjligen hända att något har hänt? Jag brukar vara klockren i mina symptom och mensvärkar men det här känner jag inte igen....

Man vet ju ingenting, men i veckan ska jag ha mens och jag kommer köra Grav-test från och med onsdag.... Håll tummarna! 
    Det låter ju onekligen lovande Sunseed! Jag håller tummarna hårt Glad
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-09-03 21:04:00 följande:
    Sunseed: det får vi verkligen hoppas!! Jag däremot får alltid "nya" känningar när vi har prickat ÄL.... Flört Jag har utexaminerats som professor av skendräktighet... Hoppas inte det gäller er andra för det är olidligt!!!
    Hi hi här har du en till. Skrattande
  • Enya70
    bellami01 skrev 2011-09-04 09:07:10 följande:
    Det är nog ditt undermedvetna som spökar. Tänk nu positiva tankar Solig

Jag själv är på RD10. Imorgon är det TD och på tisdag får jag mitt resultat. Är så nervös nu, är som att vänta på en dom. Jag tjuvtestade negativt (förståss) på RD6. Nu tänker jag inte testa, vågar inte. Lika bra att vänta till tisdag och få svaret 100% på telefon. Jag har massa biverkningar på "proggisarna" och "vaggisarna". Ont i "tutorna", illamående, "körig" i magen, lättirriterad, lättrörd, huvudvärk, svider i underlivet, massa flytningar m.m. Det enda som förmodligen inte är biverkning är ryggont, typ ischias (eller hur det nu stavas) Och så kissenödigheten, men det kan ju lika gärna bero på inbillning. Nej fy vad detta är jobbigt. Men på tisdag då vet jag säkert Tyst
    Håller alla tummar för att kissnödigheten har en rolig anledning Glad.
    Hur kommer det sig att du har testdag så tidigt?  
  • Enya70
    bellami01 skrev 2011-09-04 11:23:17 följande:
    Efter FET har testdagen varit tidigare än vid ET. Har väl de rutinerna på "min" klinik, rmc Malmö
    Aha jag förstår. Undrar varför man kan testa tidigare efter FET? Är det för man inte tar ägglossningssprutan tro?
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-09-04 09:36:12 följande:
    Men vänta nu....nu kom ett annat symtom som jag hade när jag var gravid. Att jag blir illamående av te. Jag som älskar te kunde knappt dricka det under hela graviditeten. Och nu när jag gjorde i ordning min tekopp här på morgonen blev jag lätt illamående. Hm....

Vad kul med tedrickarillamående. Heja heja konstiga symtom Flört
  • Enya70

Läget på miniEnyafronten idag är följande: molvärk i magen, ont i ryggslutet, huvudvärk och tokömma tutar

Snart ska jag och mannen gå på bio med mannens systerdotter 5 år och se bilar 2. Sedan ska vi ta emot tokiga Skåningar som är på ingång. Mina föräldrar samt min moster kommer ett par dagar och ska göra Uppsala/Stockholm. Igår handlade vi mat för 2500 spänn, ha ha Skrattande.

Ha en bra dag alla ruvare och alla ni andra oavsett var ni är i processen Hjärta 

• Enya70
    Hönan skrev 2011-09-04 12:37:04 följande:
    Heja Enya!!!!! Solig
    Heja Hönan!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?