• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR  PÅ NYTT FÖRSÖK***    
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, Stockholm 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET 
    Sushi, 42 år. IVF 6 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea TurinYpke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska 
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 
    Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september 
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2 
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.
    Susmar, 40, ICSI 1-2 testad minus, ICSI 3-4 kom ej till ET

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8
    Bengalen 39 år: 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3 IVF/japanen på CFC varav 1 ET, ny japan med sprutstart 29/9  

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept. 
    Hemulen 39 år,RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). Nu IVF 3 TD 30/9.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10
    Vi 4, 41år, (syskonförsök), IVFnr1 =mf, IVF nr2=minus, IVF nr3 TD 18/10 

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 40 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF 17/2-13 
    Ania Kasia 38 år, Uppsala, RPC. Första IVF, första FET med blasto. TD 8/9 VUL 27/9 BF ca 8 maj 2013
    Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. VUL 9/10. BF ca 15 maj 2013

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS. 
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden. 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012 
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7 
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125

• Vi 5

Bengalen, hur går det? Har inte hört något och lyckas inte tolka din kurva... Hoppas nu inte något gått fel!?

• Vi 5

Katt12, råkade missa ditt inlägg om ruvarångest, jag vill skicka en varm kram och ork att stå ut lite till det är ju lite för tidigt för oss att veta ännu! Jag tycker dessa dagar är allra värst, nu ca 7-10 dagar efter äl (el blir ju eft ÄP), då är ju kroppens eget progesteron som högst och det i kombination med crinonet gör att jag känner många symptom som jätteömma bröst, molvärk i livmodern och trötthet, men förra gången mattades allt av ca10-12 dagar eft äl då mitt eget progesteron sjönk. Nu går jag bara och väntar på att symptomen ska minska :( jösses så jobbigt det är.

Men jag går runt och glädjs många gånger varje dag åt Sunseeds bebis el tom bebisar och Hemulens plus :) jag är så glad för ET skull!

• Vi 5

Linköping, fantastiskt! Spännande, det kommer att gå fint med resan!

Sunseed, jag skrev en lång kommentar till din blogg ikväll, men det verkar ha försvunnit, gjorde nog något fel. Får återkomma en annan kväll när jag inte måste hoppa i säng. 

Hemulen förstår den fortsatta ångesten så väl. Fy vad tiden kan snigla sig fram när man har sådan ångest. 

Tyckommig, usch och blä för att vi alltid har tiden så emot oss. 

Nu syskon, tänkte på dig häromdagen och undrar hur du har det!  

• Vi 5

Sunseed, jag såg att något pucko hade varit i farten, trist! :( jag funderar på om det var så att jag skrev precis samtidigt som du för jag såg din sista kommentar när jag hade skickat iväg min. Jag gör om det.

• Vi 5

Lycka till Linköping och Anemon!

MsBoring, ha en härlig vecka!

Ruvardag 10 här, har känt mig relativt hoppfull de senaste dagarna, men i natt och imorse har jag tyckt symptomen minskat och fått en stark känsla av att det är kört. Orkar inte tappa hoppet helt ännu så jag vill inte testa än.

Katt12 hur går det för dig?

• Vi 5

Kära Hemulen, fy 17 så jobbigt med blödningen, lever mig in i din oro efter att ju även jag haft flera mf. Det låter verkligen som att du skulle behöva få hoppa direkt t mån. Vad kan du göra för att distrahera dig lite, gå på bio med familjen? Besöka vänner? Håll fast vid tanken att det är osannolikt att få ett tredje mf i rad! Och att DHEA ju verkar minska risken. Många stöttande kramar!

Prickigchokladmal, intressant det där med färgerna, kan det ha varit ljuset i mikroskopet el någon "teknisk" förklaring. Har sett när de plockar äggen att det kan se lite färgat ut runtomkring i det de suger ut, har tänkt att det är något i den vätskan. Kanske kan du ringa labb och fråga! Kul att du fick en tillbaka, håller tummarna för bra resultat.

• Vi 5

Testade idag, ruvardag 12, 14 dagar efter ÄP, och det var som jag trodde negativt. jag förstod det eg. Definitivt redan igår. Var rätt ledsen igår kväll, men nu orkar jag inte tänka på det. Ska åka och jobba nu så jag får lite annat att tänka på iaf. Tack för all peppning!

• Vi 5

Bengalen, tack söta du! Jag undrar också hur det gick för dig? Vad hände? Vad är planen?

Sunseed, det var 2-dagars, så lite tidigt men är ändå 14 dagar eft äl när man ju brukar testa annars. Och jag känner mina signaler rätt väl, har ju varit gravid 4 ggr :( Testar så klart på klinikens TD den18/10.

Linköping, hoppas du kom iväg nu!

Nattfjäril, välkommen!

Susar, tack! Hur har du det? Har tänkt på dig!

• Vi 5

Hemulen, åh helt fantastiskt med 2st pickande HjärtaHjärta Jätteroligt! Vad glad jag blev att höra det!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?