-
Det gör ju inget om man är lite "svårstimulerad" om en högre dos ändå ger ett jättebra resultat.Sunseed skrev 2011-03-09 14:49:26 följande:Det lät bara så jäkla mycket med dosen. Jag tänkte om jag är ytterst svårstimulerad eller så. Men, jag har alltid varit sådan som person - allt eller inget. Haha
-
Absolut! Alla funkar olika!Lumix skrev 2011-03-09 15:00:54 följande:Då kan ju jag krångla till det lite till och säga att jag tog 300 Gonal-f och 150 Menopur.......
Våra kroppar är så olika, jag tror inte vi får glömma det. Vad som funkar för en person funkar inte alls för en annan.... -
Snösport - Vad otroligt bra din läkare verkar vara. Skönt att han inte skyller allt på gamla ägg. Heder åt en sådan man ! Hoppas du får en härlig period med mycket träning och njutaliv. Efter besöket i Sundsvall kan du ju fundera på hur ni ska gå vidare med ev en ny IVF. Ha en härlig vår nu! Kram på dig !
-
Tack! Härligt om du hänger kvar i bakgrunden och hejar på min framtida !Snösport skrev 2011-03-09 16:04:02 följande:Tack innan...nä behöver även fokusera mer på jobbet så jag inte är så disträ som jag känner jag är ibland. Vill ta nya tag så då kräver förändring liksom....hoppas också ev sockret har med det att göra...kan ju alltid hoppas på mirakel!
Kommer kolla in lite då jag ju vill följa och hejja fram din mage också.
Ska hålla mej i bakgrunden .. kram och lycka till så hörs vi senare!! -
Eviglängtan - Tack för dina insatta kunskaper i ämnet. Oerhört intressant det där med att dosering inte har så stor betydelse egentligen.
Klart att du hade strålande resultat för din ålder sist men det är ju alltid så att man i första hand jämför sig med sig själv och hur det gick sist och därför har man på sätt och vis rätt att klaga om man vill. Jag är ju jätterädd inför nästa behnadling att det inte kommer gå lika bra vid 42, 5 års ålder som vid 41,5 års ålder då månader har betydelse när man blivit så gammal som jag.
Håller med om att man måste ligga på topp hela tiden när man närmar sig 40. Jag ännu mer som passerat denna gräns med råge. Jag måste liksom vara "bäst i klassen" för att få fortsätta och det känns vansinnigt uppstressande. Jag får försvara mig för min läkare för att vi vill göra IVF överhuvudtaget eftersom 80 % av mina ägg förväntas ha kromosomfel och missfallsrisken närmar sig 50 %.
Tack för att du tittade in och lycka till inför framtiden!
. -
Välkommen hit Myrslok69! Precis som du hade jag lite dålig koll på att man skulle ha så oerhört mycket mindre chans efter 40 och dessutom visste jag inte riktigt var åldersgränserna för behandling ligger. Men man kan inte gråta över det nu utan det gäller att göra allt för att lyckas bli gravid innan det är för sent.mirakel skrev 2011-03-09 19:24:00 följande:Hejsan, hoppas på att det är ok att hänga lite här oxå. :)
Inanna68 har rekommenderat denna sida för mig - Tack!
Jag o min sambo ska snart starta vårt första IVF.
Börjar spraya nästa onsdag 16/3.
Jag har inga barn innan så jag är ju oerhört desperat men jag har full förståelse för er som vill ha ett kärleksbarn med en ny partner senare i livet. Även för er som vill ha en sladdis med samma man !
Kram och lycka till! -
Nej, vad tråkigt att det blev minus ! Hoppas det går bättre för dig nästa gång!fraggla skrev 2011-03-09 20:48:28 följande:Turild
Jag brukar läsa lite i tråden men inte skrivit än så länge jag är inte 40 fyllda men snart 37
Jag har precis gjort vårt 2 IVF och har sprutat med Menopur fick 450 E till mig sa dom att det
var maxdos ..jag är på väg in i ett för tidigt klimakterium därav den höga dosen fick ut
7 äggblåsor varav 5 st var ägg som gick att använda jag fick också för första gången ut ett guldägg men tyvärr har jag precis testat minus men det är bara att kämpa vidare -
Precis! Det verkar intressant det där med kombination av preparat. Det verkar som om det faktiskt ofta kan bli bättre resultat då! Doser från 300-450 verkar ju i princip ge samma utfall.turlid70 skrev 2011-03-09 21:16:02 följande:kombinationen verkar fungera bättre än högre dos av samma preparat. Blev det en bebis på pluset då? Hur ligget du till nu, ruvar du eller?
-
De flesta brukar tippa mig på runt 25-28 så jag känner igen mig ! Fantastiskt om Lena PH är gravid! Då finns det ju hopp även för mig som är 2 år yngre !dallas skrev 2011-03-09 21:18:12 följande:Jag tror faktiskt att vi runt 40 idag är "yngre" både fysiskt och psykiskt, jag ser mig själv fortfarande som typ 27 och dom flesta som inte vet min ålder tippar på 27-30 år, känner mig ganska ung oxå, bara vissa "tröttrynkor" som man kanske inte hade förr då men jag skyller det på att jag vägrade bära solbrillor runt 20 års åldern...
Vi får väl se hur domen lyder imorgon när jag skall få ett hum om hur "tillväxten" av äggblåsor går. Ev ÄP på onsdag. Jag har ju inte kört korta metoden innan så det känns ju lite läskigt, men å andra sidan det var 3 1/2 år sedan sist och äggen har väl hunnit skrumpna en del
Kanske dax att dricka/äta mer spriulina det sägs vara föryngrande, även yoga kan verka föryngrande på de inre organen, så som te x äggstockar osv- skall se om jag hittar länkarna på div övningar(har själv inte börjat, men funderar på det ) Annars fick jag tips av en fd kollega"använd sexiga LILA underkläder" så blir du gravid- hahaha
Förresten är inte Lena PH gravid?! Hon är väl inte purung längre. Såg nåt om det på nån skvallerblaska-fast dom kanske bara skrev så på framsidan så man skulle köpa den..
Lycka till med VUL idag! Hoppas blåsorna växt bra. Jag ska på mitt första VUL på måndag och är skitnervös inför domen då! -
Chichisita - Tack för din jätteintressanta IVF-historia från Guatemala! Och jag hoppas förstås också att det blir ! Lycka till!