• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-03-18 13:37:33 följande:
    Inanna: anade att chefen var en kvinna, jag föredrar verkligen manliga chefer. 
      Me too  SkrattandeKyss!
  • Inanna Li

Hönan - Grattis till ruvarstatus! Två fina embryon ökar ju oddsen något! Hoppas på Plus och Baby för dig! Kram!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-03-18 18:20:07 följande:
    Jag fick också fler sist än vad som syntes på VUL!
     Hoppfullt {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li

Eviglängtan - Vi blir ju bara tacksamma när du dyker upp med insiktsfulla inlägg Solig!

Att vara en bra chef är i alla fall att acceptera att en medarbetare någon gång i sitt liv kan hamna i en svår period som gör honom/henne svagare än vanligt!

• Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2011-03-18 20:17:48 följande:
    Jag tycker om både kvinnliga och mannliga chefer, det är inte könet som bestämmer, utan personligheten.

Jo, det var så sant så, är själv inne på 18 dagar efter äggplock, och vad känner jag då, ingenting, som vanligt, väntar på mensen. Har bestämt mig för att göra totalt 6 färksa ivf försök och därefter FET om så blir. Suck. Varför kan man inte bara känna något. Om man nu får fina befruktade embryon tillbaka, varför blir det då inget? Min testdag är först på tisdag...., dvs 22 dagar efte ET, långtid, inte klokt!!! Terro är vad det är.

Hur som helst, när jag var på VUL inför detta ET, såg man 4 äggblåsor + smått. Man trodde inte man skulle få ut fler än 4-5. Mina glansdagar var förbi med många ägg, dvs 10 eller fler. Men, på äggplockningsdagen fick man ut 12 ägg!!!!!!!!!!!! Man trodde inte sina ögon. Två till mig och 2 till frysen. Ja, det kan gå hur som helst.
    Hoppas det går vägen denna gång. Jag håller tummarna för dig stenhårt! Vilket bra resultat det blev i slutändan ändå!

Förstår precis hur du har känt inför VUL. Jag hade ju bara 10 (7 stora och 3 mindre) äggblåsor på andra VUL denna gång jämfört med 15 stora förra gången och undrar om min glansperiod också är över. Som tur är har jag nu fått spruta i 10 dagar (3 dagar till efter sista VUL).  Du ska veta att du ger mig stort hopp när du skriver att du fick ut 12 ägg på ÄP! Men jag inser ju att det kan gå hur som helst på ÄP på måndag!
  • Inanna Li

Mia - Stort grattis till sprutstart! Ska bli spännande att få veta hur det går!

Dallas - Grattis till lyckat ÄP. Underbart att ni får långtidsodla embryona!

Själv misstänker jag att jag inte får långtidsodla hur det än går då min klinik vanligtvis har stängt på lördagar då embryona rent teoretiskt skulle vara fem dagar gamla på lördag. Men jag vill inte ta ut nåt i förskott åt något håll just nu. Jag får försöka ta det lugnt och go with the flow och hoppas på att de uttagna äggen blir befruktade!

• Inanna Li
    dallas skrev 2011-03-19 14:39:39 följande:
    jag är lite snurrig och så, när gjorde du ÄP? Har kanske läst det och till och med grattat orkar bara inte skrolla tebaks och friska upp minnet! Lite lätt förvirrad här
    Jag gör ÄP på måndag så jag har allt framför mig än! Inte så lätt att komma ihåg allt och alla Skrattande!Tar Ovitrellen ikväll kl 21!
  • Inanna Li
    Eviglängtan skrev 2011-03-20 08:54:47 följande:
    Lycka till ni andra, här har det kommit lite blod, kört för min del..., vilket jag redan visst. Så många fina ägg tillbaka men inget pluss, är det försent? Håller uppe denna mån och kör ev igång ivf 4 i april.

Någon med erfarenhet av DHEA och var man köper det? Kanske vore något att testa, fråga från en desperat person som just nu känner att bebistiden är förbi, suck
    Trist om det är kört denna gång! Bra att du har planer för framtiden! Du kan inboxa min vän nymåne här på FL om du vill. Hon vet allt om DHEA och kan skicka info till dig. Du kan beställa från www.dhea.com.
  • Inanna Li

Tack alla kära vänner som tänker på mig och lyckönskar mig inför morgondagen! Känns oerhört nervöst. Skulle önska att det var över redan. Undrar om jag kan sova i natt?

Kram till er alla Hjärta!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?