-
Kramar om dig vännen min. Trist att det inte blev något till frysen, men du ruvar nu på 2. Kommer du ihåg att Fahlvik hade också endast 2 och se hon är gravid nu. Det önskar jag dig också och håller tummarna för det så hårt jag kan.Inanna Li skrev 2011-03-23 20:30:36 följande:Nu ruvar jag på 2 st embryon. Till min stora sorg hamnade inga i frysen! Hoppas detta blir gången som lyckas!
-
Det går bra att blanda alla 6 i samma vätska. Jag blandade 4 och frågade barnmorskan just om att det är 3 man fick blande enligt instruktionen, men instruktionen var fel ock man fick blanda alla 6 i samma vätska.mirakel skrev 2011-03-24 12:11:27 följande:Grattis Inanna68!
Jag kollade just på en film om hur man ska fixa med menopur-sprutorna.
Jag ska ta en dos på 450....
i filmen säger de att man kan blanda upp till 3 pulverbehållare (á 75 IE) i samma vätska.
Någon som försökt att blanda sex pulverbehållare i samma vätska??
Kram -
De kunde ju odla det till dag 4 och slänga eller frysa det då? Varför fick inte du det tillsammans med dem andra annars? Varför väljer kliniken att kasta när de vet hur efterlängtade dessa ägg är, jag skulle ha svårt att acceptera deras beslut tror jag.Inanna Li skrev 2011-03-28 09:57:20 följande:Eviglängtan - Tack! Intressant det där om hur klinikerna resonerar om att odla vidare. Jag kan tänka mig att min klinik kanske inte hade odlat vidare alls från min omgång om jag haft fler halvbra/halvkassa befruktade ägg på dag 2 eftersom dag 5 den veckan skulle blivit lördag och då har de vanligtvis stängt. Då kanske de inte vill åka till labbet bara för att chockfrysa in embryon.
Annars håller jag tummarna för dina små söta godingar, Li och Lo de är så välkomna! -
Man kan ju frysa in några som ser bra ut redan på dag två och odla vidare några andra (det verkar att du får många ägg ju) och se om dessa utvecklar sig till fina blastisar så hinner förhoppningsvis kroppen att återhämta sig till dess, annars får de frysas också. Lycka till på ÄP på onsdag, ska tänka på dig och hålla tummarna!Mia69 skrev 2011-03-28 13:58:24 följande:Snösport: Skall bli spännande med rapport från Sundsvall.
EGOrapport:
Varit på nytt VUL idag och det verkar som om det är stor risk för att jag håller på att bli överstimulerad. Det ser mörkt ut vad gäller att bli ruvarare denna månad. Äggplock på onsdag och sedan troligen frysning av de som ser bra ut på fredag. Om det ser ut som att man vågar sig på ET blir det bara 1 embryo och inte 2 som jag hade hoppats pga överstimuleringen. Många stora äggblåsor var det i alla fall (minst 15, förmodligen >20). På förfrågan kan de kan tänka sig långtidsodling om jag vill detta (ja, vad vill jag...) Om man långtidsodlar kanske man vågar sätta in ett embryo i början av nästa vecka när man fått se hur överstimuleringen utvecklar sig. Men om man långtidsodlar kanske inte något embryo överlever. Nu skall man ju först och främst få ut ägg och sedan skall ju de bli befruktade så jag får väl oroa mig för en sak i taget... -
Spännande med undersökningen, lycka till!Snösport skrev 2011-03-28 11:12:59 följande:
I em ska jag sätta mej i bilen och köra till Sundsvall för undersökning på tisdags fm. Givetvis så inbillar jag mej att jag börjar få lite mensvärk nu...snurrig och lätt illamående har jag varit varje fm hela helgen....jo man kan ju tro man är gravid men det verkar vara så att min nya pms är så och kasnke för magen strular så jag blir illamående. Bättre än vrålont men samtidigt så har jag ju ingen aning om om det blir mens nu, ikväll, imorgon eller om 2 dgr. Jag skulle ringa om jag skulle boka om tiden..53 mil enkel resa...nä jag får väl chansa om det inte är värre än det här blir det nog inte mens??? ÅH,
Nu är jag glad att jaginte har min gamla pms längre men då visste jag ju mer exakt när jag ev skulle få mens...ingen aning nu detta året = bra men vill veta.
Hoppas att det är inte ditt PMS du känner utan något annat mycket trevligare. -
Jo jag vet, det är fler och fler får barn i mogen ålder, dvs 40+. Så jag hoppas det löser sig för oss alla här.
Själv väntar jag att min ÄL ska slå till nu i närmaste dagarna. Har dock ramlat av cykeln i lördags och skadat knät. Det börjar kännas lite bättre nu och om jag inte får något utslag ikväll kan jag nästan ställa upp på lite mys imorgon. Ska gå och testa nu :)) -
På min klinik fick jag tillbaks ett topp embryo vid ET och det andra topp embryot frös dem in. Resterande 7 ägg fortsatte dem att odla vidare och frös in ett till på dag 5 och ett på dag 6. Så att det är inget konstigt alls att frysa in på olika dagar.Mia69 skrev 2011-03-28 22:12:29 följande:Bra förslag. Pratade om detta idag men de tyckte det blev "konstigt" om man skulle frysa in på olika tidpunkter (från samma skörd)? Men jag tycker också det låter smart (om det blir så många dvs). Jag vet ju inte ännu om jag får ett enda befruktat ägg...
Börjar tyvärr må rätt dåligt. Har svullnat upp över buken idag och känner mig tung och trött. Bröstvårtorna är så ömma så jag kan knappt ha en tröja på mig (?, brukar det vara så?). Med facit i hand skulle jag endast haft 150 Puregon istället för 200 sa de idag. Mitt höga AMH som togs för ett år sedan förklaras nog av en latent PCO (har inte haft några symptom på detta genom livet) men tydligen har 30% latent PCO enligt dr idag.
Inanna: Hälsa Li och Lo. Hoppas de har det bra! -
Dem frös in ett topp embryo samma dag som ET dvs på dag 2 menar jag.turlid70 skrev 2011-03-29 09:06:07 följande:På min klinik fick jag tillbaks ett topp embryo vid ET och det andra topp embryot frös dem in. Resterande 7 ägg fortsatte dem att odla vidare och frös in ett till på dag 5 och ett på dag 6. Så att det är inget konstigt alls att frysa in på olika dagar.
-
Så ledsen för din skull. Du har några dagar till TD, tror inte att det är spotting du fick och att det finns lite hopp kvar? Har du testat?Hönan skrev 2011-03-29 08:30:27 följande:Är så ledsen tant röd kom igår på ruvdag :( Hjälpte inte ens med 2 embryon.... Dessutom gav kliniken mig nån poängsättning jag aldrig hört talas om o då var den 8 av 10... Vet att rent statistiskt går det på 3:e försöket men man hoppas väl alltid vara ett undantag. Är det nån som vet vad som händer nu? Måste jag vänta en hel cykel och det blir först i maj eller får man börja denna månad? Tacksam för svar
På min klinik rekomenderar dem att vänta en månad och egen mens innan man kör igång med FET eller en ny behandling. Jag tror också att kroppen behöver återhämta sig efter behandlingen, jag hade konstiga cykler flera månader etferåt, men nu funkar kroppen som en klocka. -
Fick en glad gubbe på stickan igår kväll och en väldigt glad gubbe i sängen också . Det var bara att glömma mitt onda knä.
Grejen är att jag känner ingen ÄL alls just nu. Hade ont i magen i söndags men inget utslag då eller innan. Kan jag ha fått utslag efter ÄL? Har ju läst om att man kan få utslaget väldigt sent strax innan ÄL, men inte efter. Brukar annars hålla mig till exakt 15 dagar efter utslaget till mens, så att statistiken tyder på att kroppen inte spökar utan fungerar klockrent, men man undrar ju.
Jaha, det är bara att ladda för en till portion mys ikväll med då. Vad var det ni sa att lila string skulle hjälpa till på traven?