• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Underverket, superfint resultat! De borde ju hinna växa på sig bra tycker jag! Kan ju spruta lite längre med långa metoden med.

Turlid, jag blev gravid nu när jag precis varit jättesjuk i lunginflammation och lungsäcksinflammation plus en influensa efter det, så jag tror på att köra Men min klinik sköt upp nästa IVF två cykler då "det skulle kunna förstöra äggkvaliteten". Jag frågade om det och de sa att det inte var fastställt men det var deras "kliniska erfarenhet att det var bäst att vänta". I väntan på att de två cyklerna skulle gå blev jag alltså gravid spontant. Svårt beslut för dig! Hoppas du känner vad som känns rätt!

• Vi 5

Turlid, men fy så tråkigt! Förstår också att det river upp gamla saker. Förlåt om jag missat något,, men ni ville/kunde inte göra något helt nytt försök? Varm kram!

Underverket, så underbart skönt att 4 blev befruktade. Jättebra resultat! Jag kan också förstå besvikelsen när man fått upp hopp om ändå fler och särskilt när man vet att det ju kan vara risk för dålig kvalitet och att det inte blir så många i slutändan.

• Vi 5

snorpan, åh så skönt med 6 st befruktade, hoppas på många fina så att ni får några till frysen med!

Underverket, stor kram!  Det är så sorgligt att någon ska behöva ge upp... Önskar att jag kunde trolla.

Zin, håller tummarna i förväg     

Jag har nu kommit upp till v13 och ska på KUB i morgon. Är väldigt nervös för att fostret inte ska leva, men mår fruktansvärt illa så jag hoppas att det är ett bra tecken. Önskar att ni alla skulle få det ni helst önskar!   

• Vi 5

Lavinen, önskar dig all lycka till!

Snorpan, åh vilket toppen resultat!!! Hoppas att ruvningen går fort och lätt! Håller tummarna hårt!

Jag var på ultraljud igår och fick se en livlig krabat. V12+2 vilket stämmer exakt med min beräkning. Vi fick rätt bra siffror på KUB för min ålder (41,5). Så det känns skönt, men jag får erkänna att jag inte känner mig så lugn, har haft en del blödningar och fick även en i går efter ul och har också haft onda sammandragningar. Men allt såg bra ut så jag ska jobba på att börja tro på att det kan hå vägen. Tänk att det kunde gå av sig självt efter denna långa resa. Jag hoppas att det kan ge någon av er hopp! Önskar er så att få lyckas.

• Vi 5

Ypke, åh tack söta du! Ja, det är fantastiskt, men fortfarande väldigt overkligt. Jag har tänkt på dig med. Vad fint att ni kommit så långt med era ÄD-planer! Jag kommer självklart hålla tummarna allt vad jag kan för fint resultat! Du måste komma in och berätta hur det går sedan.

Snorpan, håller tummarna för att det just nu borrar in sig minst en liten fint i livmodern   

• Vi 5

Snorpan, tänker på dig! Hur går det?

Mba12, då hoppas vi på att den här gången ger er lycka!!!

• Vi 5

Snorpan, jag lovar att finnas här imorgon om du behöver skriva av dig. Testen är ju helt tillförlitliga från 14 dagar efter äp egentligen, men det beror på vad du har för dag framför dig med. Låter ju jättepositivt att du inte fått mens fast du är på dag 16 och väldigt positivt med hög temp, vid graviditet ska den ju hålla sig hög, vid mens går den ner samma dag eller senast 2-3 dagar efter den börjat. Håller tummarna.

Mba, kameldoser borde ju göra susen

• Vi 5

Snorpan, varm kram till dig! Fy så nedslående. Jag tänker att ni kanske behöver landa i detta innan ni bestämmer er, men det verkar svårt att släppa fyra st utan att prova. Det kom ju någon ny rapport om att det var lite större chans att lyckas med de frysta också. Hoppas nu ni kan stötta varandra!

• Vi 5

Snorpan, jag håller med sunseed, du är inte alls gnällig, du har en tuff situation! Då får man skriva hur man har det och hur man känner! Och jag tog faktiskt också kortison/prednisolon denna gång, men tror jag började vid cykelstart, och åt 5mg hela cykeln, blev ju gravid naturligt i den cykeln. Hade också varit väldigt sjuk innan och ätit penicillin. Det förutom att jag åt DHEA och Q10 var de skillnader jag kan tänkas ha spelat roll. Om jag nu inte bara råkade ha tur att ett bra ägg fanns kvar. Jag tror jag har kvar kortison om du vill ha?

• Vi 5

Snorpan, kikar in och ger dig en varm kram! Jag hoppas verkligen att ni ska få en lyckträff nu! Och annars är det kanske i alla fall en liten tröst att ni verkligen gjort allt ni kan...

Lavinen, håller tummarna för dig med. Jag tror att några gick över till DHEA-tråden och några finns i lågt AMH-tråden, men där finns numer väldigt många yngre.   

Tjorven, så besvärligt och oroligt med din mans sjukdom Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra för er lilla familj!

MsBoring, hej vännen! Jag hoppas du har det bra, trots allt?! 

Jag har ju haft tur att jag fick vara med om ett mirakel och blev spontant gravid i januari, vid 41,5 års ålder (men hade ju ätit bla DHEA under 7 månader som jag tror bidrog). Jag är nu i v 37 och kan fortfarande inte förstå att det är sant att jag får vara med om detta. Det är fruktansvärt oroligt och jag har haft väldigt många komplikationer, så än är det inte över, och jagvågar inte ta ut något i förskott, men jag är tacksam att ha kommit så här långt! Jag önskar er alla samma chans!          

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?