• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Stackare söte, vilken pärs. Men hoppas du står ut, tanken på graviditeten kanske gör det uthärdligt även om det låter läskigt. Hoppas de har bra koll på dig!

Maraki - det är nog ingen fara alls. Kanske tvärtom bra med tanke på immunförsvaret.

Enya70 skrev 2011-11-19 13:42:10 följande:
    Och hur mår våra ruvare Kalimero och Inanna idag då?
    Hoppas ni sitter klistrade framför komedier på TVn och smaskar ananas så det skvätter Skrattande 
    Här försöker jag ta det lugnt, räkor och två hyrda thriller ikväll. Hade första dagen på jobbet igår, sen tjänsteresa nästa vecka. Är allt lite ringrostig, har varit utan jobb en längre tid innan. Lite läskigt med stressen men bra som distraktion från väntan. Glad jag hann med detta försök precis på håret!
  • callimero

Vad bra att kroppen fungerar som den ska Maryhe, hoppas ni får komma igång nu som planerat.

Krya på dig och vila, vila Söte! Hoppas du blir av med den onda slangen fort och att hcg ser alldeles strålande ut!

Ja det var fantastisk tur att jag hann med detta försök nu. Även om jag helst hade velat ha avverkat TD innan och slippa den känslomässiga bergochdalbanan. Känner mig som en uppsvälld vaggande teletubbie med onda bröst och molvärk. Brukar vara värst första veckan, tror det är då man reagerar som mest på Progesteronet.

• callimero

Maryhe, läste om de sprutor Gonasi du fick utskrivna. Jag ska vi tre tillfällen ta en 1/2 spruta 5000 IE Pregnyl var tredje dag nu efter ET. Alltså samma som ÄL-sprutan fast i lägre dos.

• callimero

Jag har nog en massa känningar pga Pregnylen också. Men har ofta så hela första veckan utan att det betyder ett skvatt. Det jag haft som var annorlunda denna gång är riktigt ont i brösten redan under sprutperioden. VI får väl se nästa vecka. då brukar kroppen helt plötsligt tystna.

Myran - jag har testat Pregnyl förut på Sophiahemmet och i Falun. Så frågade jag CFC nu när jag var nere och de tyckte det var ok. 

• callimero

Tjorven vad intressant att höra om din erfarenhet av Penny i Aten. Det var skönt det inte fanns några direkta fel men låter väldigt bra att de gick igenom och "putsade" Om du orkar vänta ett tag till nästa försök och försöka hemma så gör det. Du har ju tiden på dig även om jag förstår du känner dig som en veteran i branschen. Att köra lägre dos låter bra. Jag fick ju inte sämre resultat nu trots sänkt dos vid 44 års ålder.

Intressant detta med att ICSIn kan ställla till det med kvaliteten på embryona. Jag tror mycket hänger på skickligheten hos embryologen och standarden i labbet. Vi fick de sista två försöken väldigt dåligt resultat med 8-celler på dag 2 resp endast 2-celliga som stannade av, även problem med multinuklerära.

Maryhe - hoppas du får ordning på mediciner och VUL inför nästa försök nu. Ta den där väninnan och släpp iväg henne mentalt i en ballong.

Din aku verkar så rar Skytten. Hoppas det går bra med FET.

Har haft hektisk vecka med nytt jobb och resor och är helt slut. Molvärk och lite bröstont men det beror mest på Pregnyl och proggisar. Aning mindre känningar idag. Ska läsa på lite bakåt vad som hänt med er alla i tråden.

• callimero
    Zinfandel skrev 2011-11-27 11:07:43 följande:
    Cathy & jag pratade om just detta igår och hon hade hittat på Shers sida att de inte gör ICSI om det inte är absolut nödvändigt just eftersom det kan skada mer än göra nytta. Vi pratade vidare om labbens kompetens när det inte blir så många befruktade ägg och då fann hon en studie som visar hur olika vätskor man använder på labbet genererar olika bra embryon! Så beroende på vad vätskan innehåller, utvecklas embryon i olika takt och blir olika kvalitetsmässigt. Se där...!

Bloggen är vansinnigt bra
    www.ivfauthority.com/
    Intressant! Har även läst att luften i labben påverkar. Vi har frågat många gånger om själva ICSIn kan innebära att ägg stryker med men nejdå. Var t o m lite orolig nu vid första försöket utan ICSI att mina ägg kanske inte skulle bli befruktade men det blev ju 100% utdelning.
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-11-27 15:06:04 följande:
    Kalimero; vilken RD är du på nu, 12? Hur känns det..?
    RD 11 om man räkna dagen efter ET som RD 1. Tja, ont i brösten och lite molvärk. Tycker värken avtagit lite dock, men det är hopplöst att tyda något då jag tagit Pregnyl efter ET. Den sista nu i onsdags. Har TD den 30:e men måste tydligen vänta några dagar extra pga Pregnylen. Ska maila och höra exakt vilken dag men funderar ändå på att vänta till att inte göra det på morgonen innan jobbet i veckan.
  • callimero

Fick vansinnig kramp nyss, varade i ca fem min. Har haft liknande förut under ruvanden. Undrar vad det kan vara? Inte som den vanliga molvärken utan riktigt intensivt. Någon som haft liknande?

• callimero

Hipp hipp hurra för Skytten idag!

Och grattis till alla ruvare, ska läsa på bakåt.

Har inte orkat med att uppdatera mig i ivf-världen då det varit så högt tempo på nya jobbet. Egentligen var min TD i onsdags men då jag tog sista extra Pregnylen, 2500 IE i söndags måste jag vänta med test + att jag inte vill ta det heller och sedan gå till nytt jobbet och hålla minen uppe om det blir minus. Den jag ska ersätta är höggravid och det är flera nära kollegor som är gravida vilket känns lite småjobbigt. Ingen har ju en susning vad jag håller på med direkt. De tror nog det är ett passerat stadium då jag är 44.

Har haft molvärk och ont i brösten nästan hela perioden men denna vecka har det tystnat med molandet och jag har fått den där "tomma" känslan i kroppen som jag tyvärr känner igen från gamla ruvanden. Tog ett test igår kväll som var svagt svagt positivt men det tog ett tag innan strecket kom, längre än de 3 min som är föreskrivet så jag tror dessvärre det är spår av Pregnylen. Ska testa imorgon igen men det känns inte så hoppfullt.

Grattis till plusset Maraki!

Jag hoppas ni får fin befruktning nu när ni tinar upp de sovande äggen Maryhe!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?