• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-07-15 11:02:14 följande:
    Glad att se dig igen Calimero Hjärta Jag antar att idag räknas som första mensdagen då?
    Tack kära Zinfandel!

Ja jag gissar det, men vill inte vänta med sprutstart för länge heller om min tes att kroppen kickar igång med utveckling av den follikel som kroppen "valt" i naturlig cykel utan FSH-injektioner och de övriga inte hinner med stämmer. Vissa hävdar att cd 1 är den dag då man blöder rött. Förvirrande detta...
  • callimero
    linköping68 skrev 2012-07-15 22:22:01 följande:
    ZIN: glömde..... inte satt du uppe och ugglade för min skull och för du ville veta vad han sa? 
    Gjorde jag med! Glad
    Låter bra med byte till Menopur tycker jag.

Jag chansade och mailade idag om när jag ska starta, förväntade mig ej på svar en söndag, men se det fick jag.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2012-07-16 11:10:33 följande:
    Åh vad jag har tänkt på dig! Jag har valt att göra hela behandlingen på CFC, har ens inte kollat upp om det finns någon gyn som har öppet i Stockholm. Jag valde att lägga ett par semesterveckor på västkusten, men det tar ändå 5 timmar tur-retur med tåget fram och tillbaka. Förmodar att det nästan går snabbare med flyg Stockholm-Köpenhamn. Imorgon ska jag vara där 11.45, ska du på första VUL idag eller imorgon?
    Gullig du är, detsamma!

Känns bar att göra alla kontroller där så man vet de är helt insatta. Känns som det går så snabbt ibland när man mailar in resultat på distans. Nu har jag hittat hjälp på torsdag som är sprutdag 5. Blev ingen första koll på dag 1 nu då jag började igår. Sen har jag bokat en tid hos CFC på lördag, de har stängt söndag. Sitter och letar resor, tar 5,5 med tåg dit och samma hem, zzz. Flyget var dyrt dessvärre.

Vad fint med västkustsemester! Har du ÄP imorgon då?
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2012-07-16 22:38:16 följande:
    Så roligt att du är på g igen! Kör du samma upplägg som förra gången? Trist med tågresa Stockholm-Köpenhamn. Jag tyckte att jag såg hyfsat billiga flygresor med Norweigan men förmodar att de har har höjt priserna nu under semestertiderna. Imorgon har jag "bara" VUL (sprutdag 9). Jag har, tyvärr, en dålig vibb i magen den här gången. Det är över 1 år sedan mitt senaste ÄP, och jag har ingen koll alls på hur det står till med min äggreserv nu för tiden. Nåväl, "som vanligt" är det bara att ta ett steg i taget och hoppas på det bästa .
    Ja men nervigt med åldern och jag känner mig inte i form alls. Blir samma upplägg som det vi fick avbryta i maj, Menopur 375. Hoppas det går bättre denna gång. Men som du så klokt skriver, "bara" att hoppas på det bästa!". Sen har jag både Prednisolon, Trombyl, Fragmin och Pregnyl att ev ta efter ET. Kanske borde sätta in Pred redan nu egentligen.

Hoppas det ser fint ut på VUL och att din magvibb bara är en lurifax Fjällis! Håller tummarna!
  • callimero
    linköping68 skrev 2012-07-17 10:10:57 följande:
    Var iväg till gyn igår och fick honom att specificera "injektionspenna" på receptet. Hoppas att det funkar och jag får den nya. Annars får de banne mig beställa hem den! 
    Kör ni denna parallellt med Menopur / Gonal etc?

Jag har fått Pregnyl 3 ggr efter ET. Men detta är nytt för mig. Vågar nog inte mig på det då jag ägglossat i förtid och har snabbt växande folliklar. Sist tog jag Ovitrelle inför ÄP redan på sprutdag 7.
  • callimero
    linköping68 skrev 2012-07-17 13:24:05 följande:
    Vi skulle ha provat med Gonal-F 300 och sen "1 klick" av Ovitrelle från dag 6 och ev fler ggr tillsammans med Gonal och Orgalutran. Men så ändrade sig Svend så nu blir det inte det upplägget utan vi får köra bara Menopur 375. Ev att vi får ta "1 klick" av Oivtrelle från ET och varannan dag under en period. Om vi nu kommer så långt vill säga.....

Ja du, Calimero, känner igen mig själv alltför väl i det du skriver. Jag har ägglossat i förtid 2 ggr, och sist fick jag också ta Ovitrelle på dag 7. Växer rekordsnabbt och lite lätt okontrollerbart på mig med. Undrar varför? 
    Också en snabbis alltså! Jag har försökt få svar på varför och om det kan försämra äggkvaliteten men inte fått någon förklaring. Sist fick jag, trots rekordfart 2 fina 4-celliga och en 2-cellig, 100 % befruktning. Men det var i november förra året. Rädd att tiden satt sina spår nu men hoppas på att se hoppfullt resultat på torsdagens VUL.

Låter klokt att hoppa över Ovitrelle-tillskott i behandlingen för vår del. Men gärna efter ET. När planerar ni nästa försök?
  • callimero
    Zinfandel skrev 2012-07-17 13:25:46 följande:
    Då kommer jag med en tredje teori GladÄggblåsorna finns ju där hela tiden men de är i olika utvecklingsstadier, dvs primära, sekundära och mogna äggblåsor eller Graafska folliklar, vilka är de som släpper vid ÄL. De primära är vilande blåsor som man nu forskar på om man kan väcka till liv, vilket i så fall innebär att reserven troligen inte är begränsad. Processen börjar som bekant redan innan dess i äggstockarna och man kan ju försöka fixa till stället där ägget ska växa fram Drömmer Jag antar att det är därför man rekommenderar dhea 3 månader före IVF och mycket annat som också Cathy är inne på.
    Vore fantastiskt om man kom på lösningen att väcka de primära blåsorna till liv!
  • callimero

Vet exakt hur du menar med rasande fart Fjällis! Men man får lita på att de är rutinerade. 4-6 blåsor låter bra, och tjock slemhinna - härligt! Den på 18 har nog uppnått ca 20 mm idag, så det blir nog bra med Ovitrelle ikväll. Nu vet jag inte om det är korta du kör, men jag har läst att man kommit fram till att det är bra att ta Ovitrelle när blåsorna är något mindre än vid långa av någon anledning.

Ska nog börja med Pred idag då. Nervös för VUL imorgon, måtte det vara bättre än i maj nu! Lördagens VUL blir hos CFC, tills imorgon lyckades jag hitta hjälp här i stan.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?