• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-03-13 09:22:57 följande:
    Nina Perssons son är tydligen också IVF, på 4:e försöket... Ja, jag tänkte också på det där med tex C Dion som har möjlighet att få precis vad hon vill, de bästa läkarna, de senaste av allting men ändå tog det så många försök. Och det finns alltså inte anledning att misströsta!!
    Hoppfultl att det kan ta sig efter fler försök  Min mamma var på en begravning nyligen och kom i samspråk med en kvinna vars son och svärdotter som båda var i 40-årsåldern lyckats på sitt sjunde IVF-försök. Hon försökte trösta mig lite med detta då jag än så länge bara gjort tre försök (insättningar).
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-03-14 12:17:11 följande:
    Lycka till på VUL idag, Inanna {#emotions_dlg.flower}.

Cykeldag 13, och som väntat ingen glad gubbe på testet idag. Blir nog tidigast på onsdag. 
    Tack! Jag är jättenervös! Hoppas du får Glad snart!
  • Inanna Li

Hej alla kära vänner! Jag har skummat tråden snabbt och börjar med att beklaga minuset för Turlid! Är så ledsen för din skull vännen Gråter! Massor av kramar till dig!

Jag har varit totaldeppig i ett par dagar sen första VUL då jag hade färre blåsor än förra gången och har oroat mig för att mitt AMH på 2,7 sen förra året har kraftigt minskat.  Det syntes bara 5 stora och några små på dag 6. Idag på dag 8 var det 10 blåsor (7 stora och 3 mindre) på gång så det var lite bättre. De har växt i betydligt mindre takt än för ett år sen och jag ska spruta i 3 dagar till med samma dos Gonal F 225. Jag känner mig lite lugnare nu. Att det antagligen inte blir lika bra resultat som för ett år sen kan ju bero på att värdet sjunkit något men kanske inte så dramatiskt som jag först trodde men det kan också bero på att man helt enkelt har sämre och bätte månader. För mig är det ju oerhört viktigt att ligga på topp så inte kliniken kastar ut mig när jag fyller 43 i september. Dessutom har jag en konflikt med min chef på jobbet som också fått mig helt ur balans.

ÄP blir på måndag morgon. Ska försöka ta det lite lugnt fram till dess. Har knappt sovit en blund på natt pga gnagande oro över IVF och andra ting. Nu får jag hoppas att det blir många ägg och att de dessutom blir fint befruktade.

Kram till er allihop! Nu orkar jag nog hänga kvar här ett tag!

• Inanna Li
    dallas skrev 2011-03-15 21:19:19 följande:

Suhsikatten; phew, vilken tur!!!

Nu är det dax att ta äggmognadssprutan och ÄP på torsdag! Känns pirrigt, skall ju vara helt själv på ÄP, sambon är på jobb, svärmor och svärfar skall ta hand om vår dotter och köra mig dit och hem, får hjälp med barnpassning på torsdag kväll/natt oxå ifallifall man mår piss-nu har jag aldrig gjort det innan men man vet ju inte...

Lycka till med ÄP på torsdag!
  • Inanna Li
    hispan skrev 2011-03-16 11:18:24 följande:

Hej

Har efter lång väntan fått klartecken att starta IVF nr:2. Mitt första misslyckades (även en FET). Jag startade redan i julas med spray men min kropp ville inte nedreglera sig trots extra sprayning. Jag fick då en kvarstående äggblåsa som jag haft i flera månader.ÄNTLIGEN ÄR DEN BORTA!!!

Nu ska jag köra korta metoden med start denna vecka, hoppas såååå att det ska lyckas denna gång. Är 39 år och det känns som det snart är försent. Vi har försökt i 3 år, med ett MF som bästa resultat.

Lycka till med din behandling. Skönt att du får göra korta som är mer skonsam för kroppen!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-16 15:24:21 följande:
    Innan68:   Ur min synvinkel är det inte dåliga resultat alls så du är i form, bara andas djupt och långt ner i magen så du slappnar av lite mer.  Läste någonstans att IVF-stress är lika allvarlig som hos cancerdrabbade...så det kan smaka på och därför ännumer fokus på harmoni för att kunna slappna av in i själen.
    Dumt med chefer ibland ..också varit där när man minst vill komma i diskussion eller konflikt så gör man det..hade det så i höstas= hoppas det löser sej!!!!
    Tack! Mitt liv har varit i uppror hela veckan! Jag hoppas allt ska gå bättre nu. Stress är verkligen inte bra på något sätt. Nu längtar jag bara hem till sängen och få sova ut ordentligt. Som tur är är min chef på kurs just nu men jag ska nog gå vidare med problemet till facket och personalchefen så snart ÄP är avklarat. Jag står inte ut med att bli så orättvist behandlad!

Självklart är mitt resultat såhär långt egentligen dåligt för min ålder men jag jämför mig bara med mig själv för ett år sen och är orolig för att det ska gå sämre nu när jag inte har så lång tid på mig. Jag måste ju även övertyga kliniken att det är lönt att fortsätta försöka trots att jag är 42,5 och då vill jag ju få så bra resultat som möjligt!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-03-16 16:01:52 följande:
    Puhh, Inanna skönt att se dig igen :)

KyssHjärtaSolig

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-16 16:17:21 följande:
    Innan68:  Jo jag förstår fullt ut, känner mej mycket lugnare själv bara av att veta att min klinik vill att jag ska lyckas och jag tror det fortfarande är en 43 års gräns men den frågan svarade han som sagt inte på så i min fantasi så lät det som jag fick fortsätta tills värden mm blir dåliga.  

Men vi ska bara göra en gång till för vi får nu skrapa för att kunna göra alla akupunktur , ultraljud 2 st, resa mm....min svärmor sa att en person hon kände i min ålder blivit gravid när de bytte till Umeå och tyckte helt klart jag skaulle göra det för det är dyrare men närmare...nä tack för jag tror inte man kan få så bra relation som jag känner och känslan av att de gör allt. 

Det kommer säkert gå kanon nu ska du se!!

Tack! Jag tror att både du och jag kan tänja lite på 43-årsgränsen så länge vi får ut fina ägg. Jag har hört om flera som fått fortsätta även efter 43. Falun verkar ju vara jättebra så jag förstår att du vill fortsätta gå där.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?