• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-06-12 19:17:29 följande:
    Nu har vi tänt grillen och smuttar på varsett glas kallt vitt vin.

Skön kväll alla goa vänner Skål 
    Låter som en bra planerad söndagskväll !
  • Fjällsippan
    mamman0301 skrev 2011-06-13 08:17:41 följande:

Lite uppdateringar,  fick reda på att två ägg har hamnat i frysen, det är jag mycket nöjd med:).
    Trodde aldrig i min vildaste fantasi att ruvartiden skulle bli så hemsk, igår kändes det som jag  hade värsta pmsen, var helt övertygad om att inte tagit sig. Drömde inatt med att jag började blöda. Men nu idag har jag bestämt mig för att inte känna efter så mycket o försöka ta dagen som den kommer.

Jag brukar säga att den kvinna som inte genomlidit en ruvning kan förstå vilken terror det är . Bra inställning att försöka ta dagen som den kommer. Tummar och kramar!
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-06-13 08:42:44 följande:
    Visst suger det att ruva. Jag är nu helt övertygad om att det blir ett Minus. I morse vart det minus och idag är det 13 dagar efter ÄP & min riktiga testdag är på lördag. Lite lite hopp har jag fram till onsdag men är det inget då så är det verkligen kört. Får sikta in mig på FET i höst. Har ju aldrig gjort det så hoppas att den behandlingen är lite lindrigare. Åtminstone slipper man sprayen vilket är toppen.
    Hoppas så att det där ultrafula minuset blir ett vackert plus imorgon eller på onsdag!!! 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-06-13 08:47:32 följande:
    Har ÄL idag Tungan ute kan jag kalla mig miniruvare imorrn då Flört eller wannabe eller eventuellt-ruvare eller nåt?! Hoppet är ju det sista som överger en Skrattande
    Grattis till miniruvningen ! Jag började med ÄL-stickorna idag, så jag hoppas på att joina dig i mitten på veckan. 

Är så trött på dyra Clearblue-stickor, har aldrig provat dom där billiga-köpa-på-nätet-stickorna. Vet ni om dom är ok? 
  • Fjällsippan
    Veronica1 skrev 2011-06-13 13:24:22 följande:

Vi är visst 3 st som har TD på midsommarafton :)

En liten fråga: Jag fattar inte vad som har hänt, men jag kan inte använda uttryckssymbolerna, det är bara på den här sidan. Det har varit så här i ca 1 månad, fattar ingenting!

Knasigt med uttryckssymbolerna - kanske beror på vilken webbläsare man använder...?
  • Fjällsippan

Zinfandel: vilket utförligt och bra svar du gav till Enya och hennes värden! Har ingenting att tillägga. Förutom att jag är fortfarande väldigt nyfiken på mitt eget TNF-alfa...

• Fjällsippan
    Nu Syskon skrev 2011-06-12 20:17:52 följande:
    Hej allihop!
    Jag är ny här, dvs jag har läst i tystnad några dagar, och hoppas att det är okej att jag hänger med?
    Vi har gjort många ICSI-resor, 9 stycken + en FET.
    Nr 5 resulterade i en dotter född i november 2008, och nu jobbar vi på ett syskon.
    Det går väääldigt trögt.
    Vi har gjort 4 försök för syskon. Det sista (före påsk) var det bästa vilket gav en eskimå.

Imorrn ska vi ha ett samtal med vår IVF läkare, vi får se vad nästa steg blir?
    Jag fyller 42 i höst.
    Välkommen till oss, Syskon nu! Hur har det gått med samtalet idag?
  • Fjällsippan

Flyttar fram listan så att vi inte tappar bort den. Jag är lite sugen på en ny rubrik för oss som satsar på hemmaförsöken i sommar och framöver, kanske med ÄL- och BIM-datum så att vi kan ha lite koll på varandra . Det känns så passivt att ligga på *Väntar på nytt försök eller Övrigt*, för det stämmer ju inte. Många av oss försöker ju heeela tiden. Vad tycker ni? Blir det plottrigt? I så fall idé på rubrik? 

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep.

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6
    Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Enya70, 40 år Uppsala

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-06-13 22:10:42 följande:
    Fjällis: jag är på Flört
    Härligt ! Rubrik? Hemmaförsökarna låter tillkrånglat. Vad var det du skrev innan idag, miniruvarna...? Iofs vill jag känna mig som en storruvare när jag håller på med hemmaförsök . Vi inväntar till imorgon för att höra att det är ok med de andra att lägga till en rubrik.

Måste sova, godnatt. 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-06-14 07:25:11 följande:
    Idag är det ingen vanlig dag för det är Inannas Testdag {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Fjällis & Turild: Hemmaruvarna?! Hemmaverkstan? Sänghalmen haha Skrattande
    Inanna, du var den första jag tänkte på när jag slog upp mina ögon i morse! Hoppas så så så så mycket!!!

Zinfandel: Bra idéer allihop !
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?