IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Skytten skrev 2011-04-07 12:29:28 följande:
Minns ni mig? Jag var här för någon månad sedan och frågade lite om ivf och oroade mig för att må dåligt av en behandling och ni var så uppmuntrande och härliga så nu har jag funderat klart och ska ta tag i det här och göra en ivf-behandling. Väntar nu på att Octavia-kliniken ska ringa mig så ska vi se vilken klinik vi ska vända oss till.Jag bor alltså i Stockholm. Är det någon av er som vill puffa särskilt för någon extra bra klinik och läkare?
Jag är fortfarande rädd för att må dåligt av behandlingen, fysiskt såväl som psykiskt, men jag hoppas att ett samtal på kliniken ska avhjälpa det.
Hur lång tid brukar man få vänta på att komma igång? Jag inser att jag ligger dumt till i tid med tanke på att det är sommar snart. Men tiden tickar, och att vänta till hösten känns långt. Snart 40....
Gjorde efter ett landstingsförsök innan. mycket nöjda med dem också, men väntade flera år i kön och blev för gammal att göra fler behandlingar. Jag instämmer bara med alla andra att du ska inte vänta med IVF då du närmar dig 40. Stor lycka till!