Skytten skrev 2012-03-29 11:35:56 följande:
Hade du fått spola med kontrastvätska i äggledarna och livmodern iaf? Eller har de inte gjort några sådana undersökningar alls? Har du frågat varför? Jag håller så tummarna för dig att du ska få det som behövs. Du har ju stora chanser att lyckas med tanke på kvaliteten på dina ägg! Men jo, en sak till - har du fått läkarna att medge att det är själva fästandet som är problemet? För när jag för det på tal med min läkare och gyn så säger de alltid att så är det mest troligt inte, utan det är ägget det är fel på. Jag har ju också haft toppresultat - på utsidan, vilket de poängterar - men nu senast sa läkaren (en ny) när mitt ena ägg inte klarade upptiningen att det oftast är tecken på dåliga ägg.
Nej. Jag har inte fått spola med kontrastvätska i äggledare och livmoder. Jag fick lämna blod, min sambo fick lämna blod, vi gjorde ett VUL och lämnade spermaprov på sjukhuset som sedan skickade remiss till IVF-kliniken.
Sedan var vi på kliniken och fick recept på sprutor. That's it. Och så dom sedvanliga blodproven och VUL:en där.
Och ja. Samtalet jag hade med kvinnliga Dr S gick ut på ungefär det här: "du har ju toppenägg verkligen och ska inte känna dig stressad för det med åldern, men det verkar ju vara problem med infästningen, så jag tycker jag att du borde gå vidare med en hysteroskopi och bakterieprover om du vill det".