• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2012-03-29 14:37:39 följande:
    Och tempen har stigit till 37.6. Vad är detta?
    Gravid? 
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-03-29 19:13:47 följande:
    Ingen rolig känsla.. MEN det kan ju vara så att gravidsymtomen förvillar dig.. ;))
    Ja, jag har funderat på att gå till osteopat oxå. Inte iom IVF utan har gjort det i många år, men jag går nu hos både akupunktör och en man till som gör det mesta. Det är svårt att förklara vad han gör men de gör gött de han gör ;)) Haha...

Det är väl härligt att det är gött! Glad

Om man kan ställa upp i studien per telefon så kan jag anmäla mitt intresse om ni behöver intervjua. Hojta bara i så fall så mailar jag mina kontaktuppgifter.
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2012-03-29 19:33:45 följande:
    Tack undrar vad jag skulle göra utan den här tråden! Tack alla för att ni är bäst! Kraaam
    Den här tråden är faktiskt bäst! 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-03-29 21:11:57 följande:
    Gåsamamman: ställer såklart upp! Inboxa så är det bara att ringa ;)

Svar:
    Hur upplever ni som par de professionellas bemötande under IVF-behandlingen? Kass Upplever ni att den information ni får är tillräcklig? Kass Upplever ni som par att ert förhållande påverkats under IVF-processen? Japp, till det bättre! Hjärta  
    Skrattande Ungefär så.. Ja...
  • Sunseed

Skytten: Jag kan bara instämma med dom andra. Jag har haft temphöjningar, molvärk, illamående, sömnlöshet, huvudvärk under ruvning. Molvärken i magen har jag haft vid varje ruvning.

• Sunseed

Jag vill tacka för ert stöd under senaste dagarnas ilskna känslor över en grundundersökning som aldrig blev gjord på mig inför IVF. Nu känns det bättre. Jag har förberett en anmälan som kommer att skickas OM hysteroskopin visar något fel som hade kunnat upptäckas vid kontrastundersökning. Då fick jag skriva av mig lite och det är alltid skönt. Det tillsammans med kaos på jobbet gav en ganska tuff vecka. Men nu är det fredag så nu ska jag njuta av ledigheten.

Men tack för att ni finns. 

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2012-03-30 16:58:14 följande:
    Sunseed - Kom att tänka på en grej till angående min hysteroskopi. När jag började på min klinik och ville få en hel utredning tyckte läkaren att jag kanske kunde hoppa över grundlig undersökning av livmodern, spolning av äggledarna för att kolla passage och annat bara för att jag fyllt 41. Hon tyckte att jag borde gå direkt på IVF och inte spilla tid med en grundundersökning men om de inte undersökt livmodern ordentligt hade de inte upptäckt mina polyper och då hade jag nog förmodligen aldrig blivit gravid. Jag är så glad nu att jag senare fick ta bort polyperna med hysteroskopi.
    Du ger mig hopp. Såklart hoppas jag nästan på att få en förklaring till varför det inte vill fästa så att det bara säger POFF sedan. Men jag är inte dum så jag inser att det inte behöver bli så heller. Men man kan ju önska lite. 

I vårt fall kan jag tänka mig att dom struntade i undersökningen på grund av att jag behövde komma in i rullorna snabbt då jag snart skulle fylla 40 (för att dom skulle hinna ge mig ett gratis landstingsförsök), och det var ju snällt. Men jag hade gärna fått fatta beslutet själv och fått information om det. Och dom hade faktiskt kunna klämma in den där undersökningen efter första IVF:en inför FET om vi inte hade hunnit innan behandlingsstart. 

Men hur som helst så ska undersökningen göras, och det är jag glad för. Och så har släktingen kommit hem med Prednisolon från utlandet, så om dom vägrar skriva ut det efter nästa insättning så kör jag själv, inklusive barnalbyl. Vi ger inte upp. Det ska produceras bebis! Solig 
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2012-03-30 17:31:55 följande:
    Skytten: ännu ett gravsymptom ! Så var det för mig även med proggisar, tror att det beror på att livmodertappen intar en låg placering och det blir trängre.
    Solig
  • Sunseed
    hemulen skrev 2012-03-30 20:59:22 följande:
    Åh, Skytten hoppas så att dina symtom är gravsymtom. Jag tror det Solig. Vilken RD är du på och när tänker du testa?

Sunseed, gah jag blir galen på de svenska läkarna. Finns det någon som är helt riktigt funtad? De verkar inte riktigt fatta vilket klientel de har att tampas med... Bra att du skrev en anmälan och att det funkade som avreagering.
    Tack vännen!
    Nu känns det ganska bra faktiskt för att jag vet att jag får en undersökning. Att få lite svar liksom. Antingen att det ser finfint ut så att det bara är att köra vidare och inte ge upp, eller att det inte ser fint ut och att det förhoppningsvis kan åtgärdas. Skrattande Man bryter ihop och kommer igen, ständigt. Men det är väl så vi har det vi tjejer i IVF-svängen? Solig

Jag säger det åter igen. Det är tur att vi har varandra. Jag har sällan varit på forum på nätet där det finns ett sånt stöd och såna varma människor som här i den här och några andra IVF-trådar. Det betyder mycket i tider när det verkar vara mer regel än undantag att kasta skit på andra bara för att man sitter bakom en skärm och känner sig anonym. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?