• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08 skrev 2011-02-24 19:07:07 följande:
    Nu är missfallet ett faktum. Blöder fortfarande lite.
    hcg i tisdags hade sjunkit till 140 och idag bara 47 kvar.
    Gråter
    Kramar om
  • linköping68

Hej alla
    Tittar in efter att ha varit borta läääääänge. Har ju missat allt spännande som har hänt här. Måste försöka läsa ifatt lite
    Har det lite tufft nu. Inte nog med att jag blivit nekad IVF för att jag är för tjock och för gammal. Vikten står stadigt stilla trots 4 veckor på Cambridgekuren. Sen fick jag diskbråck och har haft blödningar varannan vecka under 3 månader. Orkar inte med allt negativt. Varit hos 4 olika gynekologer som tycker att allt ser såååå fint ut, men varför blöder man då hela tiden? Mellanblödningar hävdar de. Håller även på att bråka med min doktor för att få prova levaxin för att se om det ev kan hjälpa till med vikten och för att lättare bli gravid. Motgångarna blockerar min framfart känns det som och då jag försöker smita förbi på sidorna rasar jag ned i ravinerna som finns där. Säger som min dotter på 2,5 säger just nu hela dagarna om allt..... BLÄ

Men nu känns allt lite ljusare och jag orkar att vara lite positiv mellan varven.

• linköping68
    Zinfandel skrev 2011-05-29 08:39:34 följande:
    Rowana: grattis till ruvarskap Flört

Linköping: Har varit på väg att skriva til dig flera dagar nu. Sluta med socker & stärkelse, det brukar vara lösningen, enkelt, snabbt, effektivt och framförallt ska du äta mat, inte pulver. Det är inget fel på mat, du ska äta mat. Och du ska äta dig mätt. Man blir inte mätt på grönsaker, man blir mätt av fett och då äter man mindre kolhydrater. Ät hur mycket du vill av fisk, kött, chark, ägg, skaldjur, grönsaker, såser och ost men plocka bort godis, kakor, läsk, glass, bröd och pasta. Om du ändå vill ha lite stärkelse så kan du äta lite potatis/couscous/ris men för bästa effekt, ta bort det också. Det är lika gott att göra mos av grönsaker, gratänger och omeletter utan stärkelseprodukter. Det är bara en vana/ovana som ska brytas.Ta bort allt light och ät riktig mat.  Men glöm för guds skull inte att äta mat och att äta dig mätt! Du kommer at klara det! /Kostrådgivaren

Till er andra som kämpar så vill jag påminna om
    illvet.se/anders-enevold-christensen/reglerin...

Buzans: 2 ggr har inte min mens kommit förrän jag slutat med proggisar, en gång på BIM och denna gång på TD.
    Ja, egentligen har du absolut, alldeles helt rätt. Galenskap att äta pulver som ändå inte fungerar. Lyder kostrådgivaren då pulvrena är äckliga och inte ger resultat. Tack för de goda råden!!!
  • linköping68

Har ju missat massa intressant här på tråden och undrar nu lite nyfiket vad ni menar med " Snösport-spåret" och undrar även lite nyfiket vad ni Fjällsippa och Snösport gör i Sundsvall..... MEN ni behöver absolut inte svara om ni inte vill!

• linköping68
    Fjällsippan skrev 2011-05-31 13:50:55 följande:
    Snösport-spåret innebär att man lyckas bli gravid på egen hand trots att man har mångamisslyckade  IVF-återföringar bakom sig . Och i Sundsvall finns en gynekolog som gör utredning på eventuella "tysta infektioner" i underlivet som härstammar från bakterier. Snösport har redan varit där, och jag ska dit i juni. 
    Aha, då är jag med! Lycka till med utredningen!
  • linköping68
    Fjällsippan skrev 2011-06-11 13:38:55 följande:
    Jag var ju hos Ludmila igår. Ett mycket hjärtligt och välgörande besök. Innan jag gick dit hade bestämt mig för att lägga min mer ifrågasättande natur åt sidan, och försöka ta in hennes sätt att behandla och tänka med hull och hår. Besöket började med att jag fick berätta min historia kort för hennes sköterska, och så tog hon HB och blodtryck. Sedan fick jag träffa Ludmila och jag fick berätta mer detaljerat om min historia, och hon pratade mycket hon också . Sedan gjorde hon en vanlig gynyndersökning och tog sekret för att titta i mikroskop. Hon konstaterade att jag hade en infektion, som jag förmodligen har haft länge. Som jag förstår det så är, liksom Snösport, tarmbakterier som har bosatt sig i både vagina och livmoder. Bakterierna gör det ogynnsamt och näringsfattigt för embryona i livmodern.  Dessa finns även hos partnern. Hon gjorde ultraljud, men allt såg fint ut. Sedan fick jag utförliga instruktioner kring behandlingsplanen, som jag tror är detsamma som den Snösport fick. Antibiotika (2 sorter) till både mig och sambon). Dalacinkräm till mig. Efter behandlingsfasen så blir det en friskvårdsfas med bl a Ovesterinkräm (östrogen). 

Ludmila stämde av med mig att mina TSH-prov var tagna. Hon tog även upp att vid "hemma-plus" så ska jag börja med progesteron. Hon frågade även om jag provat Pergotime; eftersom jag har bra ägglossning så har jag hittills tänkt att det inte behövs. Men nu i efterhand så ångrar jag att jag inte frågade henne mer kring Pergotime, och om hon tycker att jag "behöver" det. 

2 000 kr kostar det. Jag misstänker att turlids teori stämmer; för jag tyckte mig så en namnlista om "fri läkarvård" eller något liknande i väntrummet.

Vid ett flertal gånger så klappade Ludmila mig på kinden, och jag som brukar vara så riktad och karsk i mötet med IVF-läkare blev mer som en liten flicka. Det kändes skönt att bli omhändertagen av denna starka, positiva och roliga kvinna. Hon har utarbetat en noggrann behandlingsplan, hon tror på det här och jag respekterar henne för det.

Idag har vi börjat behandlingen. Sambon mår redan illa
    Vad intressant med denna Ludmila som verkar kunna mer än vissa IVF-läkare!
    Går det möjligtvis att få hennes hela namn till kliniken så att även jag ev kan kontakta henne? Kan definitivt vara värt att kolla upp om man har bakterier där de inte ska vara! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?