En liten fråga till er underbara kloka människor...... Är det någon som vet något om chanserna att bli gravid är sämre om man fortfarande läcker mjölk efter en lååååång tid efter man slutat amma?
Har frågat 3 olika gynekologer om detta och de säger att det inte ska påverka, men jag är faktiskt lite skeptisk till deras svar. (Tänker bara på alla läkare som hävdar att lite bakterier i underlivet inte påverkar chanserna till graviditet och sen vad Sundsvallsläkaren säger)
Slutade amma min lilla när hon var 9 mån, mjölken sinade helt enkelt trots pumpande. Detta var för ca 1 år och 9 månader sen. Hade ett uppehåll på ca 6 månader utan mjölk och sen drog det igång igen. Inte så att det rinner floder, men det kommer någon eller några droppar varje dag och om jag klämmer så kan det rinna lite mer. Har tom fått det kollat med mammografi då vi har bröstcancer i familjen. Allt ser bra ut och ingen kan säga varför jag läcker mjölk. De vill heller inget göra åt det då det är så lite, fast jag pratat om att jag vill att det slutar då jag tror att det påverkar chanserna till graviditet. Lång förklaring, men är det någon av er som vet. Litar numera inte alls på läkare och vad de säger.