• Fahlvik

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08 skrev 2010-11-08 21:41:31 följande:

Fahlvik:håller tummarna att det verkligen är ett pos. test!!!

Var på äggplock idag och det blev 8st ägg. Hoppas bättre resutlat på de första gångerna då inte alla ägg var mogna eller befruktade. Eventuellt ET på onsdag.

8 ägg är bra. Vi fick 7, varav 5 befruktades och 2 överlevde. Jag tog bägge ;o)
    Håller tummarna som bara den!
  • Fahlvik
    Turlid:
    Min akupunktör känner det på pulsen! Man har massa olika slags pulser och en speciell när man är gravid. Enligt henne, jag kan bara mäta antal slag/minut ;o)
    Och dina symptom...låter ju som...!!! Tänk OM???

Inanna: Hoppas du får välförtjänt vila, både kroppsligt och mentalt, tänker på dig.

ppo8: Trevligt med en till som tackade ja till 2, håller tummarna för att de kommer trivas med varandra.

Fjällsippan: Förstår att ni är besvikna... sussa sött.

Jag testade igen idag, fortfarande Plus , helt otroligt!!! Hann inte köpa barnvagn idag, dock ;o) Får väl ge mig till tåls och se om både Moshi och Koshi vill stanna i maggen först.

Är sååååå glad!!!
    Gonatt!
  • Fahlvik
    Turlid: De symptomen låter bekantaDrömmer. Väntar på spännande fortsättning!
    Akupunktören känner på pulsens vågor, säger hon, vet inte hur jag ska förklara. Hoppas din akupunktör förstår.
    Jag plussade först 14 dagar efter äggplock, dvs då ägglossning skulle varit så tro inte på stickan om den säger -icke!

Underverket: Tack! Ja, jag fyllde 40 i somras. Har en dotter på 4 och har försökt få ett syskon i över 1,5 år utan att veta varför det inte går (mer än ålder).

Inanna: Tack! Jag har inte förstått det riktigt än och vågar inte tro att det verkligen ska bli nå´t (av Moshi och Koshi). Så mycket kan gå fel längs vägen har jag fått erfara här på FL. Varför skulle inte jag drabbas av något av allt man läser om, osv? Samtidigt blir man så tacksam för dottern vi har och försöker njuta av varje stund tillsammans och aldrig ta något för givet. Om man (=jag) ska se nå´n nytta med denna väntan och besvikelser så är det väl just detta...

Har vågat mig på att börja cykla till jobbet igen, känns så skönt att röra sig och jag sover mycket bättre också. Igår fick jag promenera en bra bit för att bussarna hade slutat gå och jag fick så ont i magen för varje steg. Det var på en punkt där jag känt "drag" tidigare så jag antar att det har med Moshi eller Koshi att göra. Försökte gå så långsamt jag kunde med men det gjorde ont ändå. Det slutade direkt när jag stannade till vid nästa hållplats, ca 15 min promenad, totalt. Känns inte som det är möjigt att träna ens ett step-pass om det blir såhär.
    Hade visserligen ätit glass på middagen jag kom från, något som akupunktören varnat mig för. Hoppas det "bara" var därför.
    Hoppas alla mår bra och snart är det helg!
  • Fahlvik
    pp08 skrev 2010-11-12 11:02:33 följande:
    Fahlvik: när har du tid för VUL? Spännande....nyfiken om både Moshi och Koshi har fastnat
    Hur var dina embryo (hur många celler?) om du kommer ihåg.Grattis i alla fall till 1 eller 2
    Har inte ringt kliniken än, tesdag är inte förrän på måndag, 20 dagar efter insättning. Det är då jag "får" ringa. Har undrat när man ska få första ultraljudet, nå´n som vet? Kan INTE vänta till vecka 12 eller vad det brukar vara ;o) Om det finns 2 busar därinne behöver jag alla 9 månader på att förbereda mig mentalt!
    Jag fick inte veta så mycket om embryona (visste inte att man kan fråga) men har för mig att de nämnde 4-5 celler men de var inte säkra. Låter det normalt?

Kom på ett symtom till jag hade runt ruvdag 9 (när jag testade negativt) och det var dåligt humör! Trodde det var mitt PMS-humör. Det höll på ett par dagar och nyligen läste jag att det var ett grav-tecken också! Så nu vet ni om ni skäller på allt och alla och skäms sedan, och börjar skälla igen Skäms
  • Fahlvik
    pp08 skrev 2010-11-12 19:19:08 följande:
    man brukar få vul mellan v6-8 för att bekräfta grav. samt koll att det är på rätt ställe
    Ooh, vad låååång väntan... Eller menar du i vecka 6-8, ja, det ser jag nu när jag läser igen. Det är ju bara ca 2 veckor bort. Räknade mig till drygt v.4 nu! Bäst för den/dem att de är på rätt ställe!HjärtaHjärta
  • Fahlvik

pp08: Det blir så verkligt när du beskriver det! Hoppas på att få se minst ett embryo, två är bonus!

Jag hade en blödning med min dotter, i 2-3:e månaden. Det var på natten och först kom en del vätska ut och jag vaknade av att jag kände det komma. Visste att det inte var urin men tänkte att det är inte mycket att göra ändå så jag gick och lade mig. 10 min. senare kom det blod också, det var inte mycket men det forsade ut, allt på en gång. Ringde till akuten och de sa att jag får komma in och förvarnade att det kan vara missfall och då kan det strax börja göra ont. Väl på sjukhuset fick jag se min dotter föf första gången och allt var o.k! Den unga sköterskan var så snorkig och nonchalant så jag fick inga svar på vad som hänt egentligen. Hon verkade tro att vi var där för skojs skull.
    Men på mvc såg man en tom ficka där ett till embryo kunde legat i en liten hinnsäck men tillbakabildats.

• Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-11-13 09:20:44 följande:
    Vilken upplevelse, skönt att det slutade så lyckligt, fick du tillbaka två embryon då också? Nu finns det ju chans för två också och hoppas att det slutar lika lyckligt för båda i så fall. Spännande följa din utveckling, håll oss uppdaterade.
    Den gången var det på naturlig väg (första försöket) så jag hade ingen aning att det kunde varit två, ens. Trodde därmed att det var missfall på den enda bebisen. Det var ett mycket spänt dygn medan jag väntade på ev. missfall...
  • Fahlvik

Jag hade officiell testdag och använde klinikens test dagen till ära, fortfarande Plus!!!
    Vi ska på ultraljud den 29 så får vi se om jag är skengravid (är väldigt bra på att sväva på rosa moln) eller om det bor nå´n därinne. Tycker mig ha blivit väldigt rund fort men det kan tydligen vara så med andra graviditeten (behöver alltså inte vara två hyresgäster). Magen har ju töjt ut sig en gång så det är inget som håller emot längre, tyvärr ;o)

Inväntar fler plus här på tråden...

• Fahlvik

Turlid: Tackar, tackar! Jag hoppas ju fortfarande att dina symptom beror på nå´t annat (funderar på om du tagit nytt gravtest).
    Maken är så försiktig så jag får väl inte köpa vagn förrän i vecka 35... Hoppas vi kommer dit ;o)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?