• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis 'Fahlvik.Skönt att ha första VUL avklarat

Själv ska vi nog satsa på 1 IVF till. Pga julstängningen blir det i januari, så det blir då 1 "vanlig mens" emellan och jag börjar med korta metoden på CD3 av januari-mensen. Då blir det ÄP v.5; väntar på besked från läkaren med recept och schema. Tror att det blir samma schema som förra gången.

Testade ju negativt på RD16, mensen kom igång på riktigt på RD18, med lite spottings kvällen RD16.

Samtidigt är jag hemma med lill tjejen som har fått vattkoppor! Lilla stackarn.....

• pp08

Jag testade med CB digitala ÄL test i dagarna. I måndags ingen glad gubbe, samt bara 1 streck på pinnen. I tisdags glad gubbe  och två starka streck på CD10. Annars brukar jag faktiskt se att streck nr 2 blir starkare ju närmare ÄL jag är. Hur som helst passade vi på att mysa igår kväll. Kanske man har tur att fånga upp ägget som släpper denna månad Även om chansen är vääääldigt liten.

Lite svårt att veta om menscykeln blev påverkat av progesteron och IVF behandlingen, mensen blev ju lite uppskjuten, kanske därför den tidige ÄL omslag på CD10. Har lite progesteron kvar som jag tänker ta 1x dag för att "stödja" kroppen, skadar inte i alla fall

• pp08

Uppdaterar också listan, då IVF4 inte resulterade i graviditet.

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas37 årsyskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA,  bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v50 Huddinge, bor i Norrtälje
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran,  ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 13/12.

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Betty Boop, 37 år, PGD  nr 2 på Huddinge sjukhus. BF 26/6-11

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• pp08

ChippiChoppi. Hoppas att det blir  ett stort + till dig!!!  Kram.

Själv blev mensen mycket försenat vid min senaste IVF. RD 16 (18 dagar efter ÄP) fick jag spottings, 2 dagar senare kom mensen (RD18). Hade då /nu alltså svårt att räkna vilken dag som skulle bli CD1, fick utslag på ÄL test mellan CD10-12 (beroende på hur man räknar). Hoppas vi lyckade fånga in ägget då vi myste samma dag som utslaget. Vid mina tidigare IVF fick jag mens mellan RD12 och RD14. När jag blev gravid fick jag dock redan svagt pos.test på RD12.

Som sagt: dags för lite flera positiva besked i tråden

• pp08

ChippiChoppI. Vad tråkigt att det inte gick den här gången heller Visst fick du också 2st tillbaka? Värför vill de inte stanna kvar hos oss.

Stor kram!!!

• pp08
    Fahlvik skrev 2010-12-18 18:38:38 följande:
    Jag mår ju illa som vanligt så jag hoppas du har rätt. Kommer in i vecka 10 på måndag och en del av KUB (blodprovet?) bör man göra från v.10 och resten innan vecka 13. Jag får remiss från mvc (i så fall) på tisdag men hur länge jag måste vänta vet jag inte.
    Vet inte hur vi reagerar på ett sämre KUB-värde och jag hoppas att vi inte behöver ta ställning, är ju så svårt...

Var det BIM idag? Håller alla fingrar, inte bara tummar!
    Blodprovet inför KUB kan du oftast göra där och när du vill (efter v.10) och helst 1 vecka innan KUB -UL så att resultatet finns tillgänglig. Har du gjort blodprovet för nära inpå UL får du vänta ett tag på resultatet och det är inte att rekommendera. Hoppas allt ser bra ut!!
  • pp08

Turlid: grattis till ruvningen.

Jag har gjort ET och FET själv och vid FET hade jag med mig ett intyg från den blivande fadern. Räckte med en liten förklaring och underskrift Har inte behövts vid ET då vi redan sa på plats att han inte kunde följa med. Jag har fått rabbla upp hans personnummer vid insättningen.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?