• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Igår på VUL var hela 6st. blåsor redan 20mm och flera i mindre storlek.

ÄP på torsdag (då kanske ännu fler hinner komma ikapp). Frågade ang långtidsodling och läkaren sa att de hade bäst statistik på 2dagars, jag blev ju även gravid på 2dagars embryo. Men han var inte helt negativt. Ska kolla hur äggen ser ut på fredag. Dock passar jobbmässigt 2dagars odling bäst, då blir ET på lördag.

Jag ska i alla fall önska mig 2st tillbaka (som förra gången, då blev jag dock inte gravid). Beror på kvalitet och antal befruktade......

Pregnylspruta ikväll.

• pp08
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1
    Sushi, 42 år göteborg, IVF 5 ÄP 25/1 lånmetoden menopur 375
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
  • pp08

Tack Zinfandel!

Det var nog bara din uppdatering som försvann, jag råkade kopiera från Mary73 som hade inlägget innan dig!

• pp08

Grattis Zinfandel! Lycka till med dubbelruvningen!

Grattis till lyckad ÄP sushikatten, du ska se att det blir även minst 1 guldägg till dig, kanske 2

• pp08

turlid70: jag lyckades tyvärr inte med fryst 2-dagars men enligt CvL har man goda förutsättningar, lika bra eller tom bättre än färskförsök om embryot är i lika bra skick efter upptiingen.

Blodproven tar man helst dag 3 i menscykeln, dag 2 eller 4 om dag 3 skulle inträffa en lö/sö.

Om du lyckas med nästa FET behöver du inte köra ny IVF behandling   Lycka till!!

• pp08

Var på ÄP idag. Det blev 6st ägg, de kom från de 6 blåsorna som var ca 20mm i måndags antar jag. En som var större har redan stuckit iväg, Idag var största blåsan 27mm.

Nu hoppas att det går bra så att det blir ET på lördag (blir alltså 2dagars embryo, som min klinik CvL har bäst statistik på).

• pp08
    turlid70 skrev 2011-01-27 20:33:47 följande:
    Grattis till skörden Solig! Jag tycker 6 ägg är bra resultat, håller tummarna för imorgon och lördag! Kram!

Undrar om ni försökte fånga det som smet i sänghalmen Drömmer?
    Inget mys i sänghalmen Killen mådde inte så bra, så vi ville "spara" hans friska spermier till ÄP

Jag brukar få ut mellan 5-8 ägg på varierande antal äggblåsor. Verkar som alla fina blåsor innehåll ägg också; hoppas de var mogna, tror att de var lite större än tidigare.

Hur stora brukar äggblåsorna vara vid ÄP?
  • pp08

mamma gås: hoppas det ser bättre ut imorgon.

Vilken läkare har du träffat? Jag har nu träffat olika (alla 4), så jag har haft både den som är mest positivt (för mycket?) och han som du förmodligen har träffat.

Gårdagens läkare var i alla fall jätteduktig och utförde ett smärtfritt Äggplock

• pp08

Mamma gås: vi hade Thomas igår, har tidigare haft TH men även OB och TB.

Dagens resultat: av 6 plockade blev 4 befruktade hoppas på fortsatt delning tills imorgon då det blir ET av förhoppningsvis 2st.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?