Zinfandel skrev 2011-06-20 21:11:44 följande:
Jag frågade kliniken efter senaste minuset om det var läge att sätta in Pergo över sommaren men läkaren tyckte att min kropp behöver vila från hormoner nu för att reagera optimalt inför kommande försök. Kroppen behöver ju återhämtning
Jag tar Prog från ÄL-BIM. Ni behöver ju inte ta lika mycket som under ruvning, tex 1 st/dag och då skjuts förmodligen inte mensen upp. Annars är det ju bara att testa på BIM och är det minus så sluta med dem.
Zinfandel skrev 2011-06-20 21:20:58 följande:
Jag börjar undra om inte alla IVF ger dessa bakterier, de flesta verkar ju få det efter ett par-några ÄP......
Jo, jag har också tänkt på återhämtningen under sommaren. Och jag har FET inbokad redan i början på augusti , och är orolig att Pergon ställer till min vanliga ÄL. Det är därför som jag vill luska med min vanliga läkare hur han ställer sig till Pergon.
Med tanke på hur ofta fingrar åker in och ut vid progesteronbehandlingen, samt att trosskydd funkar som ett växthus för bakterier (det sistnämnda enligt Ludmila) så kanske det inte är konstigt att vi IVF'are drar på oss bakterier.
Idag är jag på miniruvardag 3
, och har inte tagit progesteron den här cykeln. Det är ju fullt upp med annat klet "därinne" just nu, och kommer vara det några veckor framöver.