• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillstoran, varför vill du provocera. Välkommen till verkligheten. Hoppas du lyckas med ditt Ivf så vi slipper dina jobbiga inlägg här. Här försöker vi stötta och hjälpa varandra.
    Tips, starta en egen tråd där du kan söka efter likasinnade.

• myran6801

Lillstoran, en viktig faktor för att lyckas är äggkvaliteten. Tyvärr säger inga tester ngt om detta utan det visar sig först när processen är igång. I vårt fall är det problemet. Jag hade bra värden på alla mina prov när vi startade denna Ivf resa för dryga 3 år sedan. Vi fick ganska bra prognoser men tyvärr så har jag dåliga ägg och vi är fortfarande liks barnlösa och kvar på ruta ett. Det viktiga är inte kvantitet utan kvalitet.

• myran6801

Amh är en indikation på äggreserven dvs hur många ägg man har kvar men säger inget om kvaliteten.

• myran6801
    Victoria71 skrev 2012-03-14 16:13:42 följande:
    Nä, AMH-värdet i sig anger ju mängd ägg. Men eftersom vi gör oss av med våra bästa ägg i unga år, är väl lågt AMH i stort sätt alltid en indikation på dålig kvalitet över lag? Annars skulle man ju höra talas om kvinnor med minimalt AMH som ändå lyckats jättebra med sina behandlingar. Det kanske finns sådana, nu blir jag osäker ...
    Jepp det finns dem med lågt amh som det funkar bra för men det är ovanligt så vi båda har väl rätt då
  • myran6801

Lillstoran, du ältar. Vi här i denna tråd har alla lång erfarenhet. Det kommer säkert gå fantastiskt bra för dig, det känns som du försöker övertyga dig själv. Gör det men du behöver inte övertyga oss också.

• myran6801

Jag har en fråga till er finisar.
    Vi har ju avbrutit vårt försök igår så jag tog ingen Gonal-f eller orgalutran igår. Nu funderar jag på om jag ska ta Ovitrelle sprutan iallafall och prova med hemmaförsök (även om chanserna är mikroskopiska). Men är det bara att ta den nu eller funkar inte det när jag slutade med de andra injektionerna igår.

• myran6801

Zin, ha ha du e kul!!! Men kan man ta sprutan eller tror du ägget redan släppt (var 16 mm igår). Om jag tar sprutan nu, när ska vi "köra". Hi hi

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?