• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Eviglängtan - Har hälsat Li och Lo från dig Glad!

• Inanna Li

Eviglängtan - Tack! Intressant det där om hur klinikerna resonerar om att odla vidare. Jag kan tänka mig att min klinik kanske inte hade odlat vidare alls från min omgång om jag haft fler halvbra/halvkassa befruktade ägg på dag 2 eftersom dag 5 den veckan skulle blivit lördag och då har de vanligtvis stängt. Då kanske de inte vill åka till labbet bara för att chockfrysa in embryon.

• Inanna Li

Snösport - Hoppas mensen håller sig borta och att det blir ett bra besök hos mirakeldoktorn.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-03-28 18:00:22 följande:
    De kunde ju odla det till dag 4 och slänga eller frysa det då? Varför fick inte du det tillsammans med dem andra annars? Varför väljer kliniken att kasta när de vet hur efterlängtade dessa ägg är, jag skulle ha svårt att acceptera deras beslut tror jag.

Annars håller jag tummarna för dina små söta godingar, Li och Lo de är så välkomna!
    Tack! Synd att man inte får sätta in 3 embryon i Sverige!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-03-28 22:12:29 följande:
    Bra förslagGlad. Pratade om detta idag men de tyckte det blev "konstigt" om man skulle frysa in på olika tidpunkter (från samma skörd)? Men jag tycker också det låter smart (om det blir så många dvs). Jag vet ju inte ännu om jag får ett enda befruktat ägg...

Börjar tyvärr må rätt dåligt. Har svullnat upp över buken idag och känner mig tung och trött. Bröstvårtorna är så ömma så jag kan knappt ha en tröja på mig (?, brukar det vara så?). Med facit i hand skulle jag endast haft 150 Puregon istället för 200 sa de idag. Mitt höga AMH som togs för ett år sedan förklaras nog av en latent PCO (har inte haft några symptom på detta genom livet) men tydligen har 30% latent PCO enligt dr idag.

Inanna: Hälsa Li och Lo. Hoppas de har det bra!NalleNalle
    Tack vännen! Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Ja, du borde ha haft 150 i dos. Dåligt av läkaren att inte förstå det från början. Misstänkte att du borde ha PCO eftersom du har så högt AMH (som en 20-åring!). Stackare som måste må så dåligt. Hoppas dttt ÄP går bra och att allt snart är över. Jag tycker de borde kunna frysa vid olika tidpunkter lite beroende av hur embryona ser ut.
  • Inanna Li

Hönan - Nej, vad tråkigt! Men håll ut till TD innan du ger upp! Om du har i frysen kan du nog göra FET i april. I alla fall om du ska göra det ostimulerat.

• Inanna Li

turlid - Grattis till utslag på ÄL-stickan! Det är nog alldeles utmärkt att köra i kväll med eller utan lila string Tungan ute! Det jag vet angående ÄL är att det egentligen är bättre att ha sex dagarna före ÄL-utslag än efter då omslaget ibland kan komma väldigt sent. Då missar inte de små simmarna ägget!

• Inanna Li

Hönan - Tror att du hinner med en behandling innan kliniken stänger. Ta det lugnt fram till dess. Jag kan relatera till ökad vikt av hormoner. Känner mig själv som en uppstoppad korv och skulle gärna klä mig i ett tält eller en sån där "one piece suit" som ser ut som en rymlig pyjamas med plats för magen! Klart att det finns hopp för oss alla så länge vi producerar ägg! Här ges inte upp!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?