• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Myrslok69 - Tänk inte att du inte hör hemma här för det gör du verkligen och som du skriver har din sambo inte några barn. Alla kämpande välkomna kvinnor runt 40 är välkomna hit oavsett barn innan eller ej. Ålderns inverkan är tyvärr stor. Jag önskar att jag också fördjupat mig lite mer i det innan jag väntade med att försöka få barn. Men nu får vi göra det bästa av det. Och fortsätta hoppas att det ska gå bra.

Jag har inga svar att ge dig angående blödning fast du börjat spruta med Menopur.  Det verkar jättekonstigt. Jag hoppas bara att det är OK så du kan fullfölja behandlingen och att någon kan ge dig svar eller råd. Förstår att du måste vara jätteorolig.

Kram Solig!

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-04-03 21:20:16 följande:
    Okej, skönt, då vet jag att jag slipper vara nervös för din del vad gäller tjuvtest . Det är fascinerande hur mycket man kan hoppas för andra kvinnor som man inte känner IRL. 
    Tack! Känner precis samma {#emotions_dlg.flower}!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-04-03 20:57:00 följande:
    Läser allt fint ni skrivit sista dagarna. Håller tummarna jättehårt för er som ruvar. Hoppas! Hoppas!
    Mest legat till sängs. Lättare att andas men buken blir tyvärr större och större (fast jag gått ned 1,5 kg sedan i onsdags). Skall in till kliniken imorgon för att se om det behöver tappas (sker via vagina, låter inte nice Obestämd). Dricker så mycket som jag klarar för att slippa läggas in med dropp för det vill jag verkligen inte. Men det får bli som det blir... Kram på er alla!Hjärta
    Hoppas allt har gått bra idag! Kram Hjärta!
  • Inanna Li
    chichisita skrev 2011-04-03 21:29:51 följande:
    Har VUL på måndag igen och ÄP blir förmodligen på onsdag. Totalt görs det tre VUL per cykel här. Den först precis i början, på dag ett eller två, för att se hur många äggblåsor som finns och om det är tilräckligt många för att det ska vara värt att sätta igång med stimleringen. Nästa VUL är efter fem dagards sprutande för att kolla hur öggblådorna växer och eventuellt justera doserna. SEn ytterligare VUL två eller tre dagar senare för att fastställa exakt när ÄP ska göras. De dagar som man gör VUL möter de oickså Estradiol värdena.
    Förstår precis hur du känner då jag är i samma situation och undrar om det någonsin kommer att lyckas men jag har ju också lyckats bli gravid en gång i höstas så än ger vi inte upp. Sen kan man ju ev.  fundera på ÄD i framtiden.

Verkar vara jättebra kontroller i Guatemala. Skulle önska att min klinik också kollade i början för att se antal blåsor. Tror att det skulle vara lättare att avgöra dosstyrka då. Och sen skulle jag också önska attt de mätte estradiolvärdena. Det  vet jag att andra kliniker i Sverige gör. Det är ju ett lätt sätt att se att patenten fått rätt dos hormoner.

Lycka till nu inför ÄP!
  • Inanna Li
    Fahlvik skrev 2011-04-03 21:38:25 följande:
    Inanna: Spännande dagar nu fram till testdag!
    Det känns fruktansvärt varje timme nu då jag tror att jag ska blöda vid varje toabesök. Har lite ont långt ner i magen. Vi får se hur det går!
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-04-04 13:35:45 följande:
    Hur går det för dig Inanna? Ingen mens än hoppas jag?
    Nej, men ganska ont i magen! Känns inte jättehoppfullt men vi får se!
  • Inanna Li

Murslok och hispan - Tack för peppning! Jag hoppas det är växtvärk. Nu har jag klarat mig till RD 13 i alla fall. Men skulle önska mig lite ömma bröst och andra tydliga symptom så det kunde kännas lite bättre! Förra gången jag var gravid kom de andra syptomen i gång motsvarande RD 15 så lite hopp har jag ju. Molvärken i magen då berodde nog mycket på att jag hade ökade flytningar. Nu vet jag inte om jag har det pga alla proggis-rester. Jag har TD om en vecka men lär nog få veta hur det går innan dess ...

• Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-04-04 20:18:31 följande:
    Inanna: På min klinik mäter de E2,. trodde det var standard överallt. Usch jag förstår din toaskräck, den är vidrig. Finns inga ord som kan hjälpa dig, mer än att jag verkligen hoppas det tagit sig!!
    Tack för era lyckönskningar!
    De mäter E2 bara på de som gör långa metoden på min klinik. Tack för stödet!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-04-04 21:13:02 följande:
    Innanna, jag hoppas att ont i magen är något mycket bra för dig och att du snart får ditt efterlängtade Plus. Håller tummarna hårt och ständigt.
    Tack!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?