• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

No Ka Oi skrev 2011-06-21 08:20:33 följande:
    Jag har inte testat det själv men en sån menskopp kanske skulle kunna vara ett alternativ.
    Jag har aldrig heller testat menskopp, kan absolut vara ett alternativ. Å andra sidan så tycker Ludmila att man ska krångla så lite som möjligt "därinne" och att det ska vara så luftigt som möjligt, och den där koppen kanske håller för tätt. Jag vet inte hur den funkar.

Men nu hoppas att jag mensen håller sig borta ett långt tag framöver
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-21 10:30:54 följande:
    Vi får se vad de säger. Känns så hemskt att slösa bort fler ägglossningar vid min ålder.

Det var en fyra-fem folliklar per sida vad gyn såg imorse, hon trodde fler för det var lite svårt att se då en stor som precis ägglossat skymd sikten. Så helt öde är det inte i den här gamla hönan. Sen hur kvalisorten är vet jag inte.
    Jag tycker absolut att ni ska prova donatorsinsemination! När tror du att du får svar från Köpenhamn?
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-21 10:57:19 följande:
    Jag hade tid för telefonsamtal med läkaren förra veckan, då rådde han såklart till ivf direkt. Men kanske i väntan på det och tillgänglighet med hemmagyn här för VUL, kanske behövs för insemination också iof. Har maiat idag så hoppas på svar snart.
    De gånger jag har gjort insemination så har man kollat med VUL 1 gång strax innan ÄL, men som jag minns det så körde jag enbart med ägglossningsstickor/äl-spruta någon gång också. Betalar man för konsultation på CFC?
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-21 11:26:21 följande:
    Aha, hm var det i naturlig cykel eller stimulerat? Konsultation är gratis på CFC. Dock värkte det i mina öron efteråt av ansträngningen att försöka förstå danskan. Drömmer
    Jag har gjort alla möjliga former av inseminationer; med Pergo (funkade inte för jag fick fler än två folliklar), med låg dos Puregon/Äl-spruta och ostimulerad. Vilken sort tror du blir aktuell för dig? Ja, danskan kan verkligen vara krävande; speciellt på telefon!  
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-21 12:10:42 följande:
    Hm, jag har ingen aning! Det är helt nytt territorium för mig om det blir aktuellt. Får man bara ha en follikel?
    2 folliklar fick jag ha, men inte fler. Men kan tänka mig att de är mer generösa i Danmark, för dom sätter ju tillbaka 3 embryon vid IVF. Otroligt spännande att pröva något som du inte gjort tidigare!
  • Fjällsippan
    Veronica1 skrev 2011-06-22 10:52:40 följande:
    Suck, imorse var det lite blod på trosskyddet Rynkar på näsan. Helt övertygad om att det är kört!!! Nu lägger jag ner det här, tror inte vi orkar nåt mer!
    TD på fredag men det känns meningslöst!

Sköt om er!

Kramar
    Fy vad tungt, Veronica! Stor kram till digHjärta!
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-22 09:38:47 följande:
    Enya och Fjällsippan - nu fick jag svar från CFC att jag ska göra ostimulerad insemination för att begränsa risken för tvillingar. Jag tycker mina chanser är så oerhört små att jag har svårt att förstå det argumentet, spec när man sätter tillbaka fler embryon vid ivf där chanserna är större att lyckas över huvud taget? 
    När ni gjort stimulerat - används tex Ovitrelle för att framkalla ägglossning? Tänker det borde underlätta för timing med att pricka in för resa dit än att bara lita på stickor.
    Konstigt att CFC resonerar så...det kanske är för att det är donatorinsemination och att dina chanser ökar markant då! Jag minns inte om jag fick Ovitrelle/Pregnyl i samband med ostimulerad insemination. Har du hittat någon som kan göra VUL'et? 
  • Fjällsippan

Personligen uppever jag en ganska spännande miniruvning. Den känns betydligt mer dramatisk än den förra mesiga riktiga ruvningen av 2 toppembryon. För igår, på miniruvardag 5, fick jag lite rosa på pappret. Vilket mycket väl kan vara ett resultat från en liten skada från Canestenen, men jag hoppas på nidblöding ! Dessutom svullnade magen upp lite grann på kvällen, och jag fick tarmont. Det fick jag på ruvardag 10 när jag väntade sonen, så det är lite väl tidigt. Och så klart kan tarmonten bero på antibiotikakuren, men jag avslutade den helt i söndags och har inte känt något i magen tidigare. Jag hoppas på MIRAKEL, sån är jag

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?