• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-06-16 10:27:14 följande:
    Imorrn ska jag upp till Sundsvall jag med. Blir intressant att höra vad hon säger.
    Vad spännande! En fråga som har dykt upp sedan jag var där är hur egentligen bakterierna påverkar livmoderslemhinnan, hon sa att det blev svårare för embryot att fästa....men hur/varför? 

En annan fråga som jag har är att jag läste att bakteriell vaginos ofta kommer tillbaka. Är det detsamma med de här bakterierna? Hur ofta bör man kolla upp det?

Om det finns läge för dig eller Enya att fråga kring det här så är jag nyfiken på svaret.

• Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-06-16 10:19:00 följande:
    Nytt hcg blodprov idag igen och läkarbesök för det kändes som njurstensanfall inatt så jag har ju lite ont liksom ...varför nöja sej med en sak när man kan må dåligt av så många olika saker. 
    Hoppas att det går på läkerbesöket. Njuront är INTE roligt, stackars dig . Kram.
  • Fjällsippan
    Fjällsippan skrev 2011-06-16 12:28:27 följande:
    Hoppas att det går på läkerbesöket. Njuront är INTE roligt, stackars dig . Kram.
    Hoppas att det går bra på läkarbesöket, ska det stå.
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-06-16 08:36:52 följande:
    Fjällis,
    hoppas att du hade en härlig kväll efter ditt positiva ÄL testFlörtTungan ute
    Tack . Det blev kanske den mest erotiska upplevelsen i mannaminne, men hoppas att spermierna gör sitt nu när förhoppningsvis några bakterier är utplånade (nu har vi har bara 2 dagar kvar på antibiotikakuren).
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-16 13:19:19 följande:
    Har också funderat på detta, ska fråga! Sen funderar jag på faktumet att man kan få svamp av antibiotikakurer...
    Snösport skrev 2011-06-16 13:23:24 följande:
    Kalimero: jag kände av det du säger om klåda och ev svamp så jag rengjorde mer och det står i läkemedlen eller i tester jag läst att man kan äta mjölksyretabletter samtidigt så håller sej svampen borta lättare...finns på apoteket...jag "fick " av min kiropraktor och det kostande för mycket typ 400:- blää så köp på apoteket!
    I min behandlingsplan från Ludmila så ska jag ta Canesten efter antibiotikakuren. Därefter Lactal; men det är som du skriver Mia att Lactal inte tas vid ÄL, det sa även Ludmila. 

Som tur är så känner jag inte av någon svamp *peppar, peppar*.
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-06-16 13:43:41 följande:
    Lycka till alla ruvare, sprutare och gravida! Nu reser jag till soligare breddgrader. Skriver upp mig på Sänghalmsligan-listan senare i sommar när jag vet att jag har ägglossning.Cool
    Ha en jätteskön resa {#emotions_dlg.flower}!
  • Fjällsippan
    Fjällsippan skrev 2011-06-16 12:52:20 följande:
    Tack . Det blev kanske den mest erotiska upplevelsen i mannaminne, men hoppas att spermierna gör sitt nu när förhoppningsvis några bakterier är utplånade (nu har vi har bara 2 dagar kvar på antibiotikakuren).
    Men vad jag skriver tokigt idag - jag skulle skriva att det blev kanske INTE den mest erotiska upplevelsen i mannaminna .
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-06-16 13:18:25 följande:
    Kan meddela att det inte var njurproblem...inte urinvägsinfektion som gått upp i njurarna (haft det en gång som 20-åring känns typ så)  utan det var givetvis min rygg som nu pajjat rejält för jag har ju inte gjort mina dagliga 1-3 st promenader på 5 dgr...inte promenader , inte mina morgonövningar för ryggen som jag inte vågat göra för det står man inte ska göra vissa när man är gravid , gravidhormonerna och min skadade rygg dvs buktande diskar som låser nerver hit och dit om den inte är stark eller stabil....japp så nu är det tabletter tills på måndag tror jag då läkaren ville att jag går till min kiropraktior för att få rätsida på det så vi inte drar ut mer på plågandet..
    Vet du inte gillar tabletter sa läkaren men nu behöver du nog lite sa han efter att ha tryckt på min ryggrad här och var och jag skrikit så tårarna rann. hmm!

Läkaren sa att det hade varit bättre med ett diskbråck som går sönder och läkare ihop än buktande diskar som du får vara försiktig med hela livet annars blir det just så här...börja träna mycket nu så den är starkare när du blir gravid igen och då ska du fortsätta träna den.  Ok så får det bli...jäkligt kul med flygresa, bilresa och konferens och fest nu i flera dgr när jag helst inte ska sitta stilla länge utan helst röra på mej eller stå.
    Tramadol Actavis kan även blandas med panodil och alvedon...tror jag får ta en blandning nästa gång för den verkar inte hjälpa mot smärtan men lite snurrig blev jag Tungan ute
    Japp allt eller inget är ju jag så nu börjar vi om på ny kula..mer träning...mer sex och mer barn!!!
    Diskbråck är verkligen SKIT. Kram igen.
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-06-16 14:06:04 följande:
    Jo synd att det inte är det jag har   2 st buktande diskar, dömd att träna hela livet har jag hört förut men jag tänka jag vilar 12 veckor nu innan jag vågar göra alla dessa yoga/pilates övningar jag brukar göra..+ att jag tyvärr tränat det mindre även när jag tränat allt annat mindre också, blir ju lätt så.

Kram kram...men Fjällsippa..skulle man ha sex mitt i behandlingen...var det inte sexfritt ett tag eller jag kommer inte ihåg hur länge hon sa till mej. 
    Hoppas det tar sej nu.

Fråga: Om man tar starka tabletter som inte är bra vid graviditet och tar dem typ fram till ÄL eller ett par dgr innan (om jag får ÄL) påverkar det ägget då eller hur funkar det? 
    Ska ta tabletterna t o m onsdag om det inte lättar markant och har ev ÄL på torsdag/fredag om den vill igång direkt..

Zinfandel: Mitt hcg värde vet jag inte än får det ev i em men är det ok på väg ner ringer de nog inte. Jättekonstigt för det har börjat pirra i bröstvårtorna igen så kroppen är bra konstig. 

Här biter jag ihop på hög nivå nu, joggingkläder med så jag kan jogga med små steg(jäkligt bra vid låsningar) och simkläder men pilatesbollen går inte ner i resväskan Skrikandes gissa vem som inte kommer sitta stilla på konferensen JAG!
    Okej, buktande diskar är inte samma sak som diskbråck...diskproblem över huvud taget är i alla fall SKIT!

Jag fick inte sexförbud av Ludmila. Men, som sagt, Lactalen påverkar spermierna men den kommer jag först börja med i nästa vecka. Och då har ju embryot redan fäst .

Jag vet inte hur läkemedel påverkar äggcellen; så som jag har förstått det så är det ingen fara när med starkare mediciner medan ägget håller på att växa till sig. Men jag vet inte... 
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-06-16 15:15:46 följande:
    Trodde inte det var omöjligt med men grekisk man Skrattande Skrattande
    Tyvärr verkar det som att även grekiska män kan hamna i ägglossningsträsket
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?