IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Dallas - Stort grattis till !
Dallas - Stort grattis till !
Sunseed - Stor kram till dig! Jag är också 160 kort och har kämpat med min vikt sen första IVF:en för ett år sen. Och skyller allt på hormonerna som jag sprutat i och stoppat upp! Så jag vet hur det känns. Och jag har också hamnat i deppträsket och känner mig som en helt förändrad person ett år senare. Men ge inte upp! Tänk på de fina blastisar som ligger och väntar i frysen på att bli bebisar. Din ÄL kommer tillbaka. Den kan tillfälligt utebli pga stress eller andra faktorer. Annars kan du göra stimulerad FET (mera hormoner , jag VET men förmodligen mera skonsamt än en IVF-behandling). Skickar ett till dig!
Sunseed - Självklart ska du ta en paus om du känner för det. Lyssna på dig själv och din egen kropp. Om du vill ha barn så finns det fortfarande tid för det ändå (nedfryst för framtiden hur du än väljer). Det viktigaste är att du mår bra! Att du är nöjd med dig själv och din kropp och ditt liv just nu går före allt! Skönt att din sambo tänker precis som du och att er relation är viktigast.
Ibland glömmer man i såna här trådar med alla som kämpar att det faktiskt också är helt normalt att inte vilja ha barn till varje pris eller inte ha barn alls så det är viktigt att bli påmind om det. Det finns mycket annat som är viktigare; t ex att leva ett innehållsrikt liv i kärlek med den man älskar!
Enya70 - Tack för omtanken! RD 11 och fortfarande har jag lite hopp även om jag inte har en aning om utgången. TPA är hemskt att utsätta sig för men vad ska man göra. Kram !
Underverket06 - Jag är totalt nedgrävd i barnlösheten men för att överhuvudtaget kunna överleva mitt i denna jobbiga tid måste jag på något sätt finna en tröst i att jag i alla fall har min sambo. Annars skulle jag nog inte orka fortsätta leva. Jag tänker kämpa vidare tills det kanske inte längre går att få ut ägg som kan befruktas. Kanske skulle jag även kunna gå så långt som till ÄD men det vet jag inte riktigt än. Tiden får utvisa vad som händer och mycket beror också på pengar tyvärr. Hoppas du kommer få ett syskon till din son snart! Håller tummarna för dig. Förstår att längtan är stor även om man redan har ett barn även om det kanske inte känns riktigt lika svårt. Kram !
kattenizze - Tack! Får jag en dotter ska hon förmodligen heta Inanna som den sumeriska gudinnan med samma namn. Hoppas detta fjärde försök blir vårt sista! Lycka till med ET på tisdag. Kram !
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14e april
Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
***SPRAYAR***
Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
***SPRUTAR***
Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3
Myrslok69, 41 år, 1:a IVF, långa metoden, Carl von Linné sprutstart 31/3
Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, sprutstart 27/3
***ET***
Kattennizze 38 år, ET 5/4, korta metoden
***FET***
Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
***RUVARE OCH TESTDAG***
No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4
Hispan 39 år, IVF nr2, korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3, TD 15/4
***GRAVIDA***
Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
***FÖDDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
***Övrigt***
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
Enya70 och Underverket06 - Tack för uppmuntrande tumhållning!
Adoption är inget alternativ för oss eftersom jag är för gammal för att det ska godkännas och vi absolut inte heller har råd och jag känner att jag i första hand vill föda fram ett barn. Så ÄD är ju ett alternativ att fundera på och en absolut sista utväg (då det är möjligt upp till 49 år) om vi ärver eller vinner pengar innan 50-årsdagen och fortfarande är barnlösa . Men jag hoppas ännu på ett biologiskt barn.