• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

chicisita - Nej, vad trist!

Fjällsippan - Lycka till med FET!

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 10:39:53 följande:
    Deppigt; det blir ingen FET idag. Embryot dog.
    Nej herregud vad ledsamt Gråter! Styrkekram till dig!
  • Inanna Li

Det blev bara 7 ägg igår. Livet suger då jag hoppats på minst 10 eftersom 10 blåsor var på gång. De 3 mindre hann dessvärre inte växa till sig tillräckligt. Nu är det bara att hoppas på att flera blir befruktade inför ET imorgon. Jag är så besviken på min kropp då jag förmodligen åldrats i rekordfart på 10 månader eftersom jag fick ut hela 15 ägg förra året. Men jag hoppas att det finns befruktade ägg av bra kvalité att återföra imorgon på ET kl 11.30. Jag är så ledsen och dessutom blöder jag fortfarande efter nålstickskador i slidväggen efter ÄP. Jag har lite svidande värk i magen men hoppas att blödningarna snart försvinner.

Sorry för min klagovisa! Och OBS att jag bara jämför mig med mig själv för ett år sen!

Tack alla vänner för att ni finns!

• Inanna Li
    mirakel skrev 2011-03-22 10:34:30 följande:
    Här kommer en styrkekram till dig o jag hoppas verkligen att det är befruktade kanonägg att "hämta hem" imorgon!
    O styrekramar till alla er andra oxå!! när man läser här undrar man lite smått vad man gett sig in på ....
    Snacka om psykisk påfrestning! Jag tycker att ni är fantastiska som orkar!!!

Jag  (VI) är ju på allra första ivf.försöket o undrar hur är det ...
    ni som gjort ett,flera lr många försök är ni igång o jobbar mellan ÄP o ET??  o efter ET??
    Tack! Lycka till själv! Detta är mitt andra försök och jag har båda gångerna varit hemma mellan ÄP och ET!
  • Inanna Li

Snösport - Tack för din peppning! Det behövs en positiv solstråle som du när man är deppig! Man ska givetvis leva i nuet. Jag ska väl överleva detta också!

• Inanna Li
    Mimmsann72 skrev 2011-03-22 08:28:07 följande:
    Tänker extra mycket på Er alla här som har haft det kämpigt de sista dagarna. Det är så orättvist!
    Jag har precis börjat spraya, känns som en evighet till ÄP...och sist blev inget av mina 6 ägg befruktade...suck.
    Denna gång ska vi få hjälp med ICSI. Hoppas det går bättre. Man vill ju som sagt, gärna få ruva en liten tid iallafall.
    Stor kram till Alla på vår tråd!
    Hoppas det ska gå vägen för dig nu så att du får bli ruvare. Förstår att det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse för er sist! Bra att ni väljer ICSI denna gång! Styrkekramar i massor Hjärta!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-03-22 10:56:21 följande:
    Jag förstår din besvikelse; det är inte roligt när äggmängden dippar. Enligt min läkare kan man dock inte avgöra från endast en behandling att det beror på åldersfaktorn. För att kunna se en "trend" måste det göras 2-3 behandlingar. För det är ofta stora skillnader från äggplock till äggplock även för yngre kvinnor. MEN nu håller jag tummarna stenhårt att det här är ditt sista ÄP, och att det bästa, finaste och mest fantastiska ägget väntar på dig imorgon! Jag tror på dig. Kram.
    Tack! Jag litar på vad du säger för att du har stenkoll och lång erfarenhet i IVF-branschen! Det är väl så att det kan variera mellan månader hur många antrala folliklar som dyker upp och ibland kan några blåsor ta täten och förhindra de mindre från att växa sig större och mogna. Det känns bara så konstigt att exakt samma dos 225 Gonal-F och exakt samma antal sprutdagar (10) kan ge en sådan variation (om det inte är åldersdip) men inget är förstås omöjligt. Hoppas jag inte nått den där dippen som jag tidigare skrivit om och som statistiskt sker vid 37-38 års ålder när man blir av med hälften av sina äggblåsor i ett nafs! Men jag måste antagligen göra en behandling till för att få svaret på det!

Hoppas att detta är min sista och att jag får två bra enbryon återförda imrgon!
  • Inanna Li
    pp08 skrev 2011-03-22 11:04:17 följande:
    Inanna: tänk nu kvalitet och inte kvantitet!

Själv brukar jag få ut 6-9 ägg och har lyckats bli gravid 2ggr när det var 2 resp 3 fina embryo kvar efter 2 dagar i värmeskåpet (1 lyckat graviditet, 1 misslyckat). Så egentligen är det bara 1 guldägg som behövs!!!!

Första gången hade jag många äggblåsor på gång, dock av olika (dåliga) kvalitet, och plockades enbart på 5 ägg, varav 4 var omogna! Det ena ägget utvecklades dock fint och gick fram till ET, dock ingen graviditet då.
    Sista gången plockades jag av 6 ägg, varav 5 var mogna och 4 befruktade!!! Man vet ju aldrig innan hur äggen/embryon ser ut på insidan.

Kram och lycka till!!
    Tack! Jo, kvalitet är förstås viktigast! Även om man får ut många är det ju inte säkert att alla blir befruktade. Nu får jag hoppas att de ägg jag fick har blivit fina embryon, så många som möjligt av dem! Och jag drömmer ju om att något även ska hamna i frysen! Sist hade jag ju både kvantitet (13 normalt befruktade embryon) och åtminstone ytlig kvalitet men inget av embryona ledde till varaktig graviditet ändå.

Kram Solig!
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-03-22 11:05:36 följande:
    Tänker också på alla er som har det jobbigt sista tidenGråter.
    Har inte tid att kika in på tråden så ofta som jag önskar.

Inanna: Förstår att du är besviken när du jämför men försök att inte jämföra. Det kan ju vara väldigt fina ägg som du fått ut nu. Jag håller tummarna för dig!

Själv har jag nu sprutat 4 dagar och känner NADA. Magen är inte! svullen och gör inte ont. Möjligen har jag lite huvudvärk på kvällarna men det kanske inte är medicinen. Men vi får se, VUL imorgon och på fredag. Kanske finns där ändå någon liten förskrämd äggblåsa men just nu känns det inte så positivt. Vi får se imorgon...
    Tack! Man behöver inte känna nåt efter bara 4 dagar. Sist började jag få symptom som svullen mage och megaflytningar på sprutdag 5. Lycka till med VUL imorgon!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-03-22 11:34:17 följande:
    Inanna, grattis till dina ägg. Förstår att du är besviken, men 7 ägg är det fortfarande bra resultat. Att de är färre betyder det ju inte att de är sämre, tvärtom de borde väl ha bättre kvalite istället. Det är jag hoppas på i vilket fall. Jätte lycka till imorgon!

Det som är lite konstigt tycker jag är att du borde ha fått större dos eller spruta längre, men man vill ju lita på läkaren. Får du veta redan idag hur det går eller väntar du?
    Tack! Jag får veta allt imorgon kl 11:30 så jag får gå som på nålar ett dygn till. Om det skulle bli en nästa gång hoppas jag att dosen blir på 300 eftersom jag verkar vara lite mer svårstimulerad nu men läkarna verkar tycka att 7 ägg är OK.  Det var ju synd att de 3 sista blåsorna inte fick chansen att växa till sig men jag får ju förstås aldrig veta om de innehöll ägg ändå.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?