• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-04-27 13:02:47 följande:
    Ni som hade provat rosenrot och bidrottninggelé (apiforce) i samband med IVF, hur länge tog ni dem fram tom ÄP eller slutade ni innan el efter???

Jag har nu ätit RR och apiforce i några veckor och ska börja spruta på tisdag i nästa vecka.
    Jag hade tagit båda förut med inte i samband med IVF och blivid gravid just den månad jag tog apiforce. Man ska sluta med RR vid ÄL, den kan ge skada på fostret och jag slutade med den vid utslaget, kanske vid ÄL spruta för dig? Apiforce vet jag inte, men du bör nog sluta runt ÄP. Vad jag vet så normaliserar apiforce din äl och kan ev ge negativa effekter just i samband med IVF, men många talar om positiva effekter. Jag vet inte, men jag tar ingen av dessa nu när jag håller på med IVF.
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-04-27 20:19:27 följande:
    Skönt att du får börja med sprutorna i nästa vecka, själv fick jag börja redan igår. Det är en befrielse verkligen, att känna att man långsamt blir människa igen.
    Ha ha, känner igen det här och känner mig som en människa ett par dagar nu :))
    Grattis till sprutstart!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-04-27 15:20:22 följande:
    Tack! Hoppas verkligen att allt ska lösa sig och att det blir ett försök till.
    Tänker på dig idag min vän och hoppas att det löser sig på bästa sätt. Kram.
  • turlid70

Inanna, vad skönt med positivt bemötande från din läkare och vad härligt att du mår bättre. Hoppas så mycket att det går vägen denna gång.

Dallas, så underbart att se jordgubbe med tickande, grattis! Må vi alla få se detta snart :))

Mia grattis till gladgubbe!

Hönan grattis till sprutstart!

• turlid70

Själv har jag varit på VUL imorse. Läkare räknade, lite slarvigt tycker jag för att han var ganska stressad, ca 11 blåsor mellan 7-12 mm stora. Lite för små tyckte han, men det hade jag förra gången också. Fick dock inte en ny tid för VUL nnu, jag sa att det fick jag förra gången och det skulle kännas tryggare om jag fick det nu med. Han skulle fundera på det efter att han fått svar på mitt blodprov, men högst ovilligt ville han boka en ny VUL kontroll. Jag är lite sur för det faktiskt och min slutsats är att de försöker spara pengar så gott det bara går. Väntar nu att de ringer angående mitt blodprov och ska be om att spruta lite extra, 12 dagar istället för 11 som förut, om jag inte får ett nytt VUL.

Läkaren var stressad så att jag inte hann få svar på alla mina frågor, bla om albin minor, vågade inte fråga om det :(( Frågade om TSH istället och han sa att jag skulle höja dosen med 50%, så visst kan denna hormon behandlingen påverka sköldkörtel, men jag behövde inte lämna blodprov för det.

Sen sa han också att han planerar för vanlig IVF! Inte med mikroinjektion alltså! Han baserar sina slutsatser på vår behandling på en annan klinik, men han själv har ju inte tagit något spermaprov. Känner panik om maken inte presterar då faller ju allt. Nu lovade läkaren att dem kan ställa om just då till ICSI, men enligt min slutsats om deras besparingar så vet jag inte om han menar det verkligen.

• turlid70
    underverket 06 skrev 2011-04-29 14:48:32 följande:
    Turlid70: Vilken läkare var det? Var det Holte? Oddvar brukar alltid vara förstånend o inte stressad, likadant med Thomas, men Jan Holte upplever jag kan var stressad. Det var han vid mitt vul i höstas när jag gjorde försöket då.

Stor blödning här, så nog är det kört. har inte testat dock, men ska göra imorgon på TD. Vi fick 2 stycken 4 toppcelliga ägg tillbaka nu o det fick vi när sonen blev till också. Så varför lyckades det då, men inte nu? Är det åldern? Elelr är det bara slumpen? Oddsen att lyckas var ju runt 25-30% mot kanske 45% när sonen blev till, så visst är oddsen sämre, men ändå. Känner mig ledsen nu o vet varken ut eller in eller hur vi ska gå vidare. Hade ganska stora förhoppningar om att lyckas denna gång med 2 toppägg insatta.
    Neeej Underverket, det skulle ju inte vara så. Vad ledsen jag blir Gråter, men jag hoppas verkligen att det är bara det ena är på väg ut och det andra håller sig kvar. Håller tummarna för test imorgon. Kramar om!
  • turlid70

Zinfandel, härligt att även du är igång. Vilken trevlig överaskning! Skönt också att du fick som du ville med alla mediciner. Ville du köra korta metoden också och varför i så fall?
    Nu är vi många som ligger +/- 1 vecka imellan. Massplussandet blir det, unget annat är beställt Solig.

Kram alla!

• turlid70
    Mimmsann72 skrev 2011-04-29 13:00:10 följande:
    SoligHej Alla!
    Jag läser om er och känner med er. Vi tjejer har ömsom våra med- och ömsom våra motgångar.
    Jag har precis plockat ut 10 ägg efter en hittills 40 dagar lång behandling, med nässpray, sprutor, blodprover och ultraljud. Är ganska utmattad, men glad att det blev 10 ägg.
    Mitt första IVFförsök i vintras gav 6 ägg inget till återföring Gråter.
    Nu får vi se om det kan gå denna gången, väntan till måndag då beskedet kommer känns låååååång.

Stor kram till er Alla {#emotions_dlg.flower}!
    Välkommen hit och grattis till fin skörd. Håller tummarna för fullt befruktning. Vilken klinik gör du behandling på?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-04-29 14:25:08 följande:
     Tack! Hoppas det samma för dig!
    Tack själv Solig
    Fjällsippan skrev 2011-04-29 14:11:44 följande:
    *vinkar hej, hej till alla*, men hinner bara läsa turlids inlägg just nu.

Usch vad tråkigt med stressad läkare. Bläärk. Och synd att du inte vågade och hann fråga de frågor som du hade på hjärtat - jag känner igen det där. Men visst dubbelkollar dom spermaprovet inför varje omgång; min sambos prover har varit väldigt varierande och man har tagit beslut om ICSI/IVF från gång till gång. Förstår din oro, men jag tycker ändå att det är "bra" att de har vanlig IVF i åtanke inför varje behandling och sedan ställer om i fall det behövs. Håller tummarna för ett fint E2-värde!

Nu måste jag springa vidare. 
    Okej, det känns tryggare nu, du kan ju deras rutiner. Jo, E2-värde var bra, låg på 1700 på dag 8 och bättre än förra gången tror jag fast då 800 på dag 6, men jag fick ny tid för kontroll ändå, på måndag och det känns bra. De orkar nog inte argumentera med mig längre helt enkelt, då jag har en kaskad av frågor varje gång jag träffar eller ringer dem. Ungefär som Zinfandel, du får som du vill blir det enklast för alla Skrattande.

Igår började jag förstås diskutera hans planer för vanlig IVF samt långtidsodling och till slut sa han, lite lite irriterad, att jag bör lämna dessa beslut till dem (han menade att det är dem som är proffs ju). När jag öppnade min pärm för nästa fråga så sa han att han hade fler patienter att ta hand om och det skulle finnas tid för mina frågor nästa gång, då hade han ÄP i tanke. Smart, man frågar ju inte mycket när man är morfin påverkad! Men nu ska jag ju ditt på måndag ändå, så jag kommer fråga lite till, försöker låta bli att irritera honom. Gubben min, han sväljer allt vad läkarna säger, så han ska inte med på måndag.
  • turlid70

Oh, Chichisita, säger försiktigt grattis. Jag hoppas hoppas hoppas att du har inget att oroa dig för. IVF graviditet kan inte jämföras med vanlig rakt av, den startade ju 2-3 dagar senare, så att det är inte konstigt med lägre HCG. Jag tänker på dig och håller tummarna för dig idag så gott jag bara orkar. Kramar.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?