• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja ruvar nu på ett perfekt embryo. Det blev 3 snyggingar, alla lika perfekta enligt läkaren. Tvillingsrisken var ganska stor så att han rekomenderade inte återföra 2, men kunde göra det om vi ville. Läkaren menade att chansen för en graviditet var minimalt högre med 2 när de var så fina. Han lyckades övertyga oss och 2 åkte i frysen. Men nu sitter (eller ligger med en vaggis) jag här och deppar över att vi inte tog 2 ändå. Det måste vara större chans med två helt enkelt, om inte det ena tar sig så kanske det andra tar sig, men nu finns inte den chansen och jag känner mig ledsen för det. Jag vet att det är hur dump som helst och jag borde vara glad för det jag fick, men kan inte låta bli sörja den förlorade chansen.

Undrar också om ekonomiska biten spelade in lite, jag menar om de fryser in 2 så är det ju ganska säkra pengar i framtiden. Maken visste inte att det skulle kosta då och gick på läkarens linje direkt från början, men lycklig är han i alla fall, det blev vanligt IVF på alla ägg.

• turlid70

Förresten var läkaren väldig säker och bestämd ang 2 i livmoder att dem inte slår ut varandra, Zinfandel och ni andra som undrade. Däremot ville han inte prata om några % över huvud taget. Embryot var så fint så att det let som max chans, men jag vet inte jag. Det let iaf att vi hade större chans än vad man kan förvänta sig.

Tvillingsrisken/chansen var lika stor för oss som chans för själva graviditeten antar jag om jag tolkar honom rätt.

Att återföra ett perfekt och ett mindre bra (bland våra andra 7) vart inte aktuellt överhuvudtaget. Resten kasserades, de var inte värda att odla vidare heller. Naturligtvis frågade jag varför, han sa att de hade dött eller inte delats sig på rätt sätt. Det var ingen ide att tjata mer, CvL odlar inte helt enkelt, vilket är lite slöseri kan jag tycka, men men inget göra åt. Nu ska jag också ut i solen.

• turlid70

Tack alla för alla grattis, det är så skönt att man kan dela med er, har ingen annan annars förutom maken, de som fanns förut pratar jag inte om det längre.

Ska ringa maken och be honom köpa en ananas på vägen hem. Han blir galen på alla mina kurer, men han börjar faktiskt lyssna på er (via mig förstås) litegrann nu SkrattandeSkrattande.

• turlid70

Inanna, vad jag hoppas att din mens inte kommer, håller tummarna allra hårdaste!

Zinfandel, ha en trevlig resa till Köpenhamn imorgon. Vad spännande är det att "knarka" på en sunkig toalett, hoppas du hittar någon i tid bara så att du inte missar tiden, lycka till.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-08 17:27:01 följande:
    Turild: strålande!! Grattis Skrattande Skönt att höra men vi kommer nog ändå bara att köra på 1 denna gång, har ju ändrat på allt annat så varför inte det också Skrattande
    Jag håller stenhård på din teori nu Skrattande, ruvar ju bara på en.
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2011-05-07 17:51:04 följande:
    Turld70: Grattis till alla 10 äggen! Toppenresultat. Vilken läkare hade du på ÄP om jag får fråga? Vad tycker du om läkarna på CvL?
    Hade Odvar på ÄP och ET, annars bara Thomas. Jag/vi tyckte bättre om Thomas, det kändes att Thomas gav lättare med sig för mina krav, men även Odvar gav efter efter mina tusen frågor om 1 resp 2 emryon vid ET, men då hade vi redan bestämt oss för 1 (sen ångrade jag mig litegrann), jag var bara tvungen att fråga alla mina frågor. Annars tyckte jag om de allihopa, men som sagt man måste vara påläst för att stå emot deras standarda förslag om man tror på något och då spelar ingen roll vilken läkare och var.

Jag körde långa med menopur och ska köra den igen om det kommer behövas, trots den elendiga sprejen, man kan inte låta bli att glädjas åt resultaten sen.

Hur är det med dig annars, har du kommit upp till ytan och börjat andas? Hoppas du får stöd av dina närmaste. Kramar.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-08 19:40:47 följande:
    Turlid: Jag tycker ni gjorde helt rätt, du ska inte vara ledsen för att de inte satte in två. Det är bra att de är restriktiva med det, tvillinggraviditeter är inget önskvärt. Vi hade inte heller säkert fått sätta in två av så bra kvalité, jag hade ett som var skruttigare. Finfint med två i frysen också!! Men du kommer säkert inte att behöva dem! Bra med klargörande ang vad som tar ut varandra eller inte.
    Tack, det känns bättre nu med tanke på dig och ditt illamående Skrattande, men hoppas det smittar av sig till mig ändå.

Jag mådde mycket illa när jag gick med dotter, men kände knappast något när jag gick med sonen.
  • turlid70

Jag har hittat listan! Tror det är den senaste. Uppdaterar min status.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) sprutstart 26/4.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 sprutstart 4/5 

***ÄP***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • turlid70
    chichisita skrev 2011-05-08 21:25:21 följande:
    Grattis Turlid! Nu är det bebis på gång!! Jag tycker att det var ett klokt beslut att sätta in ett. Ni har ju chansen kvar med de två eskimåerna. Vi fick ju två blastisar insatt men bara en har fäst, och jag kan inte låta bli att fundera på om vi kanske hade kunnat lyckas med den andra också om vi istället hade satsat på att frysa för att göra ett syskon FET längre fram?
    Tack! Hur man än vänder och vrider så finns det alltid fördelar och nackdelar, om man hade vetat utgången varje gång...

Önskar dig mycket lycka till idag hos läkaren, kommer tänka på dig och hålla tummarna.
  • turlid70

Fruttan, stor lycka till på ÄP idag, håller tummarna för dig.

Kattenizze, såg att du har BF 26/12, det är min sons födelsedag. Inte säkert att ni prickar den dagen, men vore lite kul iaf. Dock vart det lite jobbigt genom åren med julklappar och födelsedagspresenter och en period med intensivt familjumgänge, men det är bara lyxproblem.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?