• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-04-04 21:42:15 följande:
    Innan= kommer gå bra, hoppas så på dej så nu jäklar blir det så!!!
    Tack för ditt stöd!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-04-05 11:25:46 följande:
    Innan68: äter du hjälpmediciner nu också?   Jag gör ju alltid det och dem mår jag bättre av, typ känner inte av progesteron illamåendet lika mycket tack vare östrogenet liksom = skönt tycker jag men det kan ändå komma sedan sa de.
    Nej, jag tar bara progesteronvagitorier 3 gånger om dan.
  • Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-04-05 13:49:20 följande:
    Inanna: ruvardag 13!, det låter ju lovande hittills. Jag har inte fått ont i brösten när jag varit gravid förrän +/- 1 dag från BIM. Låg buksmärta tycker jag låter positivt. Jag tror verkligen det blir något denna gången!!!
    En liten fråga: Fick inte du blödning jättetidigt vid förra ruvningen? Vet du varför det kan bli så? (funderar själv nu när jag kommer att göra FET) Har man progesteron vid FET också?

Är förbättrad från min överstimulering. Klarat mig från tappning. Jag tror äggstockarna blev typ 8 cm något.

Jag fick ju lite tips av er alla kring infrysning av embryon på olika dagar. Av mina 15 befruktade ägg blev ju 8 stycken toppkvalititet och frystes dag 2 (jag vågade inte chansa på att odla blastocyster vid min ålder, tänkte att jag kan ju sätta in 2 åt gången och testa alla istället...)
    Övriga 7 som inte var toppkvalitet skulle egentligen slängas bort men då önskade jag att man satte dessa på 5 dagars odling bara för att se: OCH vad hände:
    Idag ringde kliniken. Jag fick 2 stycken blastocyster till frysen också. Tänk om det slängs bort massa fina embryon bara för de inte ser perfekta ut dag 2...
    Tack för att du hoppas för mig! Jag är på CD 30 nu så det är runt BIM för mig. Bruka(r)de ha cykler på 29-32 dagar i alla fall förra året. Förra gången med färskförsök (10 månader sen) började jag blöda på RD 12 med två 3-dagarsodlade så det var ju motsvarande dag 13 nu. Jag hade ömma bröst fram till för ca 3 dagar sen men det berodde nog på biverkningar från Ovitrellen (äggmodnadssprutan).  När jag gjorde återföring 3, FET 2 ostimulerat började jag blöda på dag 5 med en femdagarsodlad blastocyst och det var på dag 28 i cykeln (normalt för mens) så jag antar att det berodde på att jag har för kort lutealfas (10-12 dagar) utan progesteron. Jag tog inte progesteron då men har insett nu att jag alltid ska göra det hädanefter för lutealfasens skull. Idag har jag uppnått en lutelafas på 15 dagar om man räknar ÄP som ÄL-datum. Förra gången med färskförsök började jag blöda 15 dagar efter ÄP så vi får se vad som händer nu.

Skönt att du slapp tappas. Det hade nog varit en obehaglig upplevelse. Grattis till 2 blastisar till frysen! Då kan du göra FET i maj kanske?
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-04-05 13:49:32 följande:
    Inanna: jag vågar knappt skriva nåt för är det någon jag verkligen håller tummarna för så är det för dig vännen Glad Det måste bara funka nu. nu måste jag ta tag om tummarna igen så nu kan jag inte skriva mer {#emotions_dlg.flower}
    Tack Hjärta! Det känns på något sätt som det är nu eller aldrig ...
  • Inanna Li

Enya- Kram till dig. Förstår att du är ledsen. Jag skulle ha haft BF i juni, nu har jag lyckats glömma datum. Lika bra det ...

Turlid - Vad bra att dina värden fortfarnde ser fina ut. Bara att köra på.

Chichisita - Lycka till Med ÄP idag!

Alla - Tack för tumhållningar. RD 15 och fortfarande ingen mens. Jag är hård i magen, yr (bakiskänsla), har magont, är så trött så jag skulle kunna sova i flera dygn, springer på toa minst en gång i timmen (men jag blir alltid kissnödig när jag är nervös). Jag började få konstiga pyttesmå flytningar på trosskyddet igår men de ser inte riktigt ut som blodspottings utan är mycket ljusare. Vet inte vad jag ska tro om det men det gör mig väldigt orolig. Vid varjeTPA är allt bara genomskinligt eller proggisvitt Tungan ute! Vaknade av världens magsmärtor i natt , trodde det var syndafloden men det vara bara massor av vaggisrester som sved som eld när det kom ut. Jag har inga ömma bröst och undrar fortfarande  om man kan vara gravid utan ömma bröst. När jag var gravid fick jag ömma bröst runt RD 14-15. Undrar hur länge progesteronet kan skjuta upp mensen om man inte är gravid. På förra färskförsöket fick jag mens RD 12 med tredagarsodlade. Är på jobbet men är egentligen för trött för att jobba. Vill bara sova ... och gravtest vågar jag ännu inte ta Skäms

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-04-07 10:53:09 följande:
    Trötthet, magont och hård i magen låter MYCKET lovande! Fy katten vad jag håller tummarna för dig!
    Tack! Vet inte hur hoppfull jag vågar vara. Jag känner mig på något sätt mer sjuk än gravid. Det känns som om jag har feber samtidigt som magen ömmar. Men inte ens en sjukdom skulle väl kunna hålla mensen borta.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-04-07 11:47:35 följande:
    Tycker att det låter mycket hoppfullt Inanna! Det måste hända något positivt här i tråden och det är din tur så som någons. Håller tummarna stenhård.
    Tack! Vågar inte hoppas för mycket men har inte heller gett upp hoppet!
  • Inanna Li
    underverket 06 skrev 2011-04-07 13:20:42 följande:
    Jippi! Har idag varit på vul o jag hade 10 äggblåsor. Vid förra IVF i okt hade jag ju bara 3 äggblåsor vid första vul. Nu fanns det alltså 10 med varierad storlek, den minsta 6 o den störtsa 14. Någon som har koll på hur stora de bör vara för att de ska gå att få ut några ägg ur de? Visst kan de ploppa upp några till som det inte sett idag om man har tur? Väntar nu bara på att CvL ska ringa imorgon em o berätta om det blir något mer vul eller om de redan kan säga när ÄP blir. Är inte 10 blåsor ganska bra när man nästan är 41 år?

Inanna68: Låter mycket hoppfullt. Håller alla mina tummar för att du ska plussa!
    Tack! Håller tummarna för dig att det går bra på ditt ÄP. Tio blåsor verkar ju jättebra.
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-04-07 13:22:45 följande:
    Inanna: det låter hur kanon som helst!!! Och du, jag kan lätt räkna upp många som inte fått ont i brösten förrän efter halva graviditeten ;)) Åhhh vad spännande det är nu!!!
    Jag har ju googlat en del på " gravid + inte ömma bröst"  nu och det verkar stämma så vi får väl se.  Bara symptomen kan skilja mellan varje gravidiitet för enskild person också och det kan de tydligen göra. Jag är lite lagom hoppfull än så länge. TPA är ännu fläckfritt var gång så jag lever på hoppet i alla fall mellan varje toabesök som sker minst en gång i timmen (kan ju bero på nerverna Obestämd).
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?