• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kolla, jag hittade listan!! Bara så att den hänger med Flört Lenafena, läget...??

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug, ÄL 15/6, BIM 30/6
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i aug. ÄL 13/6, BIM 25/6
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 12/6, BIM 25-27/6
    Enya70, 40 år Uppsala, BIM 1/7

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni 
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Inanna, 42 år,  Göteborg, ICSI 3 (försök 5 totalt), BF 14/2

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Zinfandel

Min tur: superbra!! Håll dig uppdaterad och kolla nu dina värden var 6.e vecka!! Nej då, det blir inga skador av detta, absolut inte.

• Zinfandel
    min tur skrev 2011-06-22 21:19:59 följande:
    Det ska jag absolutGlad
    Jag ska ta nya prover redan imorgon och jag kommer from nu följas upp endast av min endokrinolog. Har du också problem med Sköldkörteln?
    Jajamän i massor Flört
  • Zinfandel

Maryhe: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt att läsa din historia! Fantastiskt att det finns mediciner att snabba på simmarna så mycket, tänk om Sverige hade varit med där. Jaha, så tänker men i påveland, konservativt så det förslår. Och ditt jobb, haha, blev så full i skratt, de påminner om alla mina restaurangår utomlands, inget har tydligen förändrats... Ja, det är bara att bita ihop och försöka finna nåt annat. Antar att du även letar i Sverige, du kan ju sitta i Italien och programmera. Lycka til med hela processen nu, du verkar gå på en bra klinik! Kram  

• Zinfandel

Intressant både med Italien & Tyskland!! Jag tycker det är oetisk att inte väja det bästa, kvinnan får ju då ev göra fler försök än nödvändigt.... Hörde av nån annan att de istället sätter in fler och det är kanske inte lika försvarbart alltid, bättre med det bästa...

Underverket: som fjällis skriver är det bakteriell vaginos och man behöver tyvärr inte ha några symtptom alls.

Veronica: här håller vi hoppet uppe!! Lite brunt, pyttsan, det tolkar vi inte in för mycket i Flört Ludmila tar tydligen inte emot fler patienter förrän till hösten.

Fjällis: några nya symptom idag..?! Gravid

Kalimero: nu har du verkligen ett nytt spår. Försök få tag i de medicinerna. Nu. Nån mer här med goda kontakter i Italien eller andra länder där medicinen finns? Hjälp Kalimero!! Maryhe: vilket läkemedlsföretag tillverkar dem?

• Zinfandel

Fjällis: jag är i vanlig ordning skengravid som en tik som bäddar med toarullar så berättar jag om mitt mående så skriker ni att jag är gravid... Men så lätt låter jag mig inte luras seru!! Det här har jag varit med om alldeles för många gånger förr.... Testar imorrn annars blir det nubbe Skål

Kärlekens gåva: välkommen! {#emotions_dlg.flower}

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-06-23 13:44:38 följande:
    Är du lika skengravid som jag ;-D? Hoppas att du måste skippa nubben imorgon!
    Ja du, jag har galen växtvärk/molvärk/träningsvärk/kramp i livmoder & äggstockar som strålar ut och drar i ljumskarna nåt rejält. Jaha, nu sa jag det ändå haha Skrattande Men det hade jag förra månaden också, då ruvningen blev minus så jag drar inte på några växlar. Och nej, mitt tsh svajar inte heller nu.
  • Zinfandel
    callimero skrev 2011-06-23 14:10:15 följande:
    Jag unnade mig vin och champagne i lördags utan biverkningar. Skål Lite vin el öl skulle enligt Ludmila gå bra, men nubben ska man nog låta bli. Märker inga direkt biverkningar av något än så länge. Peppar peppar.
    Mer än att du är svart i ansiktet, har röd näsa och ett ägg på huvudet...?!? FlörtSkrattandeSolig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?