• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • oceanney
    Thuleslapper skrev 2011-06-10 00:11:36 följande:
    Är lite trött nu så jag kopierar vad jag har skrivit i en annan tråd och så återkommer jag imorgon. Tack alla för att ni höll tummarna.
    Nu får jag kalla mig för ruvare igen:

Var ju på USÖ för ET idag och vet inte hur jag känner och mår riktigt....
    Har jätteont i magen, är svullen som bara den och vid UL såg läkaren att buken är vätskefylld.
    Mår jag sämre ska jag inte tveka till att åka in akut.
    Men jag har ingen feber, andnöd får jag bara om jag går snabbt uppför trappan så det lugnar nog ner sig.

Utav de 20 ägg som de fick ut i tisdags hade 10 befruktats och delat på sig och var 4-celliga.
    Ett fick jag tillbaka (självklart är jag lycklig för det)
    Försökte allt att få tillbaka 2 st men det gick absolut inte pga överstimuleringen.

De övriga 9 kan inte frysas pga samma problem som förut: Det finns fragmenteringar (luftbubblor i embryot), vid en nedfrysning skulle iskristaller bildas i bubblorna och därmed skulle de nog inte klara en upptining.
    MEN de har börjat lite smått på uSÖ med att odla ett par dagar längre.
    Han sa att de ska försöka se om det kanske bir en liten blastis till mig (men jag skulle inte hoppas på det)

Summa summarum alltså:
    20 st ut, 1 tillbaka resten skräp?

Men men, jag ska försöka var positivt, jag är ju faktiskt Ruvare och kan kallas för Agda i 2 veckor
    Nu ska det banne bli tredje gången gillt.

Godnatt alla

Grattis till fantastisk "skörd" iallafall och ruvning!! Fattar dock inte vad det spelar för roll om de sätter tillbaka en eller två? Vad har det med överstimuleringen att göra?
  • slemtorsk i din bralla

Zinfadel.

De har inte tagit ut några spermier ännu, förmodligen blir det inte förrän efter sommaren. De kommer inte "skära ut" några haha... utan de går in med en lång nål i bitestiklarna. Men han kommer att få morfin och det har han ju fått en del tidigare i anslutning till olyckan för 22 år sedan. Ni skulle sett hans min när barnmorskan förklarade ingreppet...i ögonblicket hon sa "MORFIN" så flinade han bara och sa att det var allt han behövde veta... morfin är fina saker ha ha ha... Hon började nog fundera på om han var missbrukare eller nåt.

Min undersökning genererar inte morfin utan jag får ta två diklofenak en timma före undersökningen bara men å andra sidan ska jag bara få saltvatten uppsprutat i muffen...

• Hönan

Tack Zinfandel för att du frågar. Just nu har jag precis fått reda på att 2 av mina närmaste vänner är gravida o är glad för deras skull. Ska äntligen få IVF via landstinget m då Stockholm är fullt fick vi Örebro. Nån m erfarenhet därifrån? Vi försöker få till att jag kan påbörja behandling i Juli så de kan plocka i andra veckan i augusti m det är svårt att veta om det går då det hänger på när jag får min mens. Alla papprens ligger nu på läkarens skrivbord. Kram alla o trevlig helg!

• Mia69
    oceanney skrev 2011-06-10 03:24:47 följande:
    Grattis till fantastisk "skörd" iallafall och ruvning!! Fattar dock inte vad det spelar för roll om de sätter tillbaka en eller två? Vad har det med överstimuleringen att göra?
    Tror att det beror på att om det då fäster 2 embryon så blir det extra högt hormonpåslag och man kan bli mkt SVÅRT sjuk i ÖS.

Grattis Thuleslapper till ruvningen. Nu får vi hoppas på den som du fick tillbaka!!! GladKonstigt att så många är fragmenterade? Vad bra ändå att de långtidsodlar för då kanske det blir något till frysen ändå!!! Jag fick ju en bra blastocyst av det som inte såg helt frysbart ut vid min första IVF.
    Hoppas du inte blir sämre nu i din ÖS. Tänk på att väga dig varje dag. Drick mycket (det var det jag inte klarade för jag mådde så illa)! Jag fick Fragminsprutor när jag blev dålig vid första IVF. Den stora risken vid ÖS är koagulationsrubbningar med bl a risk för proppar i benen.
  • No Ka Oi

Innana, jag hålller tummarna!!

Thule, jag håller tummarna att det du fick tillbaka är guldägget!

Slemmis, hurra för viktnedgång! Och härligt att ni vet vad som kommer efter sommaren.

Turlid, Hur mår du? hur går det? Fler känningar? Nu är det "bara" en vecka kvar till ditt och mitt VUL.

Ego, tuttarna fortfarande gigantiska och ömma, lite molvärk och "drag" i LM, trött så trött, illamåendet har tyvärr försvunnit. Jag fick säga till chefen igår att jag är gravid... Har jobbat deltid och för att få upp SGI måste jag jobba 100% i sex månader. Konstigt att säga det till chefen innan jag ens talat om det för familjen. Obestämd

En stor kram till alla som behöver det! {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li

Tack för alla tummar! Allt kändes hoppfullt igår- Idag är jag mer orolig då jag vaknade med mindre ömma bröst än tidigare. Inte heller illamåendekänsla som igår morse. Hoppas att detta inte är ett negativt tecken. TD om fyra dagar!

• Mia69

Hönan: Vad bra att du får landstingsförsök och att du kan få börja så snart!!!

Inanna: Hur går det idag???Alla tummar är påkopplade!!! Förstår inte hur du klarar att inte tjuvtesta...

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-06-10 08:56:06 följande:
    Inanna: Hur går det idag???Alla tummar är påkopplade!!! Förstår inte hur du klarar att inte tjuvtesta...
    Om jag skulle klara mig till TD är det knappt att jag ens skulle våga testa då Skrattande
  • Mia69

Inanna: Det går ju inte att lita på symptomen! Det viktiga är att du inte blöder ännu. Det finns ju ett stort hopp kvar!!! Heja! Heja!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?