• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Rowanda

Hej och hå alla kämpare!
    Jag blöder sedan några dagar tillbaka. Hoppades först på nidblödning som jag hade med sonen. Men nu är det som en vanlig mensblödning, trots Progesteron och Pravidel, om den nu har någon verkan på det.

Än så länge är jag inte så besviken. Det värsta kom när bara ett ägg blev befruktat, då försvann nog mitt hopp om att få ett barn till. Jag trodde vi skulle få några till frysen och därmed fler chanser. Sedan har jag verkligen inte känt mig det minsta gravid den här gången. Så vi får försöka lite hemma i sommar

Så egentligen är jag mest ledsen för sonens del, att vara ensambarn. Vi har inte några kompisar med barn i samma ålder, vi bor mitt i sta´n där det inte finns så mycket barn i närheten så vi får nog ligga i för att få kompisar. 

Det är i alla fall roligt att ha varit i tråden. Ni är glada och trevliga, trots sorg och motgångar så glädjs ni med varandras medgångar.

• Snösport

Rowanda: Trist för er. Fundera över sommaren om ni ska testa igen.

nä du när man väl fick till det så har jag inga biverkningar och jag har haft allla under vissa ruvningar hi,hi,hi!
    Vet flera lite äldre som "bara" har fått ett barn och det är ju bara att ligga på så barnet blir social och dagis mm finns ju barn att leka med och aktiv fritid där brukar ju ungar hitta varandra utan problem på öar om man är ute på havet eller stranden eller på after skin i fjällen springer det alltid flera barn i Gränsen med sina knalliga öronskydd och leker fast de inte kände varandra från början. två barn är ju absolut inget måste...jag blir nog en som kommer få ett barn men tjo vad kul det ska bli!

• Zinfandel

Rowanda: nej, vad ledsamt Gråter detta eviga kämpande!! Stannar du inte hos oss...?! Skäms

Snösport: sattes inte mannen på kur också..?!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-06-07 16:34:26 följande:
    Inanna: det låter suuuuperlovande!!

Fjällis, Kalimero & MammaGås: Jag hade en tid bokad i Sundsvall i vintras men vi bestämde oss för att satsa på ett annat kort just då, jag får ju liksom ta mig från Malmö Foten i munnen men nu har vi funderat på att boka på nytt...Drömmer
    Jag gillar allt som inte kliniken gör Glad så därför har jag haft henne högt på min "making-baby-to-do-list" länge... Kanske det är dags nu?!
    Jag hoppas det är lovande. Men kan inte låta bli att spana efter konstiga pyttesmå fläckar i trosskyddet hela tiden. Det var så jag upptäckte att det var på väg att misslyckas förra gången. Tyckte jag såg nåt mikroskopiskt imorse men man kan ju få pyttesmå blödningar även om man är gravid. Men det är svårt att inte tänka på hur det gick i mars Rynkar på näsan! Det är så många som lyckats på femte försöket nu och jag vill ju också gärna bli en av dessa Drömmer!

Vi kanske borde åka till Sundsvall på gruppresa med abonnerad buss vi alla ännu ej lyckosamma i tråden Tungan ute.  Fertiliitetsboost-sugna gamlingar på road-trip ...
  • Inanna Li

Rowanda - Beklagar djupt att det inte gick vägen! Hoppas det lyckas med hemmaförsök under sommaren! Kan ni inte försöka igen annars till hösten? Det måste ju finnas nån orsak (som förhoppningsvis går att lösa) till att endast ett ägg blev befruktat. Kram och lycka till {#emotions_dlg.flower}!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-06-07 20:16:53 följande:
    Ja, som studiebseök inför Drömfabriken så måste vi massundersökas Skrattande
    Vi kanske kan få sponsorpengar och/eller grupprabatt Skrattande!
  • Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-06-07 20:13:08 följande:
    Vi kanske borde åka till Sundsvall på gruppresa med abonnerad buss vi alla ännu ej lyckosamma i tråden Tungan ute.  Fertiliitetsboost-sugna gamlingar på road-trip ...
    Haha den var bra!! Jag hänger på direkt
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-06-07 20:28:37 följande:
    Vi kanske kan få sponsorpengar och/eller grupprabatt Skrattande!
    Haha, förslag på sponsor? Storken? Apoteket? Läkemedelsbolagen? Familjeliv? Flört 
  • Inanna Li
    Thuleslapper skrev 2011-06-07 20:29:20 följande:
    Haha den var bra!! Jag hänger på direkt
    Du är välkommen! Vi startar i Skåne, åker vidare till Göteborg och plockar upp resten i Stockholm för att så många som möjligt kan hänga på ...
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?