IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
chichisita skrev 2011-05-04 20:56:35 följande:
Jag började med 75 mg barnaspirin dagen innan ET. Frågade min läkare om det och han sa att han inte rekomenderar det för att någon ny studie visar att det inte har någon effekt men att han heller inte hade något emot att jag tar det. Dosen skulle då vara 75 mg enligt honom, vilket tycks vara samma som de svenska läkarna säger. Sängläge efter ET i tre dagar.Jag mår bra. Tyvärr, hade gärna varit lite illamående och känt mig mer gravid. Det faktum att jag knappt har några graviditetssymtom gör mig jätteorolig. Dessutom fick jag svar på sköldskörtelprov igår som inte alls var bra. TSH ligger på 3.994 och fritt T4 på 0.62 (referensintervall 0.71-1.85, tror att man mäter på något annat sätt i Sverige). Så nu är jag jätteorolig för att detta ska leda till abort eller att bebisen inte utvecklas som den ska. Har fått höja min Levaxindos från 25 till 50 så nu är det bara att hoppas bort att T4 stiger snabbt,
Är vansinnigt uttråkad på att ligga, eller snarare sitta, i sängen. Men jag är definitivt beredd att göra vad som helst för att det ska bli en liten bebis, så om det krävs så stannar jag här i åtta månader till. Håller mig jättestillsam.
Din sköldkörtel jobbar lite för hårt för att troligtvis kompensera för låg T4. Bra att du fick högre dos av levaxin nu och jag hoppas att det blir balans snart. Försök låta bli att oroa dig, det är klart att det ska bli en bebis.
Är det morgon hos er nu förresten?