• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-09 19:30:42 följande:
    Wow, Fruttan, 12 ägg!! Grattis !

Själv fick jag ta första Orgalutranen för någon timme sedan. Hemortsläkaren ringde och mitt E2-värde är redan på 2600, så nu får vi sakta in lite grann så att inte jag får egen ÄL-signal. Jag fortsätter dock med samma dos Puregon. VUL igen redan på onsdag.  

Turlid: Trist med din inkompetenta husläkare, hoppas att Duraferonen och de nya proverna leder till något bra i alla fall, Vad gäller tankarna om "vår" klinik så har jag redan gjort en vända i Falun, och har en son därifrån. Men eftersom aldrig blastisarna tycks fastna i mig så tror jag att CvL passar mig rätt bra ändå. Men jag tycker det är oetiskt av kliniken att slänga embryon som kanske hade kunnat bli något av några dagar senare. Förr, när vi gjorde försök i Huddinge, så fick man frågan om man ville lämna embryon som de bedömde som oanvändbara (på dag 2 eftersom dom inte heller odlade vidare på den tiden) till stamcellsforskning. Vi sa ja till det. Men det är hemskt att tänka att om tekniken och kompetensen hade funnits så hade det kanske kunnat bli en liten bebis istället. 
    2600 låter högt, jag hade 1700 på dag 8, fast jag var ju lagrad med sprejen. Bra att du får lite bättre kontroll på produktionen nu. Att du fick VUL på onsdag redan är ganska nomalt tror jag, bara du inte får ÄL-spruta då också, känns för kort för den.

Oetiskt rätt ord, men samtidigt så är det ju ca 10% av alla äggen som är något att ha. Nu påstår de ändå att jag hade 3 av 14, vilket betyder nästan 20%, resten fär jag bara glömma och hoppas att guldägget av dessa 3  sitter i mig nu. Svårt att tro att alla 3 är guldägg.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-09 20:18:50 följande:
    Japp där kan man snacka om press. Jo funderade på det är det inte så att njurtransplatpacienter kan ha svårare att få till en graviditet eller gäller det bara kvinnan inte mannen? Läst det någonstans nu när man bläddrat sej förbi många texter. kan dröja 1-2 år efter transplantation tror jag jag läste då...men som sagt kasnke inte gäller när det är mannen.
    Kan dröja mycket längre än så, vi sitter ju här efter nästan 6 år kämpandet på egen hand och vi började kämpa på allvar 8 år efter makens transplantation. Ingen läkare har någonsin sagt till oss att vår barnlöshet beror på makens transplantation, utan andra orsaker, men andra orsaker kan ju bero på den, men inte fick vi veta det heller. Skulle inte förvåna mig att vi läser snart att de är IVF patienter, men hoppas verkligen inte det.
  • turlid70

Spears, super grattis! Så underbart att man känner sig lite tårögd av lycka.
    Nu har vi alla andra ännu större hopp Solig

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-10 18:43:22 följande:
    Chichisita - Hoppas allt har gått bra för dig!
    Japp, det gör jag med!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-10 18:42:49 följande:

Heja lite på mig så kanske min önskan om ett mirakel blir uppfylld Skrattande!
    Jag hejar för fulla muggar!
  • turlid70

Zinfandel, stor lycka till på ÄP imorgon.

Fjällsippan och Enya lycka till på era VUL imorgon. Enya, ska du göra det i Köpenhamn?

Fruttan, grattis till dina befruktade och lycka till på ET imorgon.

Jösses vad saker det händer, har jag glömt någon? Det kommer att gå super för er alla. Håller tummarna och väntar på rapporter Glad.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-10 20:51:05 följande:
    Hur går det för storruvaren själv, TS och The Leader Of The Pack då..?! SkrattandeSolig
    Ha ha, tackar för tituleringen! Jo då känner mig som en ballong i magen, proresteron gör sig till känna kan jag meddela, har inte känns så här under struttiden, men slipper tydligen inte det. Idag har även illamående gjort entre och inte tala om allt kladd.

Idag är min gulling 4 dagar, men hur räknar man ruvdagar egentligen, ET som dag 0 eller dag 1? När fäster 2 dagars embryot tror ni?

På jobbet är jag helt frånvarande, bryr mig inte det minsta, djupt inne i mina analyser hela tider. Ganska skönt faktiskt.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-11 06:09:07 följande:
    Mensen kom tidigt imorse på CD 35 så nu får jag börja spruta imorgon kväll. Känns lite jobbigt ändå Rynkar på näsan. Det som var märkligt är att jag haft mensvärk i flera dar innan blödningen kom. Nu är det bara att hoppas på att ICSI 3 ska gå bra.
    Oh, vad tråkigt Inanna Gråter. Mycket lycka till med behandlingen nu. Kram
  • turlid70
    pralinen jessica skrev 2011-05-11 10:44:50 följande:
    Tar bort mig från listan.  Liten kom ut igår och nu är det bara att bryta ihop och komma igen.
    V.33 är det planerat för FET. Ha det fint tjejer och lycka till!!! Kram Jessica
    Beklagar verkligen, så hemskt sorgligt Gråter. Varma kramar.
  • turlid70
    Mimmsann72 skrev 2011-05-11 07:11:04 följande:
    Turild - jag är helt inne i min ruvning också. Bortvänd från omvärlden, bara fokus på min egen kropp. Idag är ruvardag 9, halvvägs till TD. Jag räknar ET som dag 0. Vi får väl kämpa på och försöka hålla skenet uppe mot omgivningen så gott det går...men sanningen är den att det bara finns en sak som är intressant nu och det är äggetFlört Lycka till med ruvandet idag{#emotions_dlg.flower}
    Tack! Lycka till själv på RD 9. För mig är det bara RD 3 i så fall. Oh, vad tiden känns stå still. Fick du också 2-dagars tillbaks, en eller fler? Känner du något? Tänker du testa tidigare?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?