• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Germany, det kanske är första gången du har ÄL sen senaste IVF? Jag tänker att det mycket väl kan vara så att det blev rejäla känningar på grund av den orsaken + DHEA. Det låter rimligt!

• Tuvalina

Germany, visst är det härligt när man känner tydliga tecken på ÄL!! Jag har också fått mer ägglossningssekret och kan känna när jag har ÄL. Jag hade sekret, + på ÄL test och har efter dag 11 fått grynigare sekret. Allt som det ska med andra ord. Det enda som inte stämmer är temperaturen, vilken har först gått upp efte ÄL och sen bara två dagar efter gått ned Har dock läst att tempmetoden anses inte vara helt tillförlitlig. Hoppas du får trevligt idag med FL-vännen!!

• Tuvalina

Cathy, när får ni svar på proverna? Hoppas det för dig närmare en tydlig handlingsplan. Har du använt prednisolon under era tidigare försök? Jag mår ok. Går lite upp och ned med allt. Ska börja med Mona mindfulnessövningar igen för att få tag på min självkänsla.

• Tuvalina

Fjälsippan, vilket skit faktiskt att de missbedömde äggens mognad så! Jag förstår om du är både arg och besviken. Särskilt när du hade det på känn med? Vad sa Svend när han insåg detta? Hoppas du kan säga till dem sen att du hade detta på känn och hoppas att det ägget som var moget blir en riktig höjdare!

• Tuvalina

MissB, kram till dig! Vi4, tack kära du för info. Jag måste fråga, när du hade ÄL på dag 9 -12 testade du med ÄL test då och tempade så att du vet att du hade ÄL? Ja, jag är nog stressad och hade hoppats att akupunkturen skulle hjälpa mig. Ska nog be henne köra lite mer specifikt just för att förlänga Follikelfasen och ta på allvar att jag ska stressa av. Ett led i det är nog att sluta tempa t ex. Stressar inte det dig alls? Tempningen alltså? Härligt att din follikelfas ändrades till slut. Hur ofta gick du i akupunktur?

• Tuvalina
    Maryhe skrev 2012-07-23 11:01:54 följande:
    Hej kära vänner!
    Idag har jag fått min dator tillbaka och den fungerar finfint!
    Har massor att ta igen inser jag. Har läst lite nu och sett att fjällsippan och calimero är på gång.
    Lycka till Hjärta !

Vi har inte ens hunnit med hemmaförsök än i sommar då huset alltid varit fullt med folk, sambon har redan svårt som det är...  Jag har även varit 12 dagar i Sverige med hundarna. Bodde hos kompisen vars dotter rev ner datorn i golvet eftersom mina söner har 3 katter som inte går ihop med hundarna. Yngste sonen har kommit in på IED i Milano och flyttar ner till oktober.

Gruppen som sambon skulle spela in 2000 euro med i sommar blev utsatta för en hämndaktion av en sångerska som hoppat av (sambons kusin...) och av de 20 spelningarna blev det bara 8 kvar. Det innebär att vi inte kan åka till CFC nu i höst som vi planerat. Jag blev däremot erbjuden ett jobb i Sverige, där jag skulle jobba 2-3 veckor och sedan vara ledig motsvarande tid, då jag kunde åka ner till Italien. Vi räknade på det och resorna med flyg skulle gå på ca 150 euro, samma summa som jag betalar för att åka fram och tillbaka till Tortona en månad för att tjäna 500 euro (kvar av lönen blir 350 euro). I Sverige skulle jag tjäna betydligt mer, så då såg det ut som att vi skulle kunna göra en IVF i höst i alla fall. Men dagen innan jag skulle tillbaka blev det avblåst, eventuellt bara tillfälligt. Jag ska förhoppningsvis få besked denna vecka hur det blir.

Fick även kontakt med Contour Air  som kör guidade paketresor och behöver en guide för ca 2 mat&vinresor om året till Piemonte. Det är ju precis min specialitet, hoppas att det kommer att ge något. Jag försöker med allt för att hitta ett jobb som ger mer pengar men även ger mig möjlighet att vara mer i Sverige. 

Hej Mary!! Välkommen tillbaka! Du har varit saknad ska du veta!

Det låter ju tungt att inte kunna göra IVF på CFC som ni tänkt. Hur gick det med insamlingen? Har det kommit in några pengar? Finns det några fonder kanske du kan söka ur, jag menar som stipendiefonder osv?

Eller är det så att ni kan göra IVF i Italien men med ungefär samma upplägg som på CFC ändå, det kanske inte skiljer sig så mycket ändå?

Hoppas hoppas du får lite mer jobb som guide så du kan dra in pengar!!

Kram från mig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?