• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2011-05-09 08:28:36 följande:
    Det är så spännande att följa era resor och jag lär mig massor på vägen till min egen ivf-beh.

Nu sitter jag här med + på äl-stickan och undrar vad jag ska göra. Har en uvi som snart är färdigbehandlad med Selexid. Borde vi göra ett försök eller inte....? 

Menar du hemmaförsök? Det skulle jag inte vilja missa, trots uvi. Kör på tycker jag
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-08 22:18:33 följande:
    Turild : grattis till ruvningen. Sist fick jag 2 st mycket fina 3 dgrs men jag vill gärna ha tvillingar så han sa då barea att du gillar ju tvillingar eller hur.Japp!
    Eyy eller två...bara det blir ett barn!!  Håller tummarna för dej nu!
    Tack! Precis, ett barn ska vi ha!
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-09 08:39:34 följande:
    Tack Turild! Jag ska åka in om en timme och sitter nu hemma och är lite nervös Oj, nu såg jag på tvn att det är massiva bilköer där jag ska åka... hm, får nog beräkna lite längre tid tror jag. 
    Det ska du inte vara, men åk lite tidigare för sökerhetsskull, inte bra att stressa innan.
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-09 15:40:56 följande:
    Tack för alla lyckönskningar!

Jag är tillbaka från ett skönt rus Tyvärr varar det ju inte så länge, men härligt var det för jag kände absolut ingen smärta. 12 ägg! Jag känner mig mycket nöjd med min kropp just idag Nu har jag och maken vadslagning om antalet befruktade, jag tror på fem, han tror på sex. Fast nu när jag skrev det undrar jag om det är något annat han hoppas på fast det blir inget med det på ett tag.

Nu ska jag återgå till horisontalläge! 
    Mycket bra resultat, det finns verkligen värpande hönor i detta hus. Grattis!

Ni kan slå vad om 5 eller "sex", jag tror på 10 minst!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-09 10:35:32 följande:
    Grattis, Turlid, till ruvningen och fint behandlingsresultat ! Jag tycker också att det känns konstigt och ledsamt att "vår" klinik inte odlar vidare "skruttembryona" som kanske skulle kunna bli livsdugliga om man gav dem några dagar. Jag funderar om det beror på att de inte har erfarenhet av hantering och frysteknik för blastocyster...? Synd är det i alla fall!

Själv har jag varit på VUL idag. Antalet blåsor verkar vara ungefär som vid långa protokollet, cirka 7 st jämnstora (11-13 mm). Men de växer mycket snabbare än vad jag är van vid (är på sprutdag 6 idag). Läkaren var i alla fall nöjd. Men ni som är koll på korta; hur många sprutdagar brukar det bli för er? Nu väntar jag på svar på E2-värdet och vidare instuktioner hur det blir med Orgalutranet. 
    Tack Fjällis! Grattis till dig själv och dina blåsor. Låter lovande men jämnstora och 7 st redan på dag 6. Hoppas du fortsätter några dagar till så att ÄP kommer nästa vecka först. Lägg fram din önska till läkaren han kommer säkert snickra ihop något lämpligt. Hör av dig hur det gick sen.

Jag är beredd att hålla med din fundering att "vår" klinik saknar erfarenhet av långtidsodligt och vill inte satsa på det och investera. Tja, man får väl ta Falun nästa gång om det blir aktuellt. Denna gång satsar vi på bästa statistiken på 2-dagars på CvL. Alltid något.
  • turlid70
    Mimmsann72 skrev 2011-05-09 13:51:26 följande:
    ObestämdHejsan alla tjejer!
    Hoppas att ni mellan allt barntillverkande njuter av solen ocksåSolig
    Det har jag själv extremt svårt att göra, så här på ruvardag 7 är livet läskigare än vanligt och upptar all tankeverksamhet.
    Varenda mikroskopisk känsla i kroppen ältas och anlyseras in i minsta detalj. Surfar efter information och symtom varje ledig stund, utan att bli ett dugg klokare. Som om det inte vore nog att pinas igenom en ruvning ända till den 20:e, så belönades jag igår med en "härlig" hemorrojd. Det har jag aldrig varit med om förut. Gör riktigt ont...både därbak och i fåfängan, när jag behövde be mannen om hjälp att spana in vad det var som pågick där bak...Skäms...tur att han är så rar...jag ska bespara er fler detaljer, men det känns helt klar som om tillräckligt många människor har arbetet i ens underliv det senaste halvåret, så att det borde räcka för resten av livet.

Skönt att läsa era inlägg. Sköt om er allesammans, vi hörs snart {#emotions_dlg.flower}
    Ha, ha, vet du vad wikipedia säger om ditt delikata problem: Tillståndet är mycket vanligt hos människor över femtio år, gravida och .... Du är inte över 50 tar jag för givet Flört

Jo du, analyser från första vaken minut till den sista, man känner sig knäpp emellanåt, framför allt när man ältar allting med sig själv bara.
  • turlid70

Har varit hos husläkare idag. Jösses vilken obegåvad människa, funderar verkligen om jag ska byta yrke alltså. Gick till henne för att min blodbrist ska undersökas på nytt (var inte ens min ide), men inte ett enda förslag kom hon med vad vi ska göra, varför kalla mig ditt då Skrikandes. "Vissa lider bara av det alltså" - var hennes slutsats. Javisst, vissa gör det, men det är fortfarande bara ett symptom. Nå ja, jag har lagt fram iaf vad jag ville att vi skulle kolla upp och nu ska jag käka Duraferon i 1 vecka och sen ska vi kolla THS och blodvärde och försöka hitta ballans mellan Levaxin och Duraferon. Ska även göra kompletterande tester för B12 också, för visst hade jag brist på det förut, men det gäller inte nu för att, för att ..., fick inget vettigt svar varför, men nu ska göra om tester för det iaf.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-09 16:28:58 följande:
    Mimmsann72 - Lycka till med fortsatt ruvande!

Fruttan - Grattis till hela 12 ägg! Håller med Turlid om att vi hoppas på minst 10 befruktade för dig!

Jisses, vilka värphönor som finns här inne! Det återstå att se om jag kan hålla samma klass i denna högpresterande hönsgård! Kackla skämtsamheter är jag i alla fall hyfsat bra på Skrattande!
    Nu har du press på dig Skrattande. Nej då, du ska slå oss alla för att du ska plussa snart! Vill du att jag skickar en teststicka till digFlört?
  • turlid70
    Mimmsann72 skrev 2011-05-09 17:01:57 följande:
    Undrar varför de inte har med ett ägg bland smiley-symbolerna? Jag vill skicka en "glad-ägg"-hälsning till Fruttan och er andra som har lyckats så bra på sista tiden.

Aha Turild, jag har som sagt inte kommit upp i 50 år ännu. Så det borde ju bara betyda en sakFlört
    ...och i så fall... -"välkommen alla hemorrojder!"
    Bra fråga, skicka en förfråga till de ansvarige på FL kanske?

Japp, hemorrojder till alla! Det var något nytt SkrattandeSkrattandeSkrattande
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-09 19:13:46 följande:
    Hörrni, jag var just och handlade och såg då en löpsedel på Se o Hör el någon liknande blaska. Stackars stackars stackars Vickan som det spekuleras om hennes mage el inte mage. Nu hade de en bild på Victoria med en möjlig liten bula på magen. Tänk om hon skulle ha oturen att hamna i vår situation och skulle behöva göra IVF på IVF. Undrar hur rapporteringen skulle vara då???

Senaste nytt Vickans VUL: 7 blåsor. Extranummer på måndag med äggplocksresultat!

Nä stackars människa hoppas hon inte hamnar här. Men inser de inte vilken enorm press hon utsätts för nu?

Ha, ha, nu måste hon också prestera. Synd bara att hon är för ung och kommer inte ansluta sig till vår tråd.

Undrar vilket märke på ÄL-test hon handlar, inte på testlager antagligen Obestämd
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?