• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-05-05 12:31:27 följande:
    Men så häftigt!!! Åh vad roligt. Måste erkänna att det vore min dröm att få tvillingar efter alla år av barnlöshet.
    Stort grattis till det Solig.

Så en sjukgymnast, en  som tar hand om de tekniska verktygen då och försäljning/marknadsföringen och fastighetsförvaltningen/underhåll, en labbchef och några forskare Glad. Vi behöver väl inte mer det är bara att köra igång. Skulle väl vara en läkare då men är inte helt säker på om vi behöver det Flört
    Tveksamt att vi behöver någon läkare, vi har ju levande FASS med mat kunskaper och som kan sköta ekonomin också. För syns skull i så fall då bara.

Sjukgymnast är absolut nödvändigt och naturligtvis en litteraturvetare som kan skanna av nya studier ute i världen.

Oh, vad jag längtar att vi är igång snart!
  • turlid70
    El66 skrev 2011-05-05 12:43:42 följande:
    Hejsan alla glada här. Brukar läsa tråden men har inte skrivit så mycket.

Jag är 40 och gravid. Dock ej genom IVF då jag plötsligt blev spontan gravid efter många IVF-försök Förvånad

Jag skulle vilja vara med här då jag känner mycket samhörighet med Er, går det bra?
    Plötsligt händer det, jag börjar nog tro på det snart Glad. Välkommen hit och super grattis till graviditeten, fantastiskt att bli gravid så här spontant, mycket glädjande!
  • turlid70

Drömfabriken låter strålande!

Vilket utslag jag fick på äl sticka ikväll, inga tveksamheter. Var nyfiken bara hur det skulle se ut. Igår kväll blev det inget men ikväll dök det upp direkt, mycket snabbare än kontrollstrecket. Häftigt.

Skytten, vad jobbigt med uvi, svamp och annat otrevligt. Hoppas du får ordning på allting snart. Har du besvär av uvi också? Jag hade det en gång, det var hemskt jobbigt. Har också återkommande svamp vilket kan betyda dåligt immunförsvar. Har du stressigt jobb, sover du bra på nätterna? Allt sånt påverkar immunförsvaret.

• turlid70

Hallå här! Gamla tanter lägger inte ägg? Jo du, 14 st fick de ur mig iaf  Solig! Må det vara lite kvalité på dem också. Maken har också presterat hyfsat, antalet fick vi inte veta, men men det fanns några rackare som simmade och skulle räcka till alla 14 motsatta poler.

Celibat för oss måste vara mer än 3 dagar tyvärr, det har vi märkt förut, det vart 4,5 dagar denna gång, verkar funka bra men inget försök i sänghalmen alltså.

• turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-06 15:40:08 följande:
    Turlid: Lägg av, 14 ägg är ju strålande!!
    Tack! Känner mig riktig fertil faktiskt Solig
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-06 15:42:36 följande:
    Oj, stort grattis Turlid! Vilket fantastiskt resultat! Det är väl fler än du fick sist också? Strålande med ännu bättre resultat med stigande ålder! Nu hoppas vi på att alla blir fint befruktade! Blir det ET på söndag eller måndag?

Det återstår att se vad en som närmar sig 43 kan åstadkomma med högre dos Skrattande!
    Tack! Japp sist blev det ju BARA 12 Skrattande. Kan det vara en extra sprutdag som hjälpte till? Vill gärna tro det.

je, ET på söndag, CvL kliniken har öppet alla dagar i veckan, men kanske inga ÄP på helgerna. Supernöjd med motagningen idag, det var en annan läkare men han kändes väldigt kunnig.
  • turlid70
    Boe skrev 2011-05-06 08:44:05 följande:
    Avhållsamhet har vi tyvärr för det mestaGråter När vi berättade på CvL att vi försökte hemma med ÄL stickor så sade läkaren åt oss att sluta med det för det förstör samlivet. Absolut inte sade jag, det räddar ju det för då blir det ju iaf 1 gång i månaden. Han tittade på mig med frågande ögon. Haha.... Välkommen till småbarnsträsket.

Kram
    Ha ha, låter ju nästan precis som hemma hos oss, fast vi inte har småbarn, vi har tonåringar! När de äntligen har lagt sig så stupar vi själva i säng utan minsta lust till några aktiviteter.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-06 15:52:06 följande:
    Tror att en extra sprutdag kan inverka en hel del! Känner att det var det jag hade behövt sist när 3 blåsor inte hann växa sig tillräckligt stora!
    Att du fick börja med sprutor på dag 3 och dessutom inte fortsätta längre sen tror jag handlade mest om klinikens planering. Hemskt irriterande att klinikerna har stängt visa dagar, därför är jag så nöjd nu med CvL, alltid öppet. Hoppas du kan styra dina läkare lite bättre nu när du är så gott bildad.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-06 16:06:48 följande:
    Härligt!!!   Du är fertil värre...14 ägg..kan jag låna typ flera stycken så jag får långtidsodla en gång Flört  hyr du ut dem?

Innan: jo spännande med olika startdagar,..jag har ju få ägg och började som sagt förra gången(första korta gången) 1:a sprutdagen om det inte är en tisdag förståss
    Delar gärna med mig allt som blir över, gratis!
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-06 16:14:48 följande:
    Inanna: Ja, jag tror också på längre sprutdagar, eller flera snarare, detta försök fick jag spruta två dagar extra mot vad jag brukar tror jag och det gick alldeles utmärkt än så länge iaf!
    Turild: Skulle såklart skrivit, lägg ägg i stället! Ska du långtidsodla? Eller du och du, kliniken menar jag..
    Jag skulle vilja långtidsodla, men inte min klinik tyvärr. Har tjatat om det 3 gånger redan, med olika angreppssätt, men nej de ger inte med sig på den punkten tyvärr.  De menar att det finns riskrer med långtidsodling, missbildningar bla, står tydligen på deras hemsida (måste läsa om det), därför gick de ifrån det, men dem har bäst statistik på 2-dagars istället och det köper vi.

Den bästa lilla eller två får jag tillbaka på söndag, ska ännu en gång fråga om att långtidsodla resten då. Jag tror att olika kliniken har olika metoder helt enkelt, har man valt en viss klinik, får man väl vackert acceptera resten.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?