• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-11 10:06:33 följande:
    Tillbaka från VUL och nu väntar jag på blodprovssvaret som kommer först i eftermiddag. 8 jämnstora blåsor, de största ca 15 mm, så läkaren gissar på ÄP först på måndag. Men som sagt, vi vet först i eftermiddag.

När jag satt och väntade på provcentralen i morse så tänkte jag på er i tråden. Zinfandel, hoppas på en jättefin skörd för dig idag! Enya, min sprutkompis, hoppas att ditt VUL går utmärkt! Fruttan, stort grattis till fint behandingsresultat! Och, så klart, håller jag tummarna fruktansvärt hårt för Er som ruvar!
    Jag är tacksam för dina tummar! Skönt att du får spruta några dagar till så hinner dina blåsor växa lite till. På måndag borde de vara över 20mm och plockbara. Lycka till!
  • turlid70

Underverket, jag hade inte några samtal förra gångerna, jag ville inte själv ha, jag hade liksom tappat all tro och samtal kunde ju inte ändra något ändå. Men denna gång tänker jag gå på samtalet om det kommer behövas, då jag skulle vilja veta statusen på mina kasserade embryon och urfråga läkaren om långtidsodlig. Om han inte vill satsa på det nästa gång då kommer vi byta klinik, det har jag redan bestämt.

En fråga: om man gör FET med 2 frysta embryon samtidigt, kommer det kosta dubbelt då eller räknas det som en FET?

• turlid70
    Mimmsann72 skrev 2011-05-11 12:38:04 följande:
    Rynkar på näsan hej Turlid70 - jag har ett tre dagars-odlat ägg. Men tyvärr såg jag nu på lunchen en väldigt ovälkommen brun strimma i trosan. Fan också!!!
    Känns kört, när jag känner efter i hjärtat, vi får se imorgon. Ingen idé att testa nu på några dagar, för jag har hört att man kan testa + flera dagar efter ett missfall. Så man inte först blir jättelättad och glad för att sedan bli helt tillintetgjord.
    Ska rycka upp mig, känns inte så hoppfullt. Men jag får försöka se fram mot mycket vin i sommar och ett nytt försök i höst.

Första dagarna efter ET hade jag ganska mycket underliga känslor i hela mellangärdet. Brösten var väldigt ömma. Det är dom nu också från och till, men inte lika mycket som i början. De sista dagarna, typ ruvardag 5-9, har jag inte känt någonting...förutom lite i brösten då.
    ...Jo, i förrgår tyckte jag att jag hade jättesvag menskänsla en kort stund, igår också...

Jag får hålla tummarna för din ruvning nu istället Flört. När tänker du testa?
    {#emotions_dlg.flower}Solig
    Nej vad sorligt Rynkar på näsan. Men man brukar få spottings just de här dagarna, jag håller tummarna att så är det för dig, verkar ju vara lite för tidigt för mens än. Jag skulle nog testa ändå, jag vill veta om det har fäst överhuvudtaget, det hat aldrig hänt förut. Jag kommer nog testa redan på söndag så fort ÄL-spruta går ut kroppen alltså, om jag vågar.

Har du använd progresteron? 
  • turlid70

Lycka till på ÄP idag Lenafena och hönan!

Evya, bra resultat på VUL igår, grattis! Lycka till i Köpenhamn imorgon och nästa vecka. Skönt med en lite semester uppe i allting.

Zinfandel, usch vilken upplevelse, men det är ju typiskt att få sådant svar från kliniken. Ofta känns det ju som att klinikerna saknar förmåga att tänka utanför ramarna, få fort något som inte är standard så drar dem till med något helt galet ibland kan man tycka. I vilket fall grattis till dina snygga ägg, bra jobbat! Håller nu tummarna för ett till dig och två till frysen minst! Hoppas att du är snart bättre efter igår.

• turlid70

Mimmsan, oerhört ledsamt att mensen kom. Styrkekramar till dig. Hoppas ni får en skön avkoppling i Spanien.

• turlid70

Lenafena och Hönan, grattis till lyckade ÄP. Så är det ju alltid att det är kvaliet som räknas inte kvantitet. Håller tummarna för maximal befruktningsgrad!

• turlid70

Helt otroligt vad det händer saker här. Innan IVF karusellen kunde jag aldrig tro att det fanns så många systrar där ute som sitter i samma båt, men vi har hittat varandra Solig.

Är på RD4/5 idag och jag känner nada. Igår och förigår kände jag stickningar och dragningar i magen, det kändes ganska hoppfult, men nu känner jag inget :((

Är vansnnigt tröt av Progresteronet, somnade igår på jobbet. Min kollega ringde till leverantör och jag satt brebvid och väntade, plötsligt väcker han mig, så pinsamt.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-13 07:09:12 följande:
    Inanna: Underbart att du är igång igen!!

Fredagen den 13:e, the Great and Last Embryo Transfer Day.... Hjärta
    Super lycka till idag! Fredag den 13-e blir en lyckodag får du se, håller mina skräcktummar för dig.

Jag har inte tagit prog i smband med FET alls, men strax efter ET ja, vissa kliniker säger man ska ta innan ET. Tror inte det spelar så stor roll egentligen, kan vara förhöjd infektionsrisk efter ÄP kanske?
  • turlid70
    Hönan skrev 2011-05-13 09:35:42 följande:
    Hallå där, vill bara säga att jag fick samtal att endast en gick att använda o blev inte befruktat:( kan inte sluta gråta.... Min gynekolog har ju inte tagit så mkt prover o det undrade kliniken över. Funderar på om jag kan få igenom en IVF redan t nästa cykel, nån som vet hur man kan övertala dem?
    Usch vad jobbigt. Kramar om dig vännen. Hoppas så enormt att du ska få göra en ny IVF redan nästa månad. Vilken klinik går du på?
  • turlid70
    Hönan skrev 2011-05-13 10:05:52 följande:
    Tack alla. Går hos min gynekolog som sen bara skickar mig t CvL för ÄP o insättning. CvL sa att de inte sett att min gynekolog tagit några AMH el FSH prover vad han kunde se o som de alltid gör när man går helt o hållet hos dem. Så nu känner jag mest för att dumpa allt o gå på Fertilitetscentrum i Stockholm istället även om de kostar 35000 istället för 23 500 som jag totalt betalar t CvL o min läkare. Vet ju inte ens om sviterna då jag varit rökare. Även om de sagt att det inte bör vara hela orsaken. Jag har ju varit gravid förut (abort) så därför höjs min chans att bli det igen. Känner mig helt paralyserad här på jobbet o har sminkat om mig flera gånger efter all attackgråt....
    Gör nästa försök direkt hos CvL! Det är bara 5-6 mil dit, motorväg hela vägen, tar dryggt en halv timme komma dit, inga problen alls.

Är det inte så att man får en del pengar tillbaka om det inte blev något ET? Har du gjort dina landstingsförsök förresten?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?