• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Boe skrev 2011-07-28 20:33:18 följande:
    Zin,
    Härligt att det finns fler syndareFlört Tränar gör jag alltid men det är vinet & koffeinet som är min stora last!

Någon som vet vad det är som styr ostimulerad vs stimulerad FET? Blodvärden eller? Vilka i sådana fall?
    Spännande att testa detta i höst och hoppas verkligen att de överlever upptiningen. Önskar inte en långmetod igen.
    Har man ÄL så brukar klinikerna rekommendera ostim FET. Och mig veterligen är det inga blodvärden som styr beslutet. När tror du att det blir dags för FET?
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-07-28 19:51:15 följande:
    Ja Fjällis, det är ett utmärkt TNF!  Det är mitt immunoglobulin (lgE) som varit lite skakigt. Men eftersom lgE är uppbyggt av 2 proteinkedjor så ska jag kolla TNF:et nu igen. Våra "samtal" ser ungefär ut som era... Flört

Den pensionerade experten på Lucina-kliniken ansåg att TNF skulle ligga under 4. Så jag vill ha ner mitt en uns; så jag kommer nog att börja med barnalbyl i dagarna om vi bestämmer oss för FET.
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-07-28 19:36:02 följande:
    Gjorde VUL på cd 8 och hade då follikel på 20x18 + 12x12. Då var slemhinnan 8 mm.
    Fjällsippan skrev 2011-07-28 19:02:40 följande:
    8 mm är ju bra; jag brukar också ha en "till synes" bra slemhinna. Men frågan är om det blir någon vajsing i något senare steg, för det känns ju fjuttigt att blöda lite ljusrosa efter en behandling. Måste fråga min läkare om det här.

Bra strategi att göra insemination med kombon; och hoppas att du hinner med att äta lite Inofolic innan. Ska jag föra över pengar till dig? Jag är hemma och kan göra det på studs. 
    Ja jag undrar också vad som eventuellt händer under tiden med min. De brukar inte säga att den är treskiktad vilket jag jämt glömmer att fråga om. Även om den brukar "se bra" ut. Fråga gärna om du kommer ihåg det.

Jag kan ta pengar vid överlämnandet, inga problem.
    Det var längesedan jag hörde ordet treskiktad också vid undersökning; har bara tagit för givet att den är det när gyn säger att den är "tjock och fin". Men jag absolut fråga min läkare kring det här.

Maryhe och kalimero; stort tack till er båda för att ni har fixat och trixat med Inofolicen
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-07-28 21:46:12 följande:
    Hittade du den på fass? 
    Hittade den på Ferring, så om jag förstår det rätt hade man högre implantationsfrekvens om man satte in den 3 tim efter ET?
    www.ferring.se/doktor/tractocile

Jag tolkar det som att Grupp 2, som fick en dos enbart innan ET, fick det bästa resultatet. 

Lycka till med att få en IVF-klinik i Sverige att ge dig lite Atosiban innan ET !  
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-07-28 21:54:05 följande:
    Jag har alltid punktlig ÄL men gör ändå stimulerat, jag trodde att det hade med ålder att göra, att cykeln kan svaja efter tidigare hormonbehandlingar, för att vara på den säkra sidan och inte riskera att förlora en månad och såklart klinikens planering Flört Dock gillar jag tanken på ostimulerat!
    Ja, vissa kliniker gillar att ta kontrollen över datum för FET. När jag gjorde FET på Huddinge (många år sedan nu) så berättade läkaren att man då hade lite bättre statistik på ostim FET, men det kan ha förändrats sedan dess.
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-07-28 21:47:03 följande:
    Åhk, så pass lågt. Hmmm, interesting. Räcker det med albyl för att få ner den?
    Zinfandel skrev 2011-07-28 21:47:58 följande:
    Ja såklart, jag blandar ihop alla värden nu Skäms. Förlåt, det är helt rätt, Fjällis.
    Tjejer med TNF-alfa-värden på 10-12 brukade ordineras 75x2 mg Trombyl, men jag vet inte hur lång tid det tar för värdet att minska. Men jag kommer att ta 75 mg, men som sagt starta direkt efter mens den här gången. 
  • Fjällsippan
    Skytten skrev 2011-07-28 22:02:35 följande:
    Va? Finns Lucina att få tag i fortfarande? Hur?
    Nej, den finns inte kvar. Tyvärr. Men jag har FL-väninnor som gick där, och dessutom kan man läsa i gamla trådar här på FL kring tankar och ordination.
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-07-28 22:04:22 följande:
    Hahaha, ja du, nu var du allt rolig SkrattandeFlört Snacka om utopi..... Skrattande
    , men jag kommer nog inte kunna låta bli att ta upp det med min kära hemortsläkare. 
  • Fjällsippan
    Skytten skrev 2011-07-28 22:02:35 följande:
    Såg att några av er nämnde träning. Jag kom just hem från ett stenhårt styrkepass. Har funderat över det, kan man fortsätta träna under ivf eller ska man låta bli? Vad tränar ni?  
    Jag tränar i princip aldrig. Men rör på mig mycket i vardagen. Jag har aldrig fått några restriktioner vad gäller träning på mina kliniker. Lev som vanligt, säger alla. Men de flesta väljer nog att ta det lite lugnare under ruvningen i alla fall.
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-07-28 22:11:26 följande:
    Och allt går ju att få tag på Flört
    Piece of cake! 

Men tack för intressant info i alla fall.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?