• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fick jag välja skulle jag sova genom IVF:erna också. Kyss

• Sunseed

Sepia är homeopatins stora hormonmedel/kvinnomedel. "Styrkan" anpassas efter individ.
    Nu skäms jag nästan, men jag är förutom diplomerad hundakupunktör också diplomerad djurhomoeopat. Men det har legat på hyllan i några år. Skäms Så jag försöker inte mästra. Bara länka lite. Skrattande

http://www.herbs2000.com/homeopathy/sepia.htm 

• Sunseed
    Sunseed skrev 2012-05-15 13:51:38 följande:
    Sepia är homeopatins stora hormonmedel/kvinnomedel. "Styrkan" anpassas efter individ.
    Nu skäms jag nästan, men jag är förutom diplomerad hundakupunktör också diplomerad djurhomoeopat. Men det har legat på hyllan i några år. Skäms Så jag försöker inte mästra. Bara länka lite. Skrattande

www.herbs2000.com/homeopathy/sepia.htm 
    Skomakarns barn = jag. Jag behandlar sällan mig själv, förutom med lite nålar ibland. 
  • Sunseed
    hitcher skrev 2012-05-15 14:43:12 följande:
    Missed abortion. Fick ta ett hCG bara för sakens skull. Men slutar med medicinerna nu. Har fått en tid på lördag för cytotec. Tycker det är bättre att dottern är med barnvakt och jag är på sjukhuset.
    Nej vad tråkigt. Rynkar på näsan
    Jag beklagar verkligen.
  • Sunseed
    Enya70 skrev 2012-05-15 15:53:33 följande:
    Tack alla fina för grattis! Jag blir så glad över all värme som finns härinne. Stora kramar till er som har det jobbigt just nu. Jag tänker så på er och önskar av hela mitt hjärta att ni alla ska få uppleva detta underbara. Tänkte bara berätta att vi idag gett vår prinsessa sitt namn. Det blir Enya
    Solig Såklaart! Jättefint namn.
  • Sunseed
    germany skrev 2012-05-15 18:16:00 följande:
    Glömde.....Sunseed -  Vi har alltså en homeopatexpert här Glad, tur att du gav dig till känna med det och även att du ger akupunktur på djur   Solig.

Tack för din länk, men det tar tid att läsa för mig när det är engelska....får be mannen hjälpa mig som är duktig på engelska.

Har du något att säga om Sepia? Bara så där allmänt?
    Skrattande

Som med allt annat så ska homeopatmediciner ges utifrån individ, så en person med halsfluss behöver inte få samma medel som en annan med halsfluss.

Men rent generellt och kortfattat om Sepia: 
    Hormonella obalanser orsakat av: p-piller, fertilitetsbehandlingar, abortsprutor, kemikalier och tungmetaller mm.
    Ett "Sepia-tillstånd" innebär att man t ex har problem att bli dräktig, problem vid förlossning, digivning. Man KAN ha aversion mot sex. Irriterade individer som helst vill vara för sig själva och inte mår bra inombords. Ökad irritation med låg retningströskel. Man kan vara vass och "elak", men det beror på hormonella obalanser. Man kan ha lägre moderskänslor och vara allmänt avtrubbad mot sina familjemedlemmar. Humörsvängningar runt brunst och löp (ja, nu är det djur här) *haha*.

Man kan känna sig något bättre kvällstid, att man piggnar till och blir lite mer aktiv/social. Man mår ofta bättre av fysisk aktivitet.

Man KAN ha en del fysiska symptom också om man hamnat i ett Sepia-tillstånd, men jag stoppar där. Det är givet ett jättebra medel i kombination med akupunktur vid våra problem. Glad 

Nu ska man veta att homeopati är starkt ifrågasatt på grund av dess höga utspädning. Men jag har själv sett djur reagera positivt, och då är det svårt att hävda placebo och det finns sjukvård i Europa där det används, här i Sverige är det dock väldigt anti. Sista ordet är nog däremot inte sagt ännu.. Men det kan vara bra att veta i alla fall.

http://www.huffingtonpost.com/dana-ullman/luc-montagnier-homeopathy-taken-seriously_b_814619.html?ref=fb&src=sp&mimi=1&comm_ref=false 
  • Sunseed
    myran6801 skrev 2012-05-15 21:24:39 följande:
    Till alla er som skickat så fina ord idag - tack det ger mig styrka!!!! Ni är så fina, är så tacksam att ha så fantastiska vänner här. Stor stor kram kära ni
    Varma kramar till dig. 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-05-15 20:58:32 följande:
    Bengalen: du kan få Medrol & Trombyl av mig.

Sunseed: lycka till imorrn!! 
    Tack. Hjärta
  • Sunseed

Kattenizze. Du kommer att vara saknad, men jag förstår hur du känner och tänker.
    Hoppas att du hälsar på här någon gång ibland. Hjärta 

• Sunseed

Nu är jag vaken. Alla sköterskor är jätterara men läkaren satt vid skrevet på mig innan sövning och mer eller mindre ifrågasatte varför jag hade fått remiss. Han menade på att dom inte kan göra något åt tunna slemhinnor. Jag försökte förklara att det skulle tas en odling och kollas upp om det finns några fysiska hinder. Då menade han på att det kan dom väl se på ultraljud.

Ja. Jag ber om ursäkt att jag kom. :)
    Skitgubbe.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?