• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Slemmis: Malmö.....  Hoppas, hoppas så att det lyckats för er!!! Skrattande

• Zinfandel
    hoppfull: Jo, det är ju en viss skillnad på ÄD och SD, man fryser inte gärna ägg men på spermiebankerna är de oftast frysta.

Dallas: Tjena, kul att höra av dig och att allt går bra!!

Primerose: tack för att du delar med dig, jätteintressant!!

Slemmis: nåt nytt idag..?!

Snösport: BIM närmar sig Glad
  • Zinfandel

Slemmis: så tråkigt Gråter men på det igen!!

Maryhe: nänä, åldern är det inget fel på, det måste vara nåt annat de sagt nej till. Åldersgränserna är ofta 43.

Snösport: men gör han behandling på dig trots att du kan vara gravid..?!?! 64, 8 qué..?!?

Mamman. det är säkert bara efter IVF, sådär brukar jag också vara. Glöm inte att ÄP är ett operativt ingrepp så det är inte konstigt med värk till och från ett tag efter. 

• Zinfandel

Det diskuteras faktiskt huruvida p-piller påverkar fertiliteten, vi här i Sverige är ju storkonsumenter från ganska tidig ålder och ovanligt länge, det är säkert en gemensam nämnare bland oss alla här inne (men som tur är blir många gravida ändå). Om man frågar tjejer om de medicinerat nåt i sitt liv så svarar de flesta nej, man tänker liksom inte på p-piller Obestämd

Ja, om hade möjlighet att ändra på en enda sak gällande iVF i Sverige så hade det varit snedfördelningen och orättvisorna med landstingsförsöken, det är så otroligt galet och jag blir lika arg varje gång det kommer på tal, det ska ju naturligtvis vara lika över hela landet. Men om man är under 39 och flyttar till nytt landsting, får man nya försök då?!?

Kalimero: åååhhh det är så spännande!!!! Kör hårt, vi kommer alla att sitta som på nålar här inne, vi håller alla tummar för dig!!!! HjärtaSkrattandeSolig 

• Zinfandel
    Snösport skrev 2011-07-08 17:00:17 följande:
    zinfandeln: Tror jag ska flytta till Värmland  nuhi,hi,hi..har ju bostad där om jag vill ha,ha.hi.hi,hgoho!
    jo jag är trött.

NU tar jag semester!!!!!! SoligSolig
    Hahahahaha Flört

Härligt Spears!!

Kalimero. Du klarar det finfint ändå!! Vi är med dig Skrattande 
  • Zinfandel
    Jag har lovat Inanna att hälsa till er alla så mycket och hon tackar för alla inlägg till henne. Blödningen har tyvärr inte kommit igång än vilket hon önskar nu så att hon kan gå vidare. Hon är tillbaks här hos oss när ork & kraft finns igen och önskar alla en riktigt glad sommar till dess! Hon läser här emellanåt om ni vill förmedla nåt Hjärta
  • Zinfandel
    Linköping: härligt att du har fått Levaxin!! Ja, det brukar göra susen direkt. Men var uppmärksam på förändringar eftersom det kan ta ett tag att ställa in rätt dos. 

Skytten: ack ja, ack ja, det kunde lika gärna varit jag själv som skrivit det du skrev, så du är inte ensam. Det har varit en "kamp" här emellanåt men utfall från mig typ " ja vad hemskt att älska med sin kvinna" och "tror du på storken eller" när jag samtidigt tar alla hormoner, sprutor och har en främmande man mellan benen som rotar efter ägg.... Ärligt talat blir jag ganska irriterad på dem med deras sk "prestationsångest", om de känner sig som spermabanker så känner ju vi oss som äggmaskiner.

När någon skriver om bristande stöd hemma så vill jag ge tipset att det inte är läge för andra att skriva att "man är ju 2 om det och man gör det tillsammans", det är tyvärr att strö salt i såren. En väninna sa att hennes man visste minsann bättre än henne själv när hon har ÄL och att han kunde kvinnans underliv bättre än sin egen snopp höhöhö... Inte alls kul att höra när man inte har det så själv. Min sambo hade blivit lyckligast i världen om jag hade berättat nu att jag var gravid så det handlar inte om illvilja men resan dit är inte lika lockande, när det visade sig att det inte kom av sig själv efter lite skönt sex.

Nu, ett år senare, har jag fått med mannen hyfsat på noterna. Vi har dessutom haft ett annat problem, min sambo blev rejält utbränd för ett par år sedan och det har varit en lång väg tilbaks. När man nätt och jämt orkar ta sig till jobbet så är inte beställningssex det mest åtråvärda... Så det var faktiskt en av flera anledningar till att vi började med IVF. Men nu funkar det ganska bra, även om det är på hans premisser men det köper jag. Men jag är fortfarande stressad & nervöls varje månad när ÄL närmar sig och jag förbereder honom några dagar innan och påminner så han kan ladda. Så Skytten, jag känner fullt med dig!! KRAM
  • Zinfandel

Kalimero, Kalimero, kalimero, hur har du det idag?! Hur känns det, hur går tankarna?! Hur dags har du tid imorrn?? Tänker på dig!! HjärtaHjärta You goooo girl!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?