• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Pp08, hur går det för dig?

Hemulen, har du ÄP snart eller, jag Kanske har missat nåt?

• Tuvalina

Pp08, det är bara så jäkla tungt att det inte går. Det finns inte mycket att säga för att göra det ljusare för dig.

För mig vänder det alltid ändå efter testet. Det är värst innan. Då tar jag nya tag igen. Kram!

• Tuvalina

Linköping, jag tänker fortsätta med prasterone och ikväll ska jag börja knapra inofolic plus och sen så småningom när jag får det hemskickat så blir det inofolic på morgonen och kommer nog ta antal droppar Fertile xx med.

Jag tänker vara observant på vad som händer i kroppen. Minsta lilla förkortning på min redan korta menscykel så slutar jag med Fertile xx.

Linköping, jag vet det är tufft. Jag känner mig ledsen varannan dag och varannan dag tar jag nya tag.

Tar du några tillskott nu alls?

• Tuvalina

Grattis Ania Kasia!!

Nu har jag en fråga till alla:
    Det har ju varit diskussioner om det hör förut ang bakteriell vaginos. Jag ska nu träffa en privat gyn och vill att hon ska kolla om jag har BV. Hon har inget mikroskop! Hon säger att hon kan kolla det ändå. Hon har mycket lång erfarenhet!

Kan de se sånt utan mikroskop?

• Tuvalina

Tack Zin för ditt svar! Kanske bättre att försöka få en tid hos Ludmila i Sundsvall då. Hon använder väl Trovärdiga metoder?
    Eller så gör jag som förra gången, tar en Antibiotikakur bara!

• Tuvalina

Om man säger så här,

Om man får konstaterat BV, så är det väl ändå en kur av Flagyl och doxyferm som gäller oavsett? Så då kan man väl lika gärna stoppa i sig kuren och slippa massa klåpare som pillar i ens underliv...

Tjorven, var det Doxyferm och Flagyl du åt?

• Tuvalina

Intensiv massage på punkterna för äggstock livmoder.

tack MB och Zin! Den kuren tål att upprepas.

MissB är det svårt att få tid hos Ludmila?

• Tuvalina

Gravidförsäkring är ett måste anser jag. Som inte hade det när vår son så tragiskt dog. Det hade hjälp oss mycket om vi haft försäkring! Man tänker inte att det ska behövas men det är viktigt om det mot all förmodan skulle hända något. Det behöver ju inte vara det värsta som händer heller. Det kan ju handla om sjukdom t.ex.

• Tuvalina

Rita, jättespännande med Crash IVF. Jag tycker det är så bra att CFC är beredd att prova lite andra metoder än att bara tugga på i gamla hjulspår.

Kanske är det någon här som testat. Det finns att läsa om några på nätet, som testat crash-IVF och det verkar ha varit positivt för dem!

När ska du börja behandlingen? Vi hade gärna åkt till CFC men nu har ju vi en behandling att få utan extra kostnad i Falun, så vi provar den nu. Dock har jag skrivit till dem och hört om vi ska ändra behandlingen något nu inför nästa? Har frågat de om crash-IVF också. Jag har också endast fått ut ett ägg varje gång (förra gången visserligen tre ägg, men två var omogna).

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?